پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۲۰:۵۶
بهداشت و درمان - کد خبر : 10984
جمعه، ۲۵ تير، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

آغاز هشتمین انتخابات نظام پزشکی در کشور

هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در صبح امروز ۲۵ تیرماه در سراسر کشور آغاز شد.

آغاز هشتمین انتخابات نظام پزشکی در کشور

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی ایران زمین، هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی صبح امروز ۲۵ تیرماه در سراسر کشور آغاز شد.

در این انتخابات حدود ۶۰۰۰ نفر در گروه های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، لیسانسه های پروانه دار و بالاتر و گروه مامایی در سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 با توجه به شرایط کرونا، در انتخابات امسال رای دهی با تعرفه کاغذی صورت می گیرد و استفاده از استامپ و انگشت زدن از پروسه رای دهی حذف شده است.

در مجموع ۲۲۲ حوزه رای گیری در سراسر کشور وجود دارد که ۱۴ حوزه به انتخابات میان دوره ای موکول می شود.

همچنین در هر شهر تنها یک مکان یا شعبه برای اخذ رای وجود دارد و محل اخذ رای در شهر تهران دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

شروع رای گیری در شهرستان هایی که دارای هیات مدیره ۱۷ نفره هستند،  به مدت حداقل ۱۲ ساعت ادامه دارد. همچنین امکان افزایش تا حداکثر ۲ ساعت با نظر هیئت نظارت شهرستان امکان پذیر است. رای گیری در شهرستان های دارای هیئت مدیره ۱۱ نفره نیز حداقل به مدت ۸ ساعت ادامه دارد و امکان افزایش تا حداکثر ۴ ساعت با نظر هیئت نظارت شهرستان وجود دارد.

همچنین در تهران نیز روند انتخابات آغاز شده و در شهرستان‌هایی با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزارنفر تا ساعت ۴ بعد از ظهر ادامه خواهد یافت؛ البته امکان تمدید ساعت رای‌گیری تا ۴ ساعت بعد هم وجود دارد. ساعت رای گیری در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت نیز تا ۸ شب خواهد بود و قابلیت تمدید تا ۲ ساعت بعد نیز وجود دارد.

دکتر عبدالحسین روح‌الامینی رییس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: احتمالا در تهران با توجه به چیزی که اکنون می‌بینیم انتخابات تا سقف ۱۴ ساعت تمدید شود و درصورت احتمال تمدید بعد از ظهر این موضوع اعلام می‌شود.

وی ادامه داد:  شلوغی اول صبح بیش از انتطار است و نشان دهنده استقبال خوب جامعه پزشکی از انتخابات است.

وی درباره پیش‌بینی از میزان مشارکت، افزود: دوره‌های قبل حداکثر مشارکت ۱۷ درصد بود و هرچقدر از این عدد فراتر رویم مطلوب ماست و امیدوارم هرچه بیشتر افراد جامعه پزشکی از حق صنفی و طبیعی خود استفاده کنند. ما در چند ماه گذشته تا حد توان برای افزایش مشارکت تلاش کردیم مثلا مدت ثبت‌نام ها، بررسی‌ها و اعتراضات تمدید شد و خط ارتباطی آنلاین با شخص بنده به عنوان رئیس هیئت نظارت برای پاسخ به سوالات برقرار بود. به نظرم انتخابات روان است و همه تکلیف خود را می‌دانند و مابقی آن استفاده از این حق طبیعی است.

روح‌الامینی همچنین گفت: در شهر تهران مرکز همایش‌های رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به محل‌های برگزاری انتخابات در دوره‌های قبلی فضای بیشتری در اختیار دارد. ایستگاه‌های صدور تعرفه را به ۱۰ عدد افزایش دادیم و وسایل استراحت فراهم شد که سرگردانی رخ ندهد. درمورد شهرستان‌ها هم جاهایی که فاصله متنابهی داشتند قانون می‌گوید یک شعبه داشته باشند اما هیئت مرکزی تصویب کرد تا در شهرستان‌هایی که فاصله افراد چند کیلومتر است صندوق ثابت با توفق هیئت اجرایی و نظارت دایر باشد که مشارکت‌ها افزایش می‌یابد به عنوان مثال شهرستان‌های اطراف شیراز لازم نیست به شیراز بیایند. کلا تلاش شده تا انتخابات روان و سهل باشد.

 وی در ادامه بیان گفت: در محوطه فردی را بدون کارت نظام پزشکی راه نمی‌دهند و ممکن است یک عده برای تبلیغات غیرقانونی افرادی را بیاورند که متاسفانه در بیرون از محوطه این اتفاق رخ میدهد، در داخل محوطه هم تنها کسانی که نوبت بگیرند و کارت نطام پزشکی داشته باشند می‌توانند وارد شوند. اگر تخلفی هم صورت گیرد بیرون محوطه صورت می‌گیرد و متاسفانه عرف غلطی است که برخی کاندیداها از ابتدای رای گیری تا عصر در حوزه حاضر می‌شوند و این خلاف بَیّن است‌.

روح‌الامینی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه انتخابات شهر تهران افزود: ما حداکثر توصیه را برای فاصله‌گذاری ایستگاه‌ها انجام دادیم و در محل انتخابات هم سعی می‌شود تجمع کنترل شود. مشکل تجمع در بدو ورود است که تذکر داده می‌شود.

وی ادامه داد:  قانون اجازه داده است که انتخابات ۵ تا ۱۴ ساعت باشد و ما مهلت رای گیری را برای شهرهای کوچک با هئیت مدیره ۱۱ نفره حداقل ۸ ساعت ( ۸صبح تا ۴ عصر) تعیین کردیم و قابلیت تمدید تا ۴ ساعت را دارد. برای شهرهای بزرگ با هیات مدیره ۱۷ نفره ساعت رای گیری ۸ صبح تا ۸ شب است و تا ۲ ساعت قابلیت تمدید دارد. احتمالا در تهران با توجه به چیزی که اکنون می‌بینیم انتخابات تاسقف ۱۴ ساعت تمدید شود و درصورت احتمال تمدید بعد از ظهر این موضوع اعلام می‌شود.

در استان تهران ۱۳ شهرستان واجد شرایط انتخابات نظام پزشکی وجود دارد (شهر تهران به همراه ۱۲ شهرستان تابعه). در شهر تهران یک شعبه نظام پزشکی و در سایر ۱۲ شهرستان‌ نیز یک شعبه نظام پزشکی وجود دارد.

 جلیل کوهپایه زاده، رئیس هیات اجرایی انتخابات نظام پزشکی استان تهران، گفته است که، تهران دارای ۱۶ شهرستان است که سه شهرستان نظام پزشکی ندارند. از ۱۳ شهری که دارای شعب نظام پزشکی هستند؛ ۳ شهر در این انتخابات به حد نصاب نرسیده و به انتخابات میان دوره‌ای می‌روند. این ۳ شهرستان شامل پیشوا، رباط کریم و پاکدشت است. بنابراین انتخابات امروز، در تهران و ۹ شهرستان تابعه برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام کوهپایه زاده، در شهر تهران حدود ۱۹۰ نفر کاندیدا به رقابت میپردازند و البته این عدد در شهرستان‌ها کمتر است. همچنین در تهران حدود ۹۸ هزارنفر واجد شرایط رای دهی وجود دارد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!