شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۱:۰۵
بین الملل - کد خبر : 2654
شنبه، ۱۷ اسفند، ۱۳۹۸ - ۸:۰۰

آخرین وضعیت پناهجویان در مرز میان ترکیه و یونان

یونان برای پذیرفتن پناهجو آمادگی ندارد و اتحادیه اروپا مهاجرت و پناهندگی را تنها با نظم و طبق مدارج قانونی امکان‌پذیر می‌داند.

آخرین وضعیت پناهجویان در مرز میان ترکیه و یونان

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،مأموران مرزی یونان برای چندمین بار با هزاران پناهجویی که از جزایر و سرزمین های ترکیه به سوی مرزهای اروپا روانه شده‌اند، مقابله کردند و در چندین موررد نیز با آنها درگیر شدند.

مأموران پلیس یونان روز گذشته نیز به سوی پناهجویانی که می‌کوشیدند از مرز عبور کنند، گاز اشک‌آور شلیک کردند. پناهجویان به سوی مأموران سنگ پرتاب کردند.دولت یونان ترکیه را متهم می‌کند که پناهجویان را مجبور می کند که با زور و خشونت از مرز دو کشور بگذرند و وارد قلمرو اتحادیه اروپا شوند.

جوزپ بورل،مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در پیامی خطاب به پناهجویان از آنها خواست که به سوی مرز یونان نروند و تأکید کرد که مرزها بسته است.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از مردم یونان با تشدید کنترل مرزها در برابر ورود پناهجویان موافق هستند. تنها ۱۸ درصد از مردم از عملکرد سخت‌گیرانه پلیس و ارتش انتقاد می‌کنند.هم‌اکنون وضعیت پناهجویان در جزایر یونان به شدت بحرانی است. بیش از ۴۰ هزار پناهجو در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و روز به روز بر شمار آنها افزوده می‌شود، بدون آن که توان مادی دولت یونان افزایش یابد.

برای نمونه در جزیره یونانی کاستلوریزو که تنها سه کیلومتر با ترکیه فاصله دارد، اهالی از ورود پناهجویان تازه حیران و درمانده هستند. یکی از همکاران بخشدار جزیره می‌گوید: «ما اینجا فقط چند صد خانوار هستیم؛ به این همه پناهجو نه می‌توانیم مسکن بدهیم و نه خوراک. واقعا نمی‌دانیم با این همه آدم چکار کنیم.»

بحران در مرز یونان از زمانی شروع شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، هفته گذشته اعلام کرد که مرزهای کشورش را به سوی یونان باز کرده است. او این اقدام را چنین توجیه کرد که اتحادیه اروپا به تعهدات خود در چارچوب توافق مربوط به پناهجویان عمل نکرده است.به دنبال سخنرانی رئیس جمهور ترکیه هزاران نفر از پناهجویان ساکن ترکیه به سوی مرز یونان به راه افتادند. از سوی دیگر یونان مرزهای خود را بست و اعلام کرد که تا یک ماه به هیچ تقاضای مهاجرت یا پناهندگی رسیدگی نخواهد کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!