جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۹:۵۰
خاورمیانه - کد خبر : 11116
چهارشنبه، ۳۰ تير، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

آزادی ۸۰ زندانی از دولت افغانستان در عید قربان

به مناسبت عید قربان ۸۰ نفر از زندانیان دولت افغانستان از زندان‌های این گروه در ولایت‌های مختلف آزاد شده اند.

آزادی ۸۰ زندانی از دولت افغانستان در عید قربان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، مقامات گروه طالبان طی بیانیه‌ای اعلام کردند: به مناسبت عید قربان ۸۰ نفر از زندانیان دولت افغانستان از زندان‌های این گروه در ولایت‌های مختلف آزاد شده اند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد به مناسبت تکریم عید قربان و براساس حکم رهبر این گروه ۸۰ نفر از زندانیان دولت افغانستان آزاد شدند.

وی افزود که این زندانی‌ها در ولایت‌های هلمند، فراه، غور، سرپل، لغمان، تخار، سمنگان و پروان محبوس بوده اند که پس از دستور رهبر طالبان این زندانیان آزاد شده و به خانه‌هایشان فرستاده شدند.

سخنگوی طالبان گفت که روند آزادی زندانیان دولت افغانستان درایام عید قربان ادامه خواهد داشت.

آزاد سازی اسرای افغانستان در حالی صورت گرفته است که شنبه و یکشنبه هفته جاری (26 و 27 تیر) یک هیئت بلندپایه از افغانستان به ریاست «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به قطر رفت و با هیئت طالبان به ریاست «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان دیدار و گفت و گو کرد.

امروز نیز «عزیزالله فضلی» مشاور وزارت دولت افغانستان در امور صلح اعلام کرد که یک هیئت بلندپایه دیگر بزودی برای ادامه مذاکرات با طالبان به قطر خواهد رفت.

مشاور وزارت دولت افغانستان، بدون اعلام زمان مشخص عزیمت هیئت افغانستان به قطر به «رادیو آزادی» گفت: بزودی برای اشتراک در نشست دوم، یک هیئت در سطح ارشد آماده می‌شود تا به گفت‌وگوها ادامه دهد، زیرا جنگ فعلی و چالش‌ها بدون مذاکره و تفاهم راه حل دیگری ندارد.

عزیزالله ادامه داد: جنگ راه حل نیست و ما امیدواریم که در نشست دوم، سازمان ملل و کشورهای اسلامی همکاری کنند تا به وضعیت فعلی نقطه پایان گذاشته شود.

مشاور وزارت دولت در امور صلح همچنین تاکید داشت که در دور بعدی مذاکرات تلاش می شود تا پیرامون تامین آتش‌بسی جدی گفت‌وگو شود.

عزیزالله فضلی درحالی از اعزام مجدد هیئت افغانستان برای رایزنی با گروه طالبان سخن می‌گوید که روز گذشته، رئیس جمهور افغانستان در گفت و گویی اعلام کرد که طالبان هیچ اراده‌ای برای صلح ندارد و اعزام هیئت سیاسیون افغان به قطر اتمام حجت با آن‌ها بود.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار خاورمیانه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!