پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۲۰:۳۳
سیاست - کد خبر : 701
پنجشنبه، ۱۸ مهر، ۱۳۹۸ - ۹:۰۰

آزادی خبرنگار بازداشت شده روس توسط ایران

سفارت روسیه در ایران از آزادی خبرنگار روس بازداشت‌شده در تهران، خبر داد.

آزادی خبرنگار بازداشت شده روس توسط ایران

به گزارش گروه سیاسی ایران زمین، بامداد امروز پنج‌شنبه، سفارت روسیه ضمن اعلام خبر آزادی خبرنگار خود، طی پستی در توییتر، تلاش‌های مشترک وزارت امور خارجه روسیه و سفارت مسکو را دلیل آزادی «یولیا یوزیک»، خبرنگار روس بازداشت‌ شده توسط ایران دانست و اعلام کرد که این شخص اوایل صبح امروز ۱۰ اکتبر، تهران را به مقصد روسیه ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، یولیا یوزیک، روزنامه‌نگار روس به دلیل برخی مشکلات مربوط به روادید در ایران بازداشت شده بود.

ماجرای بازداشت خبر نگار روسیه در ایران چه بود؟

اواخر هفته گذشته، سفارت روسیه در ایران در خبری از بازداشت یولیا یوزیک، خبرنگار روس در تهران خبر دارد و این خبر کافی بود تا بسیاری از شبکه های خبری معاند بر طبل جنجال بکوبند و اعلام کنند که وی به اتهام جاسوسی دستگیر شده است.

این خبرها در حالی مطرح می شد که آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران این مطلب را اعلام و باریس وویتسکزوفسکی، روزنامه نگار روس هم در فیسبوک از بازداشت وی خبرداده و خاطرنشان کرده بود که که یولیا یوزیک، خبرنگار روزنامه «کامسامولسکایا پراوادا» و مجله «نیوزویک روسی» و نویسنده کتابی به نام «نامزدهای الله» که درباره تروریست‌های انتحاری قفقازی است و روز شنبه محاکمه شده و خطر ده سال حبس این خانم خبرنگار ا تهدید می کند.

بر اساس ادعای وی، این خانم چند سال قبل به عنوان خبرنگار در ایران کار می کرده و حالا با دعوتنامه به ایران بازگشته و ماموران گذرنامه وی را در فرودگاه گرفته و قول دادند آن را هنگام خروج از کشور بازگردانند، اما بعد از این اتفاق ماموران سپاه خانم خبرنگار روس را در هتل بازداشت کردند.

این ادعا در حالی مطرح شد که ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در مورد بازداشت این تبعه واکنش نشان داد و از پیگیری سفارت روسیه در وزارت خارجه ایران در این مورد خبر داد و وزارت خارجه روسیه از سفیر کشورمان در مسکو خواست در این‌باره توضیح بدهد.

اما برخلاف جوسازی برخی رسانه ها، واقعیت این بود که این خبرنگار بدون عنوان و ویزای خبرنگاری به ایران سفر کرده بود و اساسا به خاطر روزنامه‌نگار بودن خود بازداشت نشده بود و مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران با وی برخورد شده بود.

این برخورد قانونی با وی در حالی صورت گرفت که در حال حاضر، ۱۷۳ رسانه خارجی با ۳۴۳ خبرنگار در ایران فعالیت دارند که سه تلویزیون، سه خبرگزاری و یک روزنامه روسی در میان این رسانه‌ها حضور دارند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار سیاست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!