چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۸:۳۶
بین الملل - کد خبر : 4584
شنبه، ۰۷ تير، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان

تا کنون بیش از 9.8 میلیون مورد ابتلا به بیماری کووید-19 در جهان ثبت شده است.

آخرین آمار ابتلا به کرونا در جهان

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری ایران زمین،به گزارش العالم به نقل از رویترز، بنا بر ارزیابی‌های خبرگزاری رویترز، تا صبح امروز (شنبه) بیش از 9.8 میلیون نفر در جهان به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند. همچنین 493 هزار و 40 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در جهان جان خود را از دست داده اند.

از زمان گزارش نخستین مورد ابتلا به کووید-19 در چین در دسامبر سال گذشته، بیش از 210 کشور و منطقه در جهان از ابتلای افراد به کرونا خبر داده اند.

کشورهای آمریکا، برزیل، روسیه، هند، انگلیس، پرو، اسپانیا، شیلی، ایتالیا، ایران، مکزیک، فرانسه، پاکستان، ترکیه، آلمان، عربستان سعودی، بنگلادش، آفریقای جنوبی، کانادا، قطر، کلمبیا، چین، سوئد، مصر، بلژیک، بلاروس، اکوادور، آرژانتین، اندونزی، هلند، امارات متحده عربی، کویت، سنگاپور، اوکراین، پرتغال، عراق، عمان، لهستان، فیلیپین، سوئیس، افغانستان و پاناما به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 را گزارش کرده اند.

ظاهرا موج دوم شیوع کرونا در کره جنوبی آغاز شده است و متاسفانه افرادی که در کلیسای «وانگ سونگ» در تردد بوده اند باعث شیوع خوشه ای بیماری شده اند این کلیسا یک هزار و ۷۰۰ پیرو دارد.

این مرکز خاطر نشان کرد، شمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته به ۵۱ نفر رسیده است که ۳۱ نفر از آنها در داخل کشور مبتلا به کرونا شده اند و ۲۰ نفر دیگر از خارج بازگشته اند.

۱۵ نفر از شمار مبتلایان جدید در پایتخت و ۱۲ نفر دیگر در استان «گیونگ گی» و مابقی از شهر "دایه جیون" در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غرب سئول هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های کره جنوبی می گوید که پنج ماه پس از ثبت اولین مورد ابتلا به کرونا در کشور شمار مبتلایان اکنون به ۱۲ هزار و ۶۵۳ نفر رسیده است.

مسئولان بشدت بابت شیوع خوشه ای بیماری و بازگشت دوباره آن و افزایش مبتلایان بویژه در پایتخت ابراز نگرانی کرده اند آنها از یک سو درگیر موارد داخلی و از طرف دیگر درحال مقابله با موارد وارداتی کرونا هستند.

  • ژاپن بالاترین رقم مبتلایان به کرونا را تجریه کرد

از ژاپن نیز خبر می رسد که برای نخستین بار از زمانی که این کشور برای همه استان ها و مناطق وضعیت اضطراری اعلام کرده بود، شمار مبتلایان روزانه کرونا از مرز ۱۰۰ نفر عبور کرده است.

این بالاترین رقم مبتلایان به این ویروس از ۲۰ اردیبهشت در ژاپن و زمانی است که برای همه ۴۷ استان و منطقه در سراسر کشور وضعیت اضطراری به معنای فاصله گذاری و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و کاهش ارتباطات تا ۸۰ درصد در نظر گرفته شده بود.

در این میان ۵۴ نفر از مبتلایان از شهر توکیو هستند بیشتر آنها افرادی هستند که در باشگاه های شبانه و مراکز تفریحی تردد می کرده اند.

به گزارش ایرنا، مسئولان ژاپن می گویند که افزایش یکباره شمار مبتلایان نشان می دهد که پس از برداشتن برخی محدودیت ها ویروس دوباره قدرت بیشتری برای مبتلا کردن پیدا کرده است.

بنا به اعلام مراکز بهداشتی ژاپن در این کشور شمار کل مبتلایان به کرونا به ۱۸ هزار و ۹۷۰ نفر رسیده است و ۹۸۴ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!