شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۲:۵۷
بین الملل - کد خبر : 1039
دوشنبه، ۲۰ آبان، ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

آمریکا از معترضان عراقی حمایت می کند

کاخ سفید نوشت: علی رغم تمامی فشارها و محدودیت ها ملت عراق توانسته مطالبات و خواسته هایش را مطرح کند. معترضان عراقی خواستار انجام اصلاحات اساسی در نحوه برگزاری انتخابات و سپس برگزاری انتخاباتی آزاد و قانونی هستند که در این راه آمریکا نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

آمریکا از معترضان عراقی حمایت می کند

کاخ سفید امروز با انتشار بیانیه ای خواستارمتوقف شدن برخوردهای خشونت آمیز با معترضان به سیاست های دولت در عراق شد.

به گزارش پایگاه خبری ایران زمین به نقل از ایسنا، در این بیانیه بر عدم سکوت عراقی هادر مقابل غارت منابع نفتی و استفاده از منابع مالی متعلق به آنها برای پرداخت به گروه های مسلح به منظور برخورد قهری با تظاهرکنندگان، تاکید و همچنین بر نگرانی شدید دولت آمریکا در مورد محدودیت هایی که برای دسترسی به اینترنت ایجاد شده و حملات خشونت آمیز و مداوم به معترضان، فعالان مدنی و مطبوعات اشاره شده است.

کاخ سفید نوشت: علی رغم تمامی فشارها و محدودیت ها ملت عراق توانسته مطالبات و خواسته هایش را مطرح کند. معترضان عراقی خواستار انجام اصلاحات اساسی در نحوه برگزاری انتخابات و سپس برگزاری انتخاباتی آزاد و قانونی هستند که در این راه آمریکا نیز از آنها حمایت خواهد کرد. بر همین اساس آمریکا با تایید مواضع سازمان ملل، هیئت اعزامی این سازمان به عراق را همراهی می کند.

این هیئت که برای درخواست از دولت عراق جهت عمل به وعده های انجام اصلاحات انتخاباتی و برگزاری زودهنگام آن در عراق حضور دارد، دیروز راهکار جدیدی به دولت عراق برای فرونشاندن اعتراضات ارائه کرد که حاوی تدابیر و برنامه های کوتاه مدت و میان مدتی است که دولت عراق با بکارگیری آنها می تواند بحران فعلی را مهار کند.

هیئت سازمان ملل اعلام کرده که با معترضان عراقی و دولت عراق مذاکره کرده و در خصوص رعایت حقوق افراد مثل حق زندگی، حق برگزاری تجمعات مسالمت آمیز و آزادی بیان با آنها به توافق رسیده است. در راهکار هیئت سازمان ملل، از دولت عراق خواسته شده تا حداکثرخویشتن داری را در برخورد با تظاهرکنندگان از خود نشان داده و از گلوله های واقعی و ادوات غیر کشنده مانند گاز اشک آور، استفاده غیر مسالمت آمیز نکرده، از معترضین نیز درخواست شده به اموال دولتی، خصوصی و ملی آسیب نرسانند.

هیئت سازمان ملل به دولت عراق پیشنهاد داده تا در مدت کوتاهی نسبت به آزادی تظاهر کنندگان مسالمت جو و عدم پیگرد قانونی آنها، بازخواست قانونی مجرمان و رعایت عدالت و انصاف در خصوص قربانیان، اقدام کند. همچنین در موارد ربایندگی تحقیقات کاملی انجام شده و هویت عوامل واقعی آن فاش شود. هیئت از دولت عراق خواسته تا هرچه زودتر عوامل و مسئولانی که به اعمال خشونت و هدف قرار دادن تظاهر کنندگان دستور داده اند، شناسایی شده و محاکمه شوند.

سازمان ملل از دیگر کشورها و طرف های منطقه ای درخواست کرده از دخالت در امور داخلی عراق پرهیز کرده و به حاکمیت آن احترام بگذارند.

هیئت سازمان ملل از دولت عراق خواسته تا ظرف مدت کوتاهی نهایتا دو هفته، طرح اصلاح قانون انتخابات را با کمک و حمایت فنی سازمان ملل تهیه کرده و به پارلمان ارائه کند. همچنین با اصلاح بخش امنیتی، قانون ممنوعیت در اختیار داشتن و حمل سلاح را تصویب کرده و گروه های مسلح غیر دولتی را خلع سلاح کند. منابع مالی و دارایی های افراد سیاسی بطور واقعی اعلام  شده و احزاب، کمیته های اقتصادی شان را منحل کنند.

طرح میان مدت هیئت سازمان ملل که نهایتا 3 ماه طول باید بکشد، اقدام دولت و مجلس برای اصلاح قانون اساسی وانجام همه پرسی، محاکمه مسئولانی که دارای پرونده های فساد هستند، بررسی میزان دارایی های مدیران و مسئولان حکومت و نحوه حصول آنها، تصویب قانون بیمه تامین اجتماعی و حل مشکل مسکن، برق و سوخت افراد است. لازم به ذکر است که هنوز هیچ یک از مقامات عراق و رهبران تظاهر کنند گان مخالف سیاست های دولت، به هیئت سازمان ملل پاسخی ارائه نکرده اند.                                                                                                                                                                                             

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!