جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۲:۳۲
محیط زیست - کد خبر : 13923
يكشنبه، ۳۰ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

آلوده‌ترین ماه پایتخت در سال جاری آبان ماه بود

طبق گزارش کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آبان‌ماه با ثبت ۱۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، آلوده ترین ماه پایتخت از ابتدای سال جاری از منظر آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

آلوده‌ترین ماه پایتخت در سال جاری آبان  ماه بود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، سولماز احدی با بیان اینکه آبان‌ماه با ثبت ۱۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، آلوده ترین ماه پایتخت از ابتدای سال جاری از منظر آلاینده ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون بوده است، گفت: ۹ روز از مجموع روزهای آلوده آبان طی ۱۳ روز انتهایی ماه گذشته اتفاق افتاده است.
 
وی با اشاره به اینکه این وضعیت می‌تواند زنگ خطری برای افزایش غلظت آلایندگی و تعداد روزهای آلوده در روزهای سرد سال باشد، اظهار داشت: روز اول آبان، آلاینده دی اکسید گوگرد با شاخص ۸۴ به عنوان آلاینده شاخص شهر تهران ثبت شد و این شرایط تاکنون به‌ندرت در شهر تهران رخ داده  است البته افزایش چشمگیر غلظت این آلاینده تا اواسط ماه ادامه یافت و پس از آن دوباره به روند قبل بازگشت.
 
کارشناس واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: این افزایش مقطعی می‌تواند به دلیل استفاده برخی صنایع از سوخت با کیفیت پایین و حاوی سولفور بالا باشد. همچنین تردد و ترافیک بالا در معابر شهری، اجرا نشدن قوانین و مقررات مربوط به نوسازی ناوگان، سهم بالای خودروهای فرسوده و آلاینده و تردد انواع موتورسیکلت‌های آلاینده و فرسوده در تولید و انتشار آلاینده‌های هوا از نقش تعیین کننده‌ای برخوردار هستند.
 
وی عنوان کرد: کیفیت هوا در این بازه زمانی متاثر از شرایط هواشناسی بود، به گونه‌ای که کاهش محسوس سرعت باد و پایداری در بیشتر روزها منجر به انباشت آلاینده‌ها و تشدید آلودگی هوا شد.
 
احدی با اشاره به اینکه تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس در سال گذشته طی آبان‌ماه ۱۰ روز بود که در سال جاری به ۱۳ روز افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد روزهای فراتر از حد مجاز از ابتدای سال جاری ۵۳ روز بوده است که در مدت مشابه سال گذشته این آمار برابر با ۶۲ روز گزارش شد بنابراین در مجموع کیفیت هوا در سال جاری تا کنون مطلوب‌تر از سال قبل بوده است.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!