پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۸:۱۴
ازدواج و خانواده - کد خبر : 11444
پنجشنبه، ۱۴ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

آغاز ثبت‌نام وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان کشوری

فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری برای ثبت نام اینترنتی هفتمین دوره تسهیلات وام ازدواج می توانند از امروز (۱۴ مرداد) تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به درگاه خدمات الکترونیک این صندوق به نشانی sabasrm.ir مراجعه کنند.

آغاز ثبت‌نام وام ازدواج برای فرزندان بازنشستگان کشوری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، پیرو دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همزمان با  ۲۵ذی‌الحجه با روز خانواده و تکریم بازنشستگان برای تکریم بازنشستگان کشوری ثبت نام هفتمین دوره پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین همسر از امروز آغاز شد. در این دوره 1500  فقره تسهیلات به مبلغ ۲۵ میلیون تومان اعطا خواهد شد.
 
نرخ این تسهیلات ۱۰ درصد و دوره بازپرداخت ۶۰ ماهه (۵ساله) است که پیش بینی می شود، امکان پرداخت وام به واجدین شرایط حداکثر تاپایان شهریورماه سال جاری فراهم شود. لذا واجدین شرایط در بازه زمانی دو هفته ای برای ثبت نام این تسهیلات از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir اقدام کنند.
 
شرایط و وضوابط ثبت نام این نوع تسهیلات به شرح  «حداقل حقوق خالص دریافتی یک میلیون تومانی در تیرماه سال جاری»، «تاریخ عقدنامه در بازه زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا پایان ۲۰مردادماه ۱۴۰۰»، «امکان ثبت نام فقط برای ازدواج اولیه (زوجین) فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و فرزند همسر وظیفه بگیر»، «درنظر گرفتن یک فقره تسهیلات در صورت مشمولیت پدر و مادر فرزندان در صندوق برای بررسی واجدین شرایط» اعلام شده است.
 
لازم به ذکر است که بازنشستگان و موظفینی که در دوره‌های گذشته نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام و وام دریافت کرده‌اند، امکان ثبت نام و بهره‌مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت. اما متقاضیانی که در دوره قبل ثبت نام کرده و مشمول تسهیلات نشدند، می توانند در صورت نیاز صرفا نسبت به تکمیل اطلاعات و مدارک قبلی خود اقدام کنند.
 
درخواست های ثبت شده در سامانه، براساس میزان حداقل حقوق خالص دریافتی، تعداد تسهیلات استفاده شده تاکنون و… اولویت بندی شده و پس از راستی آزمایی مدارک، به ۱۵۰۰ نفر از واجدین شرایط براساس سقف اعتباری و تعداد مورد نظر بانک عامل، تسهیلات پرداخت می شود. بر همین اساس ثبت نام در این دوره و سایر دوره ها، هیچ حقی برای پرداخت تسهیلات ازدواج فرزندان برای عزیزان بازنشسته ایجاد نخواهد کرد. ضمنا تمامی تسهیلات مورد نظر مشمول بیمه عمر مانده بدهکار خواهد بود که هزینه آن برعهده متقاضی است. 
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار ازدواج و خانواده
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!