پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۸:۱۵
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16836
دوشنبه، ۱۴ آذر، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

وزیر دفاع آمریکا : به چین اجازه تغییر نظام بین الملل را نمی‌دهیم

وزیر دفاع آمریکا: چین تنها کشور دارای قدرت برای تغییر منطقه و نظم بین‌المللی است و ما اجازه همچین کاری را به آنها نمی‌دهیم.

وزیر دفاع آمریکا : به چین اجازه تغییر نظام بین الملل را نمی‌دهیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، وزیر دفاع آمریکا در حضور خبرنگاران سخنرانی کرد و با لحن هشدارگونه خطاب به چین گفت : تلاش های آمریکا این اجازه را نخواهد داد تا پکن منطقه‌اش را تغییر شکل دهد.

به نقل از شبکه فاکس نیوز، وزیر دفاع آمریکا ، لوید آستین، در مجمع دفاع ملی ریگان بیان کرد: جمهوری دموکراتیک خلق چین تنها کشوری است که دارای اراده و قدرت روز افزون برای تغییر شکل دادن به منطقه خود و نظم بین المللی در جهت استبداد در آن منطقه است. پس بگذارید واضح بگویم: ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد.

وزیر دفاع آمریکا بیان کرد، آمریکا به طوری که تا  الان سابقه نداشته در حال تطبیق دادن بودجه‌ برای مواجهه با چالش چین است.

آستین تاکید کرد: وزارت دفاع آمریکا در حال تمرکز وقت و پول خود برای رفع نیازها و برنامه هایش است بنابراین ما سرمایه گذاری هایمان را روی عملیاتی جدید و مناسبت که مطابق با بازدارندگی در قرن 21 در حوزه هند-اقیانوسیه است متمرکز می‌کنیم.

وزیر دفاع آمریکا عنوان کرد ، در جلسه ای که به تازگی با همتای چینی خود داشته در قبال پرواز جنگنده های چین روی مناطق خود مختار منطقه ابراز نگرانی کرده است.

وزیر دفاع آمریکا گفت: آمریکا هیچگاه با پرواز هواپیماها، دریانوردی ها و اجرای عملیات در هیچ جایی پا را فراتر نگذاشته و قوانین بین المللی را زیر سوال نبرده است.

روز دوشنبه پنتاگون در یک گزارشی که سالانه منتشر می شود در رابطه با مسائل امنیتی چین هشدار داد: پکن احتمالا تا سال 2035 مالک 1500 کلاهک هسته ای  خواهد بود که متاسفانه  موضعش برای استفاده از آنها اصلا مشخص نیست.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، پنتاگون همچنین نگران جنگ روسیه نیز هست