پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۵:۲۷
سلامت - کد خبر : 7532
جمعه، ۰۸ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

آخرین آمارهای رسمی کرونا ایران و جهان جمعه 8 اسفند 1399

آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۹۱۵ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۲۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است همچنین در ایران بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۲ نفر از آنها بستری شدند و متاسفانه 69 بیمار مبتلا جان خود را از دست دادند.

آخرین آمارهای رسمی کرونا ایران و جهان جمعه 8 اسفند 1399

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، آمار جهانی مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار و ۹۱۵ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۵۱۹ هزار و ۳۲۸ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۸۹ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۶۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۹ میلیون مبتلا و بیش از ۵۲۰ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۱۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۰.۳ میلیون نفر فراتر رفته است.

همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۲ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۹۶ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم این جدول قرار دارد.

همچنین فرانسه بیش از ۸۵ هزار، روسیه بیش از ۸۴ هزار و آلمان نیز بیش از ۷۰ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۶۸ هزار، ایران با بیش از ۵۹ هزار و ۸۰۰، کلمبیا با بیش از ۵۹ هزار و ۳۰۰، آرژانتین با ۵۱ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۴۹ هزار، پرو با بیش از ۴۵ هزار و لهستان با بیش از ۴۳ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"،شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۹ میلیون و ۵۲ هزار و ۲۶۲ مبتلا، ۵۲۰ هزار و ۷۸۵ قربانی

۲. هند: ۱۱ میلیون و ۶۳ هزار و ۴۹۱ مبتلا، ۱۵۶ هزار و ۸۶۱ قربانی

۳. برزیل: ۱۰ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۸۸۶ مبتلا، ۲۵۱ هزار و ۶۶۱ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۲۱۲ هزار و ۱۰۰ مبتلا، ۸۴ هزار و ۸۷۶ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۱۵۴ هزار و ۵۶۲ مبتلا، ۱۲۲ هزار و ۷۰ قربانی          

۶. فرانسه: سه میلیون و ۶۸۶ هزار و ۸۱۳ مبتلا، ۸۵ هزار و ۵۸۲ قربانی

۷.اسپانیا: سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۲۱۲ مبتلا، ۶۸ هزار و ۸۱۳ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۸۶۸ هزار و ۴۳۵ مبتلا، ۹۶ هزار و ۹۷۴ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۶۶ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۳۸ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۴۲۶ هزار و ۸۱۹ مبتلا، ۷۰ هزار و سه قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران ،آفریقای جنوبی،اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

آمار رسمی مبتلایان به کرونا در ایران بنا بر گفته سخنگو وزارت بهداشت:

ایران زمین، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت ۶۹ فرد مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته، گفت: با این حساب مجموع جانباختگان به ۵۹ هزار و ۸۹۹ تن رسید.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز (۸ اسفند ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۱۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۸۴ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۸۹۹ نفر رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۹۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین متاسفانه 3720 نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی تا کنون ۱۰ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۳۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. 

به گفته وی شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!