پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۴:۴۹
اروپا و آمریکا - کد خبر : 17009
چهارشنبه، ۱۴ دي، ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۹

آماده باش در کنگره ، احتمال تکرار شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ وجود دارد

رئیس پلیس کنگره آمریکا در پی افزایش نگرانی ها از بابت شورش مجدد همچون اتفاقات ششم ژانویه سال 2021 و حمله به ساختمان کنگره، اعلام آماده باش داد.

آماده باش در کنگره ، احتمال تکرار شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ وجود دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تام منجر، رئیس پلیس کنگره آمریکا در واکنش به افزایش نگرانی ها از بابت شورش به ساختمان کنگره آمریکا و اتفاقات مشابه ای که در ششم ژانویه ۲۰۲۱ افتاد ، در بیانیه‌ای گفت: "در این شرایط که کشور ما چند قطبی شده است ، نگرانی ها کاملا منطقی است و ما نیز احتمال وقوع یک حمله مشابه با حمله‌ای که واحد ما در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در آن گرفتار شد را می دهیم ، و ممکن است مجددا رخ دهد. ما برای هر اتفاقی آماده هستیم و خود را برای هر شرایطی که ممکن است پیش آید آماده کرده ایم."

رئیس پلیس کنگره آمریکا گفت : واحد پلیس کنگره آمریکا بعد از اتفاقاتی که در آن تاریخ افتاد،  در طی دو سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ برنامه برای افزایش مهارت ها و آمادگی های لازم اجرا کرده و تمامی نیروها از توانایی بالایی برخوردار هستند .

تام منجر ادامه داد ، همه ما باید خود را برای مقابله با اعتراضات آماده کنیم و برنامه هایی برای هر گونه حادثه و یا اتفاق غیر قابل پیش بيني که می تواند جان کسی را به خطر بی اندازد آماده کنیم،  ما در این مدت با برخی شرکت ها که در زمینه امنیت کار می کنند و در واشنگتن دی سی و اطراف آن حضور دارند قرارداد بسته ایم تا در صورت لزوم و وخیم تر شدن اوضاع از کمک آنها استفاده کنیم.

خبرگزاری رویترز نیز به این‌ موضوع پرداخته و طی یک گزارشی که منتشر کرده بود نشان می داد که واحد پلیس کنگره آمریکا شراکت‌های قدرتمندی را با ده‌ها نهاد ضابط قانون در منطقه واشنگتن دی.سی و اطراف آن برقرار کرده است تا از هر گونه عملیات غافل گیرانه ای جلو گیری کند.

تام منجر در ادامه مصاحبه خود اظهار کرد: کنگره آمریکا بعد از اتفاقات ششم ژانویه ۲۰۲۱ ، قوانینی را تصویب کرده که اختیارات رئیس پلیس کنگره آمریکا در آن افزایش يافته ، یکی از این اختیارات  آن است که رئیس پلیس کنگره  بتواند به صورت یکجانبه وضعیت اضطراری اعلام کرده و نیروهای گارد ملی را فرا بخواند و تا رسیدن آنها افراد حاضر در کنگره را به جای امن انتقال دهد.

رئیس پلیس کنگره آمریکا در آخر اضافه کرد که هنوز کار های زيادي برای انجام دادن مانده است و در هر صورت امیدواریم اتفاق ناگواری رخ ندهد.

گفتنی است که‌ ترامپ بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از رقیب انتخاباتی خود یعنی بایدن ، به هوادارن خود گفت : من نتایج این انتخابات را قبول ندارم و مطمئنم در آن تقلب شده است ، از شما می‌خواهم  به سمت مجلس کنگره یورش برده و از تایید نتیجه انتخابات جلوگیری کنید.

به این ترتیب با انتشار توییتی که از هواداران خواست که هر چه زودتر این کار را انجام دهند ،  گروه بزرگی از حامیان این رئیس جمهور سابق آمریکا نیز به ساختمان کنگره این کشور یورش برده تا مانع از تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ توسط قانونگذاران این کشور بشوند. بر اساس گزارشاتی که پس از این یورش منتشر شد ، خبر از کشته شدن پنج نفر می داد.

این حمله بزرگترین یورش به سمت مجلس کنگره بعد از حمله ارتش بریتانیا در سال ۱۸۱۲ و در آتش سوختنش در پی آن بود و این موضوع در تاریخ این کشور ثبت شد.

همین اتفاق سبب شد که ترامپ برای دومین بار توسط مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح شود و نمایندگان او را به تحریک یک شورش متهم کردند که هنوزم این موضوع به طور کامل اثبات نشده است ، بسیاری از پرونده ها در خلال این ماجرا باز شد و خیلی از مقامات بخاطر این مسئله محاکمه شدند اما کسی نتوانست اثبات کند که ترامپ یا دولت او در این شورش نقش مستقیم داشته است ، در آن زمان مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها اداره می شد.

نکته قابل تامل تر آن است که در برخی از کشور های جهان افراد را با جرائم کمتر از این به زندان می افتند و یا به پای چوبه دار کشیده می شوند اما ترامپ بنظر می رسد از لابی قدرتمندی برخوردار است و یا اینکه تمامی کار هایی که انجام داده حساب شده بود، همچنین ترامپ با وجود همه اتهام زنی ها دوباره برای کاندید شدن در انتخابات ریاست جمهوری تلاش می کند و از شانس بالایی نیز برای پیروز شدن برخوردار است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!