شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۴:۲۴
نظامی بین الملل - کد خبر : 16617
شنبه، ۲۳ مهر، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

آمریکا از بسته نظامی جدید 752 میلیون دلاری برای کمک به اوکراین خبر داد

به گفته کاخ سفید هدف از کمک های جدید، ذخیره سازی مهمات برای سیستم های تسلیحاتی پیشرفته مورد استفاده در ضد حمله اوکراین است.

آمریکا از بسته نظامی جدید 752 میلیون دلاری برای کمک به اوکراین خبر داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کاخ سفید اعلام کرد که ایالات متحده یک بسته 725 میلیون دلاری خارج از برنامه شامل تسلیحات و سایر کمک‌های نظامی به اوکراین ارسال خواهد کرد. این بسته در پی افزایش کمک های دولت های اروپا به اوکراین بعد از بمباران های اخیر اوکراین توسط روسیه، اعلام شد.

به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که این کمک‌ها به دنبال «حمله موشکی وحشیانه روسیه به غیرنظامیان در سراسر اوکراین» و «شواهد فزاینده از جنایات نیروهای روسیه» صورت می‌گیرد.

بلینکن بعداً در توییتی نوشت: «در حالی که مدافعان اوکراینی نیروهای روسیه را عقب می‌رانند، ایالات متحده از اوکراین حمایت میکند.»

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که جدیدترین بسته نظامی واشنگتن شامل مهمات بیشتر برای HIMARS (سیستم‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا) است و کل کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را از زمان شروع دولت جو بایدن به ۱۸.۳ میلیارد دلار می‌رساند.

ایالات متحده 20 HIMARS را به اوکراین ارسال کرده است و قول داده است 18 دستگاه دیگر در سال های آینده تحویل داده شود. ثابت شده است که HIMARS یک سلاح حیاتی است که توانایی اوکراین را برای حمله به انبارهای مهمات، پل ها و سایر اهداف کلیدی که توانایی روسیه برای تامین مجدد نیروها را از بین می برد، بهبود بخشیده است.

مقامات گفتند که بسته جدید ایالات متحده عمدتاً با هدف تأمین هزاران گلوله برای سیستم های تسلیحاتی است که اوکراین با موفقیت در حمله متقابل خود علیه روسیه استفاده می کند.

وزارت دفاع در بیانیه ای اعلام کرد: «نیازهای فوری اوکراین همچنان دفاع هوایی بیشتر است.»

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «روس‌ها صدها موشک به سمت شهرهای بزرگ اوکراین پرتاب کرده‌اند. نیروهای اوکراینی در سرنگونی این موشک ها موفقیت هایی داشته اند، اما به قابلیت های دفاع هوایی بیشتری نیاز دارند.»

یک مقام ارشد دفاعی به خبرنگاران در پنتاگون گفت که روسیه در یک دوره 24 ساعته اخیر بیش از 80 موشک به سمت اهداف اوکراینی شلیک کرده است و پدافند هوایی اوکراین توانسته حدود نیمی از آنها را نابود کند.

این مقام که نخواست نامش فاش شود گفت که رهگیرهای موشکی از مهمات زیادی استفاده می کنند.

بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که موشک‌هایی را برای سامانه موشکی پیشرفته NASAM (سامانه موشکی سطح به هوای پیشرفته ملی) که پنتاگون قصد دارد به اوکراین ارسال کند، ارائه خواهد کرد. بریتانیا همچنین صدها پهپاد و 18 قبضه توپخانه هویتزر ارسال می کند.

آلمان اولین سیستم از چهار سیستم دفاع هوایی IRIS-T را ارسال کرده است. فرانسه متعهد شد توپخانه، سامانه های ضدهوایی و موشک های بیشتری ارائه کند. هلند گفت که موشک می فرستد و کانادا در حال برنامه ریزی برای ارسال تجهیزات زمستانی، پهپادهای نظارتی و تجهیزات ارتباطات ماهواره ای است.

این تعهدات در حالی صورت می‌گیرد که روسیه حملات خود را تشدید کرده است ، منطقه کیف را با پهپادهای کامیکازه هدف قرار داده و موشک‌هایی را به نقاط دیگر به سمت اهداف غیرنظامی، از جمله یک بیمارستان، یک مهدکودک و ساختمان‌های دیگر در شهر نیکوپول، شلیک کرده است.

این حملات به عنوان انتقام روسیه برای بمباران پل استراتژیک کرچ که روسیه را به کریمه متصل می کند، توصیف شده است.

اوکراین مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

افزایش حملات موشکی روسیه همچنین نشان‌دهنده تلاش فوری مسکو برای بازیابی جایگاه خود است، زیرا ضدحمله شدید اوکراین، شهرها و سرزمین‌هایی را که روسیه در روزهای اولیه جنگ به تصرف خود درآورده بود، پس گرفته است.

 

منبع: الجزیره

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!