پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۴۳
اروپا و آمریکا - کد خبر : 14855
شنبه، ۱۱ دي، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

آلمان، سه نیروگاه از شش نیروگاه هسته‌ای خود را تعطیل کرد

آلمان سه نیروگاه از شش نیروگاه هسته‌ای خود را در حالی که به سمت تکمیل خروج از انرژی هسته‌ای حرکت می‌کند و تمرکز خود را به انرژی‌های تجدیدپذیر معطوف می‌کند، تعطیل کرده است.

آلمان، سه نیروگاه از شش نیروگاه هسته‌ای خود را تعطیل کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پس از ذوب شدن رآکتور فوکوشیما ژاپن در سال 2011، زمانی که زلزله و سونامی، این نیروگاه ساحلی را در بدترین فاجعه هسته‌ای جهان از زمان چرنوبیل در سال 1986 تخریب کرد، دولت تصمیم گرفت به سرعت قطع انرژی هسته‌ای را تسریع بخشد.

 به نقل از رویترز، راکتورهای "Brokdorf"، "Grohnde" و "Gundremmingen C" که توسط شرکت‌های برق E.ON  و RWE  اداره می‌شوند ، اواخر روز جمعه پس از سه دهه و نیم فعالیت، تعطیل شدند. 

سه نیروگاه هسته ای باقی مانده (ایسار 2، امسلند و نکاروستهایم) تا پایان سال 2022 خاموش خواهند شد.

شرکت پرسن الکترا که نیروگاه های Brokdorf و Grohnde را اداره می کند، روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که این دو اندکی قبل از نیمه شب جمعه تعطیل شده اند. RWE نیز گفت نیروگاه Gundremmingen C نیز در عصر جمعه، فعالیت خود را متوقف کرد.

مدیر عامل این شرکت، گویدو نات از کارکنان به خاطر تعهدشان به ایمنی تشکر کرد و گفت: «ما برای چندین دهه سهمی تعیین کننده در تامین برق امن، سازگار با آب و هوا و قابل اعتماد در آلمان داشته ایم.»

حذف تدریجی انرژی ای که برخی آن را پاک و ارزان می دانند، گامی غیرقابل برگشت برای بزرگترین اقتصاد اروپاست، حتی در شرایطی که با اهداف جاه طلبانه اقلیمی و افزایش قیمت برق مواجه است.

ارقام اولیه نشان می دهد که شش نیروگاه هسته ای در حدود 12 درصد از تولید برق در آلمان در سال 2021 نقش داشته اند. سهم انرژی های تجدیدپذیر تقریباً 41 درصد بود. زغال سنگ کمتر از 28 درصد و گاز حدود 15 درصد تولید می کردند.

آلمان قصد دارد با توسعه زیرساخت‌های انرژی بادی و خورشیدی، با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال 2030، 80 درصد تقاضای برق را برآورده کند.

دولت ژاپن روز سه شنبه طرحی را برای رهاسازی آب آلوده از نیروگاه هسته ای فلج شده فوکوشیما به دریا ترسیم کرد که خشم همسایگانش، چین و کره جنوبی را برانگیخت. 

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!