چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۸:۵۳
مانورها و رزمایش ها - کد خبر : 13666
شنبه، ۱۵ آبان، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

آغاز مراحل اصلی رزمايش مشترک ذوالفقار1400 ارتش از فردا

معاون هماهنگ کننده ارتش از آغاز مراحل اصلی رزمايش مشترک ذوالفقار1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت نیروهای چهارگانه از فردا خبر داد

آغاز مراحل اصلی رزمايش مشترک ذوالفقار1400 ارتش از فردا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، معاون هماهنگ کننده ارتش از آغاز مراحل اصلی رزمايش مشترک ذوالفقار1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت نیروهای چهارگانه از فردا خبر داد.

بر اساس این گزارش امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش در خصوص نحوه و چگونگی برگزاری رزمایش پیش گفته بیان داشت : مرحله اصلی  و فاز عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران، با مشارکت بخشی از یگان‌های نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ای به وسعت بیش از یک میلیون کیلومترمربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار 10درجه) برگزار خواهد شد.

وی افزود: یگان‌های پیاده، زرهی و مکانیزه نیروی زمینی ارتش، سامانه‌های پدافندی نیروی پدافند هوایی، شناورهای سطحی و زیر سطحی نیروی دریایی ارتش، جنگنده‌ها و پهپادهای نیروی هوایی ارتش از روزهای قبل در منطقه عمومی رزمایش گسترش یافته و تمرینات مختلفی را انجام داده‌‌اند و یگان‌ها از فردا مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار1400 ارتش را اجرا خواهند کرد.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه در این رزمایش انواع عملیات‌های ترکیبی توسط یگان‌های شرکت‌کننده به اجرا گذاشته خواهد شد، اظهار داشت: یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی، تکاوران دریایی و عملیات ویژه، پروازی‌، پیاده، مکانیزه و سایر تجهیزات و تسلیحات برای کسب آمادگی‌های رزمی لازم در این رزمایش حضور دارند.

وی درادامه با بیان اینکه رزمایش‌های ارتش به صورت از پیش برنامه‌ریزی شده به منظور ارتقای آمادگی‌های رزمی برای مواجهه با هرگونه تهدیدی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره تقویت توانمندی‌های دفاعی و ارتقای سطح آموزش‌ها در نیروهای چهارگانه زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی را دنبال می‌کند و در این رزمایش نیز با واگذاری مسئولیت‌های اجرایی به جوانان به دنبال گسترش حضور نیروهای جوان در عرصه‌های عملیاتی است.

فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 در ادامه بیان داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشراف به محیط پیرامونی گفت: اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های بین‌الملل به‌واسطه پشتوانه دفاعی نیروهای مسلح و مقتدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، و ارتش در این راستا همواره در پی افزایش توانایی های دفاعی خود بوده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگزار نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش ذوالفقار1400 که مطابق با واقعیت‌های میدان رزم طرح‌ریزی شده است، آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را برای رویارویی در عرصه‌های واقعی ارتقا می بخشد و در این رزمایش میزان آمادگی نیروهای چهارگانه ارتش در پشتیبانی و همپوشانی از ماموریت‌های یکدیگر ارائه خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش ،افزود: در این رزمایش پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی ایران با قابلیت حمل انواع محموله‌های رزمی، اپتیکی و باقابلیت جنگ الکترونیک به صورت هم‌زمان تمرینات مختلف و مشترک از پیش طراحی شده را اجرا می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ آمادگی‌های رزمی ارتش و نیروهای مسلح برای استمرار صلح پایدار در کشور و منطقه، عنوان کرد: پیام اصلی این رزمایش برای دشمنان و کسانی که قصد یا نیت سوئی نسبت به آب و خاک ایران اسلامی داشته باشند، یک هشدار جدی است و برای کشورهای دوست و مسلمان و مردم عزیز کشورمان امیدواری نسبت به ایستادگی ارتش و سایر نیروهای مسلح کشور و اعتماد به ظرفیت‌های کشورهای خود برای ایجاد و تقویت امنیت منطقه بدون حضور نیروهای فرامنطقه‌ای است.

