پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۵:۵۸
سلامت - کد خبر : 7779
يكشنبه، ۱۷ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

آغاز فاز دوم واکسن رازی از روز سه شنبه 19 اسفند 1399 با 120 داوطلب

محمدحسین فلاح مهرآبادی: فردی که هر دو نوبت واکسن رازی را تزریق کرده، بدن او به صورت بالینی در برابر ویروس ایمن می شود، اما همچنان احتمال دفع ویروس و انتقال آن در فرد وجود دارد که در مرحله سوم که شامل دوز استنشاقی است، احتمال خطا ابتلا به حداقل ‌رسانده می شود.

آغاز فاز دوم واکسن رازی از روز سه شنبه 19 اسفند 1399 با 120 داوطلب

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین؛ محمدحسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به آخرین وضعیت واکسن گفت: امروز، واکسیناسیون با واکسن رازی برای 13 نفر دیگر انجام شد و برآورد بر این است که از روز سه شنبه 120 نفر جدید واکسینه شوند.

ایشان ادامه دادند: فردا جلسه ای در خصوص نتایج این واکسن بر 13 نفر داوطلب قبلی با سازمان غذا و دارو داریم و گزارش روند کار را به آن ها ارائه می دهیم اما خوشبختانه تاکنون نتایج بسیار خوب و امیدار کننده بوده است و انشالله پس از این جلسه نتایج را به طور عمومی اعلام می‌کنیم.

ایشان با اشاره به طریقه ایمن سازی دوز استنشاقی واکسن رازی بیان کرد:فردی که هر دو نوبت واکسن رازی را تزریق کرده، بدن او به صورت بالینی در برابر ویروس ایمنی کسب کرده است، اما همچنان احتمال دفع ویروس و انتقال آن وجود دارد که در فاز سوم روند واکسیناسیون که شامل دوز استنشاقی است، احتمال خطا به حداقل ‌رسانده می شود. در این صورت فردی که واکسن را دریافت کرده با ویروس مواجه شد به آن مبتلا نمی‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در پاسخ به این سوال که چه زمانی می‌توان ماسک‌ها را از صورت برداشت؟ تصریح کرد: فقط زمانی که 80 درصد افراد جامعه در برابر ویروس واکسینه شوند می‌توان ماسک‌ها را از صورت برداشت به عبارت دیگر اینگونه نیست اگر کسی واکسن زد یا دوز استنشاقی واکسن رازی را دریافت کرد می‌تواند ماسک نزند بنابراین ما فقط زمانی که به 80 درصد واکسیناسیون همگانی برسیم، می‌توانیم به مردم اعلام کنیم ماسک‌هایشان را کنار بگذارند.

او همچنین خاطر نشان کرد: کشورهایی که در پوششدهی واکسیناسیون خوب عمل کردند هنوز نمی‌توانند بگویند چه زمانی می‌توان پروتکل‌ها و مراقبت های بهداشتی را برداشت و به زندگی عادی بازگشت اما همانطور که پیش بینی شده بود سال 2023 می‌توان به واکسیناسیون همگانی و ایمن سازی  جامعه دست پیدا کرد.

فلاح درمورد وجه تفاوت بین واکسن رازی و واکسن برکت افزودانشالله پس از فاز یک سازمان غذا و دارو که اطلاعات دوطرفه دارد میزان اثرگذاری هر دو واکسن را اطلاع رسانی دقیقی می‌ شود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!