پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۸:۵۸
شنبه، ۰۶ اسفند، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

آمریکا به کره شمالی اعلام جنگ داد؟

هشدار پیونگ‌یانگ: اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا را «اعلام جنگ» قلمداد می‌کنیم

آمریکا به کره شمالی اعلام جنگ داد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین،  کره شمالی به ایالات متحده هشدار داد که خشونت‌های بی اساس و مداوم و همینطور اقدامات تحریک‌آمیز علیه کره شمالی ممکن است به عنوان «اعلام جنگ» در نظر گرفته شود.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دبیرکل دپارتمان امور آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی گفت: تصمیمات و دخالت های آمریکا در شبه جزیره کره بسیار زیاد است و برای جلوگیری از افزایش تنش ، کم کردن حضور آمریکا در منطقه است.

آمریکا در ماه های اخیر شروع به استقرار تجهیزات پیشرفته به صورت گسترده در کره جنوبی کرده است و با ارتش این کشور رزمایشات نظامی زیادی را انجام داده است ، همین موضوع باعث افزایش تنش و نگرانی در بین دو کشور کره شمالی و کره جنوبی شده است.

این مقام کره شمالی در ادامه گفت که اگر شورای امنیت سازمان ملل قصد داشته باشد که حق طبیعی کره شمالی برای دفاع از خود را زیر سوال ببرد ، با تبعات جدی روبه رو خواهد شد.

این مقام کره شمالی اعلام کرد که سازمان ملل تبدیل به ابزاری برای ایجاد فشار روی کره شمالی شده است و تماما به گفته های آمریکا عمل می کند.

وی در ادامه بیانیه خود گفت ، شورای امنیت سازمان ملل اگر واقعا تمایل دارد در منطقه شبه جزیره کره صلح و امنیت ایجاد شود ، آن کشوری که باید محکوم کند آمریکا و کره جنوبی است نه کره شمالی ، چرا که آمریکا با استقرار تجهیزات فوق سنگین در کره جنوبی و گسترش مانورهای نظامی به همراهی این کشور ، تنش های زیادی را علیه کره شمالی ایجاد کرده است.

قبل از این اتفاقات ، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرد که این کشور چهار موشک کروز راهبردی را آزمایش کرد که توانایی حمله متقابل هسته‌ای این کشور را نشان می‌دهد. و برای همین موضوع و بهتر شدن تقسیمات نظامی ، شروع به انجام تغییراتی در بدنه ارتش خود کرد.

این پرتاب‌ها همزمان با آن انجام شد که آمریکا و کره جنوبی رزمایش شبیه‌سازی‌شده مشترکی را در واشنگتن برگزار کردند که هدف آن تقویت واکنش به تهدیدات هسته‌ای کره شمالی بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!