پنجشنبه، 30 فروردين، 1403 | Thursday 18th of April 2024
۰۹:۱۱
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 16887
چهارشنبه، ۲۳ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

آرژانتین اولین فینالیست جام جهانی 2022

در شب گذشته و طی یک بازی دیدنی از سوی آرژانتین و علی‌الخصوص مسی که برای تیمش سنگ تمام گذاشت ، در نهایت آرژانتین توانست با نتیجه 3 بر صفر کرواسی را شکست دهد و به فینال برسد.

آرژانتین اولین فینالیست جام جهانی 2022

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سه شنبه 22 آذر 1401 و از ساعت 22:30 دقیقه به وقت ایران و در قطر در مرحله نیمه نهایی جام جهانی دو تیم کرواسی و آرژانتین به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت این آرژانتین بود که با نتیجه 3 بر صفر توانست تیم کرواسی را شکست دهد و به فینال برسد و منتظر حریف خود باشد ، در این بازی ما شاهد بازی زیبای لیونل مسی بودیم که همه کار برای تیمش انجام داد.

بازی در شروع نیمه اول به شدت آرام پیش می رفت و هر دو تیم استرس زیادی را تحمل می کردند و میلی به حملات روبه جلو نداشتند، توپ در میانه زمین بین دو تیم بیشتر در جریان بود و سرانجام پس از گذشت نیمی از نیمه نخست بازی، الکسیس مک آلیستر از پشت محوطه جریمه دروازه لیواکوویچ را هدف قرار داد اما سنگربان کرواسی به سختی توانست توپ را دور کند. و این اولین موقعیت جدی مسابقه تا دقیقه 24 مسابقه بود 

بعد از این صحنه بازی دوباره به تعادل کشیده شد و دو تیم سعی می کردند یکدیگر را محک بزنند و بنظر میرسید آرژانتینن یک مقدار عقب نشسته تا یک یا چند ضد حمله تند و تیز ترتیب دهد تا اینکه در دقیقه 31 مسابقه ارسال بازیکن آرژانتین به عمق دفاع کرواسی به آلوارز رسید و این بازیکن پس از عبور دادن توپ از لیواکوویچ توسط این سنگربان سرنگون شد و پس از اینکه توپ به گل تبدیل نشد، داور مسابقه نقطه پنالتی را نشان داد تا آب سردی بر پیکره تیم کرواسی ریخته شود ، شاید بخاطر نمایش های درخشان دروازه بان کرواسی در ضربات پنالتی مراحل قبل باعث شود کمی اعتماد به نفس در نزد بازیکنان تیم کرواسی دیده بشود. تا اینکه بعد از کلی کش و قوس فراوان در دقیقه 34 مسابقه لئو مسی پشت ضربه پنالتی ایستاد و در مصاف با سنگربان پنالتی‌گیر کروات‌ها موفق عمل کرد و با اینکه لیواکوویچ جهت توپ را درست تشخیص داده بود اما او توپ را به طاق دروازه کرواسی چسباند تا اولین گل مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 را به ثمر برساند. و خود را 5 گله کند و کنار کیلیان امباپه قرار بگیرد.

بنظر میرسید کرواسی کمی بهم ریخته بازی میکند و بازیکنان برای این پنالتی و دریافت گل آمادگی نداشتند و این گل برنامه های آنها را خراب کرده است. تا اینکه در دقیقه 39 مسابقه کرواسی صاحب یک ضربه کرنر شد اما اشتباه بازیکنان این تیم باعث شد آلبی سلسته یک ضد حمله را ترتیب دهد و آلوارز از میانه میدان توپ را یک تنه تا درون محوطه جریمه پیش برد و پس از جا گذاشتن سوسا دروازه لیواکوویچ را گشود تا بنظر برسد کار کرواسی تمام شده است و در نیمه اول شانسی برای جبران بازی نمیدیدند. کرواسی خود را حذف شده می دید و از سوی دیگر آرژانتین برای رویای رسیدن به فینال و قهرمانی می‌جنگید.

نیمه اول یا همان نتیجه 2 بر صفر به سود آرژانتین تمام شد و  هر دو تیم به رختکن رفتند.

در نیمه دوم و با توجه به عقب افتادن کرواسی بنظر می رسید این کرواسی باشد که حملات جدی را روی دروازه حریف ایجاد کند ولی هیچکسی شاد این نبود و همه نظاره گر این بودند که آرژانتینی ها به سمت دروازه کرواسی حمله می کردند و یک ترسی از بازی با هلند هنوز در نزد بازیکنان آرژانتین همراه بود که از خوردن کامبک استرس داشتند وسعی میکردند بیشتر به حمله بپردازند تا دفاع کردن ، در دقیقه 48 مسابقه پارادس از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت‌زنی کرد اما شلیک او را لیواکوویچ به راحتی در اختیار گرفت و حتی در دقیقه 57 مسابقه ما شاهد نفوذ مسی از سمت چپ و یک و دو این بازیکن با مک آلیستر بودیم و مسی در موقعیتی تک به تک قرار گرفت اما لیواکوویچ این بار مقابل مسی مقاومت کرد و شاهد گل سوم نبودیم.

تنها موقعیت کرواسی تا به اینجای کار در دقیقه 62 مسابقه ایجاد شد ، کرواسی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و ارسال خطرناک مودریچ پس از برخورد به چند بازیکن در محوطه شش قدم با حضور به موقع مارتینز دور شد. بعد از این صحنه اتفاق دیگری رخ داد که کرواسی را باید حذف شده می دانستیم و آن هم در دقیقه 69 رقم خورد ، لیونل مسی با نفوذ از سمت راست و جا گذاشتن گواردیول وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس رو به بیرون توپ را به ستاره جوان این تیم سپرد و آلوارز با یک ضربه دقیق توانست سومین گل آرژانتین را به ثمر برساند تا بدین ترتیب آرژانتین با 3 گل از حریف اروپایی خود پیش بی افتد و رویای رسیدن به فینال باز هم برای لیونل مسی و آلبی سلسته روشن تر از هر زمان دیگری باشد.

در ادامه مسابقه اتفاق خاصی رخ نداد و بجز چند موقعیت نصف و نیمه روی دروازه ها که هیچ یک منجر به گل نشد و تنها اتفاق جالب بازی کردن پائولو دیبالا بود که برای اولین بار به زمین مسابقه می رفت و همچنین شاهد تعویض مودریچ بودیم که به شدت غم و اندوه را میتوانستیم ببینیم.

در نهایت داور سوت پایان بازی را زد و دوباره در این جام شاهد  غم و شادی در یک قاب بودیم و نتیجه 3 بر صفر به سود آرژانتین رقم خورد و به فینال رسید.

تصاویری از این دیدار جذاب : 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 30 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!