جمعه، 7 ارديبهشت، 1403 | Friday 26th of April 2024
۰۰:۱۸
محیط زیست - کد خبر : 14670
پنجشنبه، ۰۲ دي، ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

آتش ۲۵۵ هکتار از پهنه پارک ملی گلستان را سوزاند

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان طبق پایش صورت گرفته یک هفته اخیر از پارک ملی گلستان، عنوان کرد: ۲۵۴.۵ هکتار عرصه این ذخیره گاه زیست کره طعمه آتش‌ شد.

آتش ۲۵۵ هکتار از پهنه پارک ملی گلستان را سوزاند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از همشهری آنلاین، محمدرضا کنعانی درباره آخرین گزارش از مساحت درگیر حریق‌های پارک ملی گلستان، گفت: حریق اول ۲۴ آذر در منطقه دره شمالی  این حادث و روز ۲۵ آذر اطفا شد که مساحت پهنه حریق هشت هکتار بود. حریق دوم ۲۵ آذر در منطقه کندسکوه حد فاصل پارک ملی گلستان و منطقه حفاظت شده لوه حادث و نیروهای اعزامی همان روز آن را اطفا کردند و مساحت پهنه حریق ۲ هکتار برآورد شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه حریق سوم ۲۵ آذر در منطقه بیله کوه پارک ملی گلستان حادث و ظرف چند ساعت در همان روز با درگیری ۱.۵ هکتار از پهنه این پارک اطفا شد، عنوان کرد: روز ۲۶ آذر حریق چهارم در منطقه قوشه چشمه پارک ملی گلستان حادث شد که به دلیل وزش باد شدید و وضعیت توپوگرافی (منطقه کوهستانی و سخت گذر) عملیات اطفا آن تا روز ۲۸ آذر ادامه یافت و مساحت پهنه حریق ۲۴۳ هکتار برآورد شد.
 
وی افزود: پنجمین حریق نیز ۲۹ آذر در مرز و خارج از محدوده پارک ملی گلستان اتفاق افتاد که به دلیل وزش باد شدید و کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه عملیات اطفا تا روز ۳۰ آذر ادامه یافت و با توجه به اینکه آتش سوزی در خارج از محدوده پارک ملی گلستان بود بر اساس مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان گالیکش، عملیات اطفا با محوریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این عرصه انجام شد.
 
کنعانی با بیان اینکه از روز گذشته تا امروز پنجشنبه حریق در منطقه گزارش نشد و نیروها به صورت شبانه روزی کار پایش و پاکسازی منطقه از کنده‌های نیم سوخته را انجام دادند، اظهار کرد: پایش هوایی و گزارش‌ گروه‌های اعزامی به منطقه حریق، حکایت از مشاهده نشدن حریق فعال و پاکسازی حداکثری کنده‌های نیم سوخته دارد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: عملیات اطفای حریق به صورت زمینی با بهره گیری از ظرفیت ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت بسیج و نیروهای مردمی بخش‌های لوه و مرکزی شهرستان گالیکش و بخش‌های مرکزی شهرستان‌های کلاله و آق‌قلا به تعداد ۹۵۰ نفر روز انجام شد و ۶ تیم آتش نشانی، ۲ تیم هلال احمر، یک تیم اورژانس ۱۱۵ و نیروی انتظامی به صورت مستمر در عملیات زمینی مشارکت داشتند.
 
وی افزود: عملیات اطفای حریق به صورت هوایی با بهره گیری از ظرفیت ۲ فروند بالگرد هوافضا سپاه و یک فروند بالگرد هلال احمر با انجام ۷۴ سورتی پرواز برای آب‌پاشی منطقه انجام شد.
 
وی تاکید کرد: حریق‌های فوق برگ‌های خشک انباشته در کف عرصه، بوته‌ها، درختچه‌ها و کنده‌های افتاده و درختان سرپا خشک جنگل‌ها را تحت تاثیر قرار داد و هیچ گونه تلفات جانواری شاخص مشاهده نشده است.
 

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 7 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!