شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۵:۲۷
اقتصاد بین الملل - کد خبر : 15066
سه شنبه، ۲۱ دي، ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰

آلمان برای جلوگیری از کمبود نیروی کار به مهاجران بیشتری نیاز دارد

وزیر اقتصاد آلمان گفت در حالی که بزرگترین اقتصاد اروپا با بحران جمعیتی روبرو است، آلمان برای جلوگیری از کمبود شدید نیروی کار و تضعیف تولید و به خطر انداختن انتقال موفقیت آمیز انرژی، به افزایش مهاجرت نیاز دارد.

آلمان برای جلوگیری از کمبود نیروی کار به مهاجران بیشتری نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، رابرت هابک، یکی از رهبران حزب سبزها در یک کنفرانس خبری گفت: «ما امروز 300 هزار فرصت شغلی داریم و انتظار داریم که این تعداد به یک میلیون یا بیشتر افزایش یابد. اگر این شکاف را کم نکنیم، با مشکلات جدی در روند تولید روبرو خواهیم شد.»

به نقل از رویترز، هابک، که همچنین معاون صدراعظم ائتلاف حاکم سه جانبه جدید آلمان به رهبری اولاف شولتز سوسیال دموکرات است، اظهار کرد: «به طور طبیعی، (این به معنای) ترکیب بهتر صلاحیت ها، آموزش و امکانات برای خانواده ها و مشاغل است؛ اما در آلمان قطعاً به معنای افزایش مهاجرت در همه زمینه ها نیز می باشد و ما باید این را سازماندهی کنیم.»

مؤسسه اقتصادی آلمان تخمین می زند که نیروی کار امسال بیش از 300000 نفر کاهش می یابد؛ زیرا تعداد کارگران مسن بازنشسته از افراد جوان تر که وارد بازار کار می شوند، بیشتر است.

انتظار می رود این شکاف در سال 2029 به بیش از 650000 نفر افزایش یابد و کمبود انباشته افراد در سن کار در سال 2030 تقریباً 5 میلیون نفر باقی بماند. تعداد آلمانی های شاغل در سال 2021 با وجود همه گیری ویروس کرونا به حدود 45 میلیون نفر، افزایش یافت.

پس از دهه‌ها نرخ پایین زاد و ولد و مهاجرت نابرابر، نیروی کار در حال کاهش، یک بمب ساعتی برای سیستم بازنشستگی عمومی آلمان ایجاد می‌کند، که در آن کارمندان کمتری با وظیفه تامین مالی حقوق بازنشستگی توده رو به رشدی از بازنشستگان که از امید به زندگی طولانی‌تری برخوردار هستند، روبرو می شوند.

احزاب حکومتی در مذاکرات ائتلافی خود به توافق رسیدند، که اقداماتی را برای کاهش موانع برای کارگران ماهر خارج از کشور و جذاب‌تر کردن دوباره کار، از جمله افزایش حداقل دستمزد ملی به 12 یورو (13.60 دلار) در ساعت را در دستور کار قرار دهند.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار اقتصاد بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!