پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۳۲
سلامت - کد خبر : 5672
شنبه، ۲۲ آذر، ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

آمادگی 120 هزار تخت برای مبتلایان کرونا در طرح شهید قاسم سلیمانی

اجرای این طرح هیچ هزینه ای برای مردم ندارد، از سوی دولت پرداخت می شود و تمامی هزینه های این طرح از قبیل هتلینگ، مراقبت های درمانی و دارو تحت پوشش سازمان های بیمه قرار خواهد گرفت

آمادگی 120 هزار تخت برای مبتلایان کرونا در طرح شهید قاسم سلیمانی
دکتر پیرحسین کولیوند رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح شهید قاسم سلیمانی در مورد جزئیات خبر آمادگی 120 هزار تخت در مراکز مراقبت سلامت در سراسر کشور گفت: در بحث ایجاد مراکز مراقبتی سلامت اولویت استفاده از هتل ها و مهمانسراهای دولتی است که تا به الان در اختیار گرفته ایم و در فاز های بعدی هتل ها و مهمانسراهای گردشگری خصوصی و پس از آن خوابگاه ها و بعد مساجد، زائرسراها و سالن های ورزشی را در نظر گرفته ایم که ظرفیت قابل توجهی از سوی همه دستگاه ها به ما اختصاص داده شده است. 
 
وی افزود: با همکاری و همراهی همه دستگاه ها، تاکنون 120 هزار تخت در 1800 مرکز مراقبت سلامت در سراسر کشور شامل هتل ها، مهمانسراها و زائرسراها به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص و توسط دانشگاه های علوم پزشکی راه اندازی شده است. اجرای این طرح هیچ هزینه ای برای مردم ندارد، از سوی دولت پرداخت می شود و تمامی هزینه های این طرح از قبیل هتلینگ، مراقبت های درمانی و دارو تحت پوشش سازمان های بیمه قرار خواهد گرفت. 
 
کولیوند اظهار داشت: لوازم حفاظت فردی ، تب سنج، فشار سنج ، گوشی پزشکی و دستگاه پالس اکسی متری تامین و در اختیار تیم های مراقبتی در مراکز اقامتگاهی سلامت و تیم های بیماریابی قرار گرفت. 
 
 
طبق گزارشات روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، این طرح در سراسر کشور آغاز شده است و قرار است به صورت محله محور و اینکه هر خانه یک پایگاه سلامت باشد، فعالیت کند. در مراکز سلامت، جامعه هدف افردی هستند که به کرونا مبتلا شدند و امکان جداسازی آن ها از سایر اعضای خانواده در خانه خودشان وجود ندارد و یا افرادی هستند که با مبتلایان مواجه شده و در تماس بوده اند و آن ها نیز امکان جداسازی به لحاظ فیزیکی را ندارند.  
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!