پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۹:۵۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 11860
يكشنبه، ۳۱ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

آمریکا را نجات دهید

ترامپ در راهپیمایی روز شنبه با نام «آمریکا را نجات دهید» اعلام کرد: آنچه از طرف دولت در افغانستان رخ داد نه خروج، بلکه تسلیم محض بود.

آمریکا را نجات دهید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تجمعی در میان هوادارانش در «کالمن» آلاباما گفت که تحولات اخیر در افغانستان شکست بزرگ سیاست خارجی دولت فعلی آمریکا و یک شکست بزرگتر نظامی است که نشان‌دهنده بی‌کفایتی واشنگتن است.

ترامپ در راهپیمایی روز شنبه با نام «آمریکا را نجات دهید» اعلام کرد که جهان اکنون در حال تماشای آمریکاست و با خود فکر می‌کند چه بلایی به این سرعت به سر ایالات متحده آمد؟

به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که وضعیت افغانستان یکی از بزرگترین شرمساری‌ها و بزرگترین تحقیرهای سیاست خارجی در تاریخ ایالات متحده خواهد بود.

ترامپ سپس جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را به تسلیم پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان متهم و تاکید کرد که نیروهای آمریکایی ۸۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی را پشت سر خود باقی می‌گذارند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت این اتفاق تلخ به عنوان یکی از بزرگترین شکست‌های نظامی تمام دوران شناخته خواهد شد و خروج نیروها را تسلیم شدن کامل و بی‌کفایتی فاحش رئیس‌جمهور خواند. ترامپ مدعی شد که تحت ریاست‌جمهوری او، این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد.

ترامپ در ادامه به طعنه گفت که وقتی افغانستان در حال رفتن به سمت جهنم بود، رئیس‌جمهور آمریکا در تعطیلات به سر می‌برد. واشنگتن باید قبل از انجام هرگونه اقدام شدید تجربه نیروهای روسیه در افغانستان را تحلیل می‌کرد. وی طرح بایدن درباره خروج نیروها از افغانستان را تصمیم وحشتناک توصیف کرد و افزود ایالات متحده باید آماده باشد تا نیروهای خود را به افغانستان بازگرداند تا به هزاران شهروند آمریکایی که در آنجا باقی مانده‌اند، کمک کند.

به ادعای رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه با توجه به نزدیک شدن سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر گفت رویکرد نادرست بایدن در قبال افغانستان منجر به این خواهد شد که پرچم طالبان بر فراز سفارت آمریکا در افغانستان در ۱۱ سپتامبر در بیستمین سالگرد حملات به اهتزاز درآید.

به ادعای رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده ، راه صحیح خروج از افغانستان این بود که آمریکا نظامیانش را تنها پس از خروج شهروندان آمریکایی و تجهیزات با ارزش خود از کشور جنگ‌زده افغانستان بیرون بکشد نه این که با تخلیه پایگاه‌های خود، آن‌ها را در اختیار طالبان قرار دهد.

او در ادامه مدعی شد که در دوره مدیریتش، ایالات متحده ارتش را بازسازی کرده بود، اما همه چیز به باد رفت و در اختیار دشمن قرار گرفت. 

رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در دوران او توافق واشنگتن با طالبان انجام شد، در پایان بار دیگر تاکید کرد آنچه رخ داد نه خروج، بلکه تسلیم محض بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!