چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۲۳:۳۵
چهارشنبه، ۲۱ دي، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

آمریکا و ژاپن همکاری نظامی خود را در برابر چین افزایش میدهند

پایگاه های نظامی آمریکا در ژاپن اطلاع دادند که برای مقابله کردن با افزایش قدرت چین ، آمریکا و ژاپن همکاری نظامی دیگری خواهند داشت تا از نفوذ بیشتر چین در منطقه جلوگیری کنند.

آمریکا و ژاپن همکاری نظامی خود را در برابر چین افزایش میدهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، در روز های اخیر ، چین شروع به آغاز رزمایش دریای و هوایی کرده تا منطقه شرق آسیا را از قدرت های خود مطلع کند ، همزمان با آغاز این رزمایش ارتش چین ، آمریکا و ژاپن قرار است بایکدیگر همکاری نظامی دیگری داشته باشند و هدف از اینکار فقط جلوگیری از گسترش نفوذ چین در منطقه شرق آسیاست.

جیمز بایرمن فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن گفت که دو کشور ژاپن و آمریکا برای افزایش آمادگی از بابت احتمال درگیری چین با کشور های منطقه ، اعلام کرد که قرار است همکاری های دو جانبه ای در زمینه نظامی - دفاعی داشته باشند. 

فایننشال تایمز به نقل از بایرمن نوشت ، آمریکا و متحدنش در آسیا به خوبی می دانند که احتمال ایجاد جنگ و درگیری بسیار زیاد است و هر لحظه ممکن است جنگی در شرق آسیا شروع شود ، ما در خلال این آمادگی ها می خواهیم نیروهای آمریکایی و ژاپنی از نظر ساختاری و فرماندهی با یکدیگر ادغام شوند تا با همفکری یکدیگر عملیات های مشترکی انجام دهیم ، در صورت لزوم ، رزمایش های مشترک بیشتری انجام خواهیم داد تا توان جنگی نیروها  ارتقا یافته و روحیه آنها بالا برود.

بایرمن در ادامه گفت که آمریکا و متحدین آسیایی مدت هاست در حال آماده سازی و تدارک این هستند که بتوانند در صورت مواجه با هرگونه حمله چین متحد و یک شکل عمل کنند ، ما از سال های 2014 و 2015 به صورت کامل جدی در فکر مقابله با روسیه و چین بودیم و این را می دانستیم که قرار است جنگی شروع شود ، که شد.

 در جنگ روسیه علیه اوکراین همه جهان دیدند که آمریکا و متحدین اروپاییش به سرعت بسته های حمایتی نظامی ، اقتصادی ، غذایی ، دارویی و ... را به کی یف ارسال کردند و کاملا با اوکراین همراه هستند ، بسیاری از توافقات همکاری از سال ها قبل انجام شده بود و در صورت بروز جنگ به صورت یک اهرم کمکی فعال می شوند.

 ناتو در آینده تاثیر بیشتری بر جنگ روسیه و اوکراین خواهد داشت. از همین شیوه برای مقابله با چین در آسیا استفاده می کنیم و کشورهای آسیای متحد به صورت خود جوش به کشور در حال جنگ کمک می کنند.

این فرمانده نظامی آمریکایی  در ادامه صحبت های خود به شباهت موضوع روسیه و چین و روش مقابله با آنها پرداخت و گفت : برای آموزش سربازان اوکراینی اقداماتی انجام دادیم و به آنها کمک زیادی کردیم تا آماده جنگ با روسیه شوند ، ما به این اصول متحد، سازمان عرصه اقدامات نظامی می‌گوییم. ما این عرصه را در ژاپن، فیلیپین و دیگر کشورهای آسیای متحد سازماندهی می‌کنیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!