جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۱۱:۳۸
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16997
دوشنبه، ۱۲ دي، ۱۴۰۱ - ۱:۰۰

آرزوی زلنسکی برای اوکراینی ها در سال ۲۰۲۳

زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در شروع سال نوی میلادی برای اوکراینی ها پیروزی را آرزو کرد و گفت مادامی که کشور در این مسیر باقی بماند مطمئنا به هدف خود می رسد.

آرزوی زلنسکی برای اوکراینی ها در سال ۲۰۲۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک پیامی ویدئویی که در شب سال نو میلادی منتشر کرد گفت : در این لحظه تنها چیزی که از صمیم قلبم برای همگی مان می‌خواهم آرزو کنم فقط یک چیز است و آن هم  "پیروزی" است. و این شاید مهم‌ترین چیز باشد. یک آرزو خوب و مهم برای همه اوکراینی‌ها.

زلنسکی یک بار دیگر اعلام کرد تا زمانی که مردم اوکراین برای آزادی مبارزه کنند ، من نیز تا پای جان در کنار آنها خواهم ماند.

پیش تر نیز اعلام کرده بودم ، ما می توانیم بدون آب گرم ، لباس تمیز، غذای با کیفیت و جای نرم زندگی کنیم ولی بدون آزادی هرگز.

زلنسکی در ادامه بیان کرد: روسیه به ما گفت  تا تسلیم شویم. اما ما در عوض چه کردیم ؟ ضد حمله را انتخاب کردیم. ما آماده‌ایم تا برای آزادی مبارزه کنیم تا پای جان ، تا آخرین نفس. و به همین دلیل است که تک تک ما در اینجا حضور داریم. من همینجا هستم. ما اینجاییم. شما اینجا هستید. همه اینجا هستند. همه ما اوکراینیم. بری آزادی خواهیم جنگید ، تا آخرین لحظه برای اوکراین و خاک کشورمان.

در ادامه زلنسکی گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی به ما حمله کرد و در اوج بی وقاحتی آن را یک "عملیات ویژه" نامید و گفت این جنگ را برای نازی‌زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین انجام داده ، همینطور پوتین تاکید داشت که ما تهدید بزرگی برای منافع و ماهیت روسیه هستیم . 

 گفتنی است که‌ دولت کی‌یف ، ناتو ، اتحادیه اروپا و آمریکا تاکید دارند که حمله پوتین به اوکراین صرفا یک زمین خواری امپریالیستی بوده است. و او رویای ساخت دوباره شوروی را دارد و از سخنان او کاملا مشخص است که می خواهد همه کشور های جدا شده بعد از فرو پاشی شوروی را دوباره به خاک خود اضافه کند ولی پوتین بارها اعلام کرده بود این جنگ بخاطر آن است که از سال ۲۰۱۴ به همه کشور های اروپایی اطلاع داده بودم در لوهانسک و دونتسک یک نسل کشی بزرگ در حال انجام است و آنها خواهان خودمختار شدن مناطق خود هستند تا از دست دولت کی‌یف در امان باشند ، اما صدای آنها به جایی نمی رسید و ما نیز بارها از شما خواستیم تا این موضوع را بررسی کنید ولی از آن سرباز زدید ، این مناطق از ما خواستند که از آنها در برابر دولت کی یف محافظت کنیم و این کار را بخاطر آنها کردیم.

پوتین نیز در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی از سربازانی که در جنگ با اوکراین هستند حمایت کرد تا به این شکل بتواند حمایت‌ مردم روسیه را داشته باشد و نظر آنها را به خود جلب کند. 

گفتنی است که روسیه در ابتدا برنامه داشت که اوکراین را خیلی زود در اختیار خود بگیرد ولی این جنگ برای آنها تبدیل به یک باتلاق شد و خود را در مخمصه می بینند و جنگ آنها با اوکراین وارد یازدهمین ماه می شود.

زلنسکی در پیام تبریک سال ۲۰۲۳ خود این موضوع را اضافه کرد که متعهد می شوم مناطق تحت تصرف روسیه را آزاد کرده و اجازه نخواهد داد حتی یک وجب از اوکراین به دست روسیه بیوفتد.

رئیس جمهور اوکراین افزود: سال جدید سال بازگشت آنچه از ما به تاراج رفته خواهد بود . سال بازگشت کودکی فرزندان‌مان وهمینطور سال  بازگشت یک دوران سالمندی با آرامش برای والدین مان و با آسودگی خاطر زندگی کردن در کنار خانواده هایمان خواهد بود

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!