جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۰:۳۱
ایران - کد خبر : 16556
شنبه، ۰۲ مهر، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

آمریکا، تحریم های حوزه اینترنت علیه ایران را کاهش می دهد

در بحبوحه اعتراضات و اغتشاشات بوجود آمده در پی مرگ مهسا امینی، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه دستورالعملی را برای گسترش دامنه خدمات اینترنتی در دسترس ایرانیان علیرغم تحریم های موجود صادر کرد.

آمریکا، تحریم های حوزه اینترنت علیه ایران را کاهش می دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مقامات این وزارتخانه گفتند این اقدام به ایرانیان کمک می کند تا به ابزارهایی دسترسی پیدا کنند که به آن ها برای دور زدن فیلترینگ کمک میکند.

به نقل از رویترز، والی آدیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در اظهار نظری که مشوق بروز ناآرامی و اغتشاش در ایران است، گفت: «در حالی که ایرانیان برای اعتراض به مرگ مهسا امینی به خیابان ها می آیند، ایالات متحده حمایت خود را از جریان آزاد اطلاعات به مردم ایران مضاعف می کند.»

او ادامه داد: «با این تغییرات، ما به مردم ایران کمک می کنیم تا برای مقابله با سانسور و فیلترینگ مجهزتر شوند.»

امینی، به دلیل «پوشش نامناسب» توسط پلیس اخلاقی تهران بازداشت و در حین بازداشت به کما رفت. مقامات گفته اند که آثاری از ضرب و شتم نبوده است ولی علت مرگ هنوز در دست بررسی است.

گروه نظارت بر اینترنت، نت بلاکس روز پنجشنبه اعلام کرد یک اختلال جدید در اینترنت موبایل در ایران به ثبت رسیده و دسترسی به برخی رسانه های اجتماعی و محتواها به شدت محدود شده است.

به گفته وزارت خزانه داری، واشنگتن از مدت ها پیش برخی استثناهای مرتبط با اینترنت را برای تحریم های خود علیه ایران ارائه کرده است، اما به روز رسانی مجوز عمومی در روز جمعه به دنبال بروزرسانی آن استثنائات است.

به گفته یکی از مقامات وزارت خزانه داری، مجوز جدید شامل پلتفرم های رسانه های اجتماعی و کنفرانس های ویدئویی است و دسترسی به خدمات مبتنی بر فضای ابری را که برای ارائه شبکه های خصوصی مجازی (VPN) استفاده می شود، گسترش می دهد، که به کاربران امکان ناشناس بودن آنلاین و سایر ابزارهای ضد نظارت را می دهد.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا گفت با وجود تمام این تمهیدات، دولت ایران کنترل زیادی را بر اینترنت کشور خواهد داشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، روز جمعه به پست توییتری آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه درباره مجوز جدید، با جمله «در حال فعالسازی استارلینک»، پاسخ داد. این سرویس قبلاً برای مبارزه با تهاجم روسیه به اوکراین ارائه شده است.

ماسک روز دوشنبه گفت که شرکت او استارلینک را در اختیار ایرانیان قرار خواهد داد و برای این کار استثناء تحریمی را درخواست خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مجوز به روز شده روز جمعه گفت که این مجوز خوداجرایی است و "هرکسی که معیارهای ذکر شده در این مجوز کلی را داشته باشد می تواند بدون درخواست مجوزهای اضافی به فعالیت های خود ادامه دهد."

 

منبع: رویترز

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار ایران
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!