شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۴:۳۴
محیط زیست - کد خبر : 17345
چهارشنبه، ۱۰ اسفند، ۱۴۰۱ - ۶:۰۰

«پیروز» تلف شد

روز سه شنبه سازمان حفاظت محیط زیست خبر از تلف شدن یوز معروف ایرانی یعنی پیروز، داد که با واکنش های متفاوتی در فضای مجازی همراه شد.

«پیروز» تلف شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط زیست خبر از تلف شدن پیروز ، این گونه جانوری را داد ، که بر اثر نارسایی کلیوی جان خود را از دست داده است.

 یوز ایرانی که مردم بسیار او را دوست داشتند و همیشه اخبار  مربوط به او در فضای مجازی وایرال می شد ، نتوانست با مشکل نارسایی کلیوی کنار بیاید و بعد از یک عمل دیالیزی جان خود را از دست داد.

ماده یوز ایران در اسارت در پارک ملی توران ، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۳ توله یوز به دنیا آورد که ۲ تای آنها تقریبا به فاصله یک یا دو روز نسبت به هم تلف شدند و تنها پیروز بود که توانست زنده بماند. و به پارک پردیسان منتقل شد.

روز پنج شنبه ۴ اسفند بود که سیستم گوارش پیروز دچار مشکل شد و نتوانست دفع داشته باشد ، بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. 

معاینات لازم روی پیروز انجام شد و بعد از ایجاد شرایطی مناسب ترخیص شد و به پارک پارسیان بازگشت اما در روز شنبه مجدد با وضعیت نامساعدی به بیمارستان منتقل شد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در رابطه با اتفاق ناگوار روز سه شنبه «پیروز» گفت که یوز ایرانی از همان ابتدا مشکل گوارشی و نارسایی کلیوی داشت ولی با آن کنار آمده بود و مدارا می کرد.

دکتر امید مرادی - رییس بیمارستان دامپزشکی مرکزی - در ویدئویی - که در صفحه این بیمارستان در اینستاگرام منتشر شد - در رابطه با تلف شدن «پیروز» صحبت کرد و گفت : "«پیروز» امید یک ملتی بود و ما خیلی متاسف هستیم که نتوانستیم در بازگرداندن امید ملت ایران به جامعه خبرهای خوبی را اعلام کنیم."

دکتر امید مرادی در رابطه با زمان دقیق تلف شدن یوز ایرانی گفت : پیروز صبح روز سه شنبه 9 اسفند در ساعت 6 و 45 دقیقه تلف شد و ما آن را از دست دادیم.

مرادی در پایان گفت : تمام تلاش‌هایی که تیم درمانی «پیروز» از روزی که به بیمارستان ما ارجاع شد تا لحظه‌ای که از بیمارستان رفت به صورت کامل منطبق با مواردی که برای حیوان نیاز بود، انجام شد و از هیچ تلاشی برای بهبودی او فروگذار نشد. ما از تمام پتانسلیل‌های داخل و خارج کشور استفاده کردیم اما متاسفانه سیر بیماری و عارضه‌ای که پیروز به آن مبتلا بود سرانجامی جز رفتن نداشت.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!