جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۲:۳۴
کرونا - کد خبر : 11048
يكشنبه، ۲۷ تير، ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰

آغاز پویش همگانی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

حمید سوری گفت: پویش همگانی واکسیناسیون با شعار واکسیناسیون حداکثری تداوم زندگی از امروز/یکشنبه/ در تمام نقاط سیستان و بلوچستان آغاز شد.

آغاز پویش همگانی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین، حمید سوری گفت: پویش همگانی واکسیناسیون با شعار واکسیناسیون حداکثری تداوم زندگی از امروز/یکشنبه/ در تمام نقاط سیستان و بلوچستان آغاز شد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان و رییس کمیته کشوری واکنش سریع کووید-۱۹اظهارداشت: در شرایط طغیان اپیدمی هستیم، در زمان‌هایی، پیک اشغال تخت‌های بیمارستانی و مرگ و میر بالا را داشتیم و بخش‌های آی سی یو به شدت تحت فشار بود، اما خوشبختانه روندی که تاکنون پیش رفته مثبت بوده است.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه سعی کردیم تحلیل درست و منطقی از وضعیت اپیدمی در استان داشته باشیم از نزدیک از شمال و جنوب این خطه بازدید کنیم و به شنیده ها و گزارش ها اکتفا نکنیم، چراکه آنچه می بینیم با اطلاعات غیر مستقیمی که دریافت می‌کنیم متفاوت است.

وی افزود: نیازهای اساسی بهداشت و درمان استان مرتفع شده و مشکلی از نظر تخت بیمارستانی در بسیاری نقاط، تست های تشخیصی و واکسیناسیون نداریم و داروهای بیمارستانی تامین شده است، در این راستا  سپاه و ارتش به کمک آمدند و تخت های بیمارستانی اضافه شد.

نماینده وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان گفت: هنوز کمبودهایی در برخی شهرستان ها بویژه نقاط دور دست دیده می شود،برخی از شهرها بیمارستان و بعضی هم متخصص ندارند، این واقعیت تلخی است که ما نیز می بینیم و راهکارهای چند روزه برای آن نمی توان متصور شد

سوری افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای محرومیت زدایی اما هنوز این استان فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: واکسن مورد نیاز طی هفته های اخیر در اختیار استان قرار گرفته و هیچ کمبودی در این رابطه نداریم، این تضمین را از وزارت بهداشت گرفتم که برای پوشش حداکثری واکسن در سیستان و بلوچستان محدودیتی وجود ندارد.

نماینده وزیر بهداشت در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ممکن است واکسیناسیون از ابتلای مجدد به بیماری جلوگیری نکند، اما از شدت بیماری و مرگ ناشی از آن پیشگیری می کند.

به گفته‌ی وی، تلاش برای کنترل هزینه های درمان و بازگشت جامعه به حالت عادی است تا ابد نمی توان فروشگاه ها را تعطیل و اداره ها را پاره وقت کنیم، اما اگر پویش به نتیجه مطلوب نرسد، محدودیت ها تمدید می شود که به نفع هیچ کس نیست.

سوری همچنین تاکید کرد: همه واکسن هایی که توزیع می شود مورد تایید مجاری علمی و قانونی قرار گرفته است و تفاوتی بین آن وجود ندارد، بنابراین انتظار می رود مردم به شایعات و تبلیغات سوء در فضای مجازی توجه نکنند.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار کرونا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!