پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۵۳
سیاست - کد خبر : 119
دوشنبه، ۰۷ مرداد، ۱۳۹۸ - ۹:۰۰

آمد و شد ها به نتیجه نرسد گام سوم را بر میداریم

تلاش های دیپلماتیک و روزنه های دیپلماتیک برای حفظ برجام که هم برای ما و هم طرف های باقیمانده مهم است، ادامه دارد و این تلاش ها چه در قالب های ملاقات های دوجانبه و چه کمیسیون مشترک برجام انجام می شود. نشست دیروز در وین همه به درخواست ما بود و هم اروپایی ها

آمد و شد ها به نتیجه نرسد گام سوم را بر میداریم

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت موسوی در این  نشست خبری به رفت و آمد های مقامات کشور های همسایه از جمله عراق و عمان اشاره کرد و آن را در راستای روابط خوب ایران با کشورهای منطقه و همسایه  ودر چارچوب مناسبات دوجانبه اعلام کرد که به لحاظ دیپلماتیک و سیاست خارجی اهمیت فوق العاده ای دارد.

وی همچنین در واکنش به سوالی درباره  نشست کمیسیون مشترک برجام در وین عنوان کرد: تلاش های دیپلماتیک و روزنه های دیپلماتیک برای حفظ برجام که هم برای ما و هم طرف های باقیمانده مهم است، ادامه دارد و این تلاش ها چه در قالب های ملاقات های دوجانبه و چه کمیسیون مشترک برجام انجام می شود. نشست دیروز در وین همه به درخواست ما بود و هم اروپایی. طرف های اروپایی نسبت به رویکرد جدید ایران در کاهش تعهدات، کمی معترض بودند و از طرف ایران نیز نسبت به بی عملی آنها و برخی اقدامات دیگر از جمله دستگیری برخی ایرانیان در اروپا و استرداد آنها به آمریکا به شدت معترض بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: اینها هموطنانی بودند که به بهانه نقض تحریم های آمریکا بازداشت شدند که آن موقع این تحریم ها نبوده  است. همچنین در ماجرای توقیف نفتکش حامل نفت ایران به عنوان نقض برجام در این کمیسیون اشاره شد.

وی همچنین گفت: اگر این آمد و شدها به نتیجه نرسید ایران در فرصت باقیمانده گام سوم را برخواهد داشت.

دیروز عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران  در نشست کمیسیون مشترک برجام  که در هتل کوبورگ شهر وین برگزار شد توقیف نفت‌کش ایرانی در جبل‌الطارق را نقض برجام خواند. او افزود: «کشورهای عضو برجام نباید مانعی در راه صادرات نفت ایران ایجاد کنند. چرا که این اقدامات نقض برجام محسوب می‌شود.»در این نشست به موضوع کاهش سطح تعهدات برجامی ایران نیز اشاره شد و نماینده جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: کاهش اقدامات برجامی در راستای تحولاتی است که در کمیسیون مشترک برجام به آن پرداخته خواهد شد.

آقای عراقچی همچنین تشکیل جلسه کمیسیون مشترک با حضور وزرای خارجه کشورهای باقیمانده در این توافق را از دیگر موضوعاتی دانست که در نشست وین قرار است طرفین بر سر ساز و کار و زمانبندی آن به جمع‌بندی برسند.آقای عراقچی در پایان به خبرگزاری ها گفت که مذاکرات امروز سازنده بوده است. او با اشاره به اینکه نمی‌توان گفت همه چیز حل شده است، اما می‌توانم بگویم که تعهدات زیادی در این نشست داده شد.» مذاکره کننده ارشد ایران همچنین به رسانه ها گفته است که کاهش سطح تعهدات ایران در برجام تا زمانی که منافع تهران تامین نشود، ادامه خواهد یافت.

 

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!