شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۸:۳۲
فناوری - کد خبر : 3840
جمعه، ۱۹ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰

آزمایش مریخ نورد ناسا در بیابان های خشک

اطلاعاتی که توسط این مریخ نورد جمع آوری می شود باید قابل اطمینان باشد

آزمایش مریخ نورد ناسا در بیابان های خشک


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از نیو اطلس، محققان ناسا آخرین آزمایش های مریخ‌نورد را در زمین های خشک بیابانی شبیه به مریخ انجام دادند. این آزمایشات برای بررسی عملکرد مریخ‌ نورد در شرایط سخت صورت پذیرفت، مریخ نورد ناسا با نام استقامت آخرین روزهای آزمایشی خود را پشت سر می گذارد. استفاده از مریخ نورد استقامت در زمین های سخت شبیه به خاک مریخ آزمایش داده های برگشتی این مریخ نورد از سطح مریخ بوده است.


اخترشناس ارشد دانشگاه نیو ساوث "بونی تیس" در این باره می گوید: مریخ نورد استقامت در تاریخ 18 فوریه(30 بهمن) بر روی سطح مریخ خواهد بود و اولین اکتشافات خود را بعد از ماموریت وایکینگ سال 1970 انجام خواهد داد.


کشف نشانه های زیستی در سطح مریخ برای نخستین بار توسط مریخ نورد استقامت صورت می گیرد، ماموریت های قبلی تنها برای کشف شواهدی از وجود حیات در زمان حال یا گذشته در مریخ بوده است. کشف نشانه های زیستی در این سیاره مانند پیدا کردن مواد آلی خواهد بود که توسط میکروارگانیسم ها در سطح مریخ تولید می شود.


این اخترشناس اظهار داشت: اطلاعاتی که توسط این مریخ نورد جمع آوری می شود باید قابل اطمینان باشد، چراکه این مریخ نورد به ابزارهایی مجهز شده که قادر است مواد سطح مریخ را بررسی و به دنبال نشانه هایی از وجود حیات در این سیاره باشد. از این رو آزمایشات آن در زمین در مورد توانایی هایش می تواند کمک کند تا نتایج گمراه کننده ماموریت وایکینگ دوباره تکرار نشود.

 


برای آزمایش مریخ نورد استقامت، نمونه هایی از خاک جنوب استرالیا را که منطقه ای خشک و شبیه به خاک مریخ است جمع آوری شده است. در این بررسی به کمک دستگاه پرتونگاری و طیف سنجی اطلاعات مانند اینکه نمونه ها در کجا تخریب شدند و یا اینکه از کجا جمع آوری شدند به دست آمد. همچنین مشخص شد که این سنگ ها در طول عمرشان چه مقدار داغ شده اند زیرا داغ شدن باعث ازبین رفتن ترکیبات آلی می گردد.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار فناوری
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!