سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۴:۳۹
سلامت - کد خبر : 7700
پنجشنبه، ۱۴ اسفند، ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

آخرین آمارهای رسمی کرونا ایران و جهان 14 اسفند 1399

آمار جهانیِ مبتلایان به کروناویروس تاکنون به ۱۱۵ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۹۸۱ نفر رسیده و مرگ دو میلیون و ۵۷۱ هزار و ۷۹۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. در ایران بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۸۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و متاسفانه 78 بیمار مبتلا جان خود را از دست دادند.

آخرین آمارهای رسمی کرونا ایران و جهان 14 اسفند 1399

به گزارش پایگاه خبرگزاری ایران زمین، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۹۱ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۱۷۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع پیدا کرده و همچنان ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۲۹.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۵۳۱ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند با آمار بیش از ۱۱.۱ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد.

 آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۰.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

همچنین پس از ایالات متحده تاکنون کشورهای برزیل، مکزیک، هند و انگلیس به ترتیب بالاترین آمار قربانیان این بیماری را ثبت کرده اند.

همچنین تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ در انگلیس از ۱۲۳ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا را به خود اختصاص داده است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۹۸ هزار نفر عبور کرده و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم را دارد.

 فرانسه بیش از ۸۷ هزارو ۵۰۰، روسیه بیش از ۸۷ هزار و ۳۰۰ و آلمان نیز بیش از ۷۱ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

سپس اسپانیا با بیش از ۷۰ هزار، ایران با بیش از ۶۰ هزار و ۳۰۰، کلمبیا با بیش از ۶۰ هزار، آرژانتین با ۵۲ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۰ هزار، پرو با بیش از ۴۷ هزار و لهستان با بیش از ۴۴ هزار جان‌باخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید ۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (پنج شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۲۹ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۳۷۷ مبتلا، ۵۳۱ هزار و ۶۵۲ قربانی

۲. هند: ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۹۲۳ مبتلا، ۱۵۷ هزار و ۴۷۱ قربانی

۳. برزیل: ۱۰ میلیون و ۷۲۲ هزار و ۲۲۱ مبتلا، ۲۵۹ هزار و ۴۰۲ قربانی

۴. روسیه: چهار میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۵۰ مبتلا، ۸۷ هزار و ۳۴۸ قربانی

۵. انگلیس: چهار میلیون و ۱۹۴ هزار و ۷۸۵ مبتلا، ۱۲۳ هزار و ۷۸۳ قربانی

۶. فرانسه: سه میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۱۶ مبتلا، ۸۷ هزار و ۵۴۲ قربانی

۷.اسپانیا: سه میلیون و ۱۳۶ هزار و ۳۲۱ مبتلا، ۷۰ هزار و ۲۴۷ قربانی

۸. ایتالیا: دو میلیون و ۹۷۶ هزار و ۲۷۴ مبتلا، ۹۸ هزار و ۶۳۵ قربانی

۹. ترکیه: دو میلیون و ۷۳۴ هزار و ۸۳۶ مبتلا، ۲۸ هزار و ۷۷۱ قربانی

۱۰. آلمان: دو میلیون و ۴۷۲ هزار و ۸۹۶ مبتلا، ۷۱ هزار و ۷۱۱ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۱ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، آلمان، کلمبیا، آرژانتین، مکزیک، لهستان، ایران ،آفریقای جنوبی،اوکراین، اندونزی، پرو، جمهوری چک و هلند نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

آخرین وضعیت کرونا در ایران بنا بر گفته سخنگو وزارت بهداشت:

ایران زمین، دکتر سیما سادات لاری، گفت:  از دیروز تا امروز (۱۴ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۸۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۷۰۹ نفر از آنان بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۶۵ هزار و ۱۰۳ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۴۳۱ نفر رسید.

لاری با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۵۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: ۳۷۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تا امروز ۱۱ میلیون و ۹۲ هزار و ۹۰۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند. شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!