امیر سیاری ادامه داد: برگزاری چنین رزمایشی در وسعت بالا قطعاً موجبات خوشحالی دوستان ما را فراهم خواهد کرد. از سوی دیگر ارتقای این توانمندی‌های دفاعی موجب خواهد شد تا دشمن در هیچ مقطعی جرأت تعدی و تجاوز به منافع ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را به خود ندهد.

وی درادامه اظهار داشت: نباید اجازه دهیم هیچ کشوری با هدف اختلاف افکنی و ایران هراسی ارتقای توانمندی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی برای دیگران جلوه دهد.

فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش خاطر نشان کرد: گاهی صحبت از این می‌شود که ارتقای توانمندی‌های ما و برگزاری رزمایش های این چنینی با وسعت بالا ممکن است تهدیدی برای دیگران باشد، درحالی که اینگونه نیست؛ همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند، ما انکار نمی‌کنیم که توانمندی‌های دفاعی خود را ارتقا می‌دهیم، بلکه هر سال نسبت به سال قبل سلاح‌ها و مهمات جدید و همچنین ابتکارات و خلاقیت‌های بسیاری داریم اما همه این ها برای ارتقای توان دفاعی است تا بتوانیم تهدیداتی که در آینده علیه کشور وجود دارد را خنثی کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: همه آن هایی که به دنبال اختلاف افکنی در منطقه ما هستند باید بدانند که ارتقای توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و منافع ملی ما است. کشورهای همسایه نیز بدانند که ما در کنار آنها هستیم؛ آنها بدانند که ما در کنار همه کشورهای منطقه، می‌توانیم امنیت منطقه را برقرار کنیم و نیازی نداریم که دیگران از هزاران کیلومتر دورتر به منطقه ما بیایند و بگویند که آمده‌ایم تا امنیت را برای شما برقرار کنیم؛ البته ثابت شده است که آنها هر کجا که بودند حضورشان موجب ایجاد ناامیدی شده است.

وی همچنین افزود: آنچه که می‌تواند امنیت کامل در منطقه ایجاد کند، دست در دست هم دادن کشورهای منطقه است. همه می‌دانند که هر کسی به منطقه ما بیاید و مدعی شود که می‌خواهد امنیت را برقرار کند حقیقت را نگفته است و از سوی دیگر حضور نیروهای فرا منطقه‌ای هیچ امنیتی را برای منطقه به ارمغان نمی آورد و ما این نوع امنیت را امنیت عاریه‌ای می‌دانیم و معتقدیم که امنیت عاریه‌ای همانند نمونه‌هایی که در اطراف خود مشاهده می‌کنیم، هیچ گاه پایدار نیست و هیچ کسی نمی تواند به آن تکیه کند.

فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش در ایان سخنان خود با تقدیر از مردم منطقه جنوب شرق کشور برای همکاری با ارتش در برگزاری این رزمایش مشترک  و تاکید بر اینکه شعار ارتش فدای ملت همواره در دستور کار ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و هست، گفت: طی سال‌های مختلف که برای تامین امنیت منطقه سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کل کشور اقدام به برگزاری رزمایش‌های مختلف کرده‌ایم، همه مردم ایران از جمله مردم غیور و فداکار جنوب شرق کشور برای افزایش امنیت کشور پا در رکاب بوده‌اند و از همه توانمندی‌های خود برای کمک به ارتش و حمایت از اقدامات ارتش استفاده کرده‌اند؛ مردم ثابت کرده‌اند که گاهی شعار «ارتش فدای ملت» به گونه زیباتری جلوه می کند و ملت خود را برای افزایش توانمندی و اقتدار آفرینی نیروهای مسلح فدا می‌کند؛ ما افتخار می‌کنیم که ارتش چنین ملتی هستیم. قطعاً ملت ما که ملتی آگاه، دانا، بصیر، سلحشور و اقتدار آفرین هستند، پشتیبان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به این پشتیبانی و همراهی ملت افتخار می‌کنیم و هر روز بر اقتدار و توانمندی خود اضافه می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم همواره در اجرای مأموریت های خود سرافراز باشیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار مانورها و رزمایش ها
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!