پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۵۶
دفاعی نظامی - کد خبر : 16851
چهارشنبه، ۱۶ آذر، ۱۴۰۱ - ۸:۰۰

سرلشکر موسوی: نیروی دریایی ارتش رگ اقتصادی کشور را در جنگ زنده نگه داشت

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نیروی دریایی با عملکرد خود رگ حیاتی اقتصاد کشور را در دوران دفاع مقدس زنده نگه داشت و توانست در شصت و هفتمین روز جنگ نیروی دریایی عراق را نابود کند.

سرلشکر موسوی: نیروی دریایی ارتش رگ اقتصادی کشور را در جنگ زنده نگه داشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز گذشته در همایش ملی جایگاه علم و فناوری، اعطای پرچم فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع) از سوی رهبر انقلاب را افتخاری برشمردند و یکی از علت های آن را 1184 شهید این دانشگاه در میدان دفاع مقدس دانستند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به نقش دانشگاه امام علی (ع) در آموزش علم جنگ، اظهار کرد: دانشگاه افسری امام علی(ع) دانشگاهی است که علم جنگ و جنگیدن را می‌آموزد و دانشگاهی است که برای آموزش علم جنگ و جنگیدن فعالیت می‌کند.

سرلشکر موسوی با تأکید بر شهیدپرور بودن این دانشگاه، افزود: ۱۱۸۴ نفر که تحصیلات دانشگاهی جنگ داشتند و درس جنگ خوانده بودند فقط از یک دانشگاه نظامی ارتش در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

وی با یادآور شدن نقش ارتش در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: جنگ در واقع ترکیبی از ایمان، علم، فن آوری، حماسه و خلاقیت بوده و علم جنگ مجموعه‌ای از آگاهی‌های متنوع و تجربه‌هایی است که به دانش تبدیل شده‌اند.

سرلشکر موسوی سپس به تجهیزات ارتشی مورد استفاده در جنگ و ارزش 60 میلیارد دلاری آن ها اشاره کرد و افزود: در موارد متعددی شاهد ایجاد تغییرات موثر و بکارگیری‌های خلاقانه بخشی از فناوری‌ ها توسط ارتش در جنگ بودیم که تاکنون به آنها اشاره نشده است.

وی با زنده کردن یاد عملیات کمان99 ارتش، خاطرنشان کرد: در آن عملیات بیش از ۱۴۰ هواپیما به طور موفقیت آمیز ماموریت خود را انجام دادند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اهمیت عملیات های هوایی و دریایی ارتش و طرح ریزی عملیات البرز، بیان کرد: متوقف کردن حرکت ماشین جنگی صدام و برهم زدن باور پیروزی در ذهن صدام دو تاثیر بزرگ عملیات‌های هوایی روز نخست و دوم جنگ تحمیلی بود.

سرلشکر موسوی در سخنان خود به اهمیت ده‌ها عملیات آفندی و پدافندی نیروهای ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی دارای نخستین تجهیزات فرماندهی و کنترل در کشور است که بهترین کارایی را در دفاع مقدس این سامانه با وجود ملتهب بودن در جنگ داشت به طوری که حدود دو میلیون پرواز با این سامانه به طور ایمن به ثبت رسید و کمترین ترافیک هوایی را در جنگ داشتیم و هیچ فرودگاهی در جنگ هشت ساله تقریبا بسته نشد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در نهایت به نقش حیاتی نیروی دریایی در تمامی سطوح اقتصادی کشور اشاره نموده و تصریح کرد: این نیرو با عملکرد خود رگ حیاتی اقتصاد کشور را زنده نگه داشت و توانست در شصت و هفتمین روز جنگ نیروی دریایی عراق را نابود کند. موضوعات مخابرات، پزشکی، مدیریت و فرماندهی، آماد و پشتیبانی هر کدام جایگاه خود را دارند که باید از نظر علمی و فناوری به آن بپردازیم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی نظامی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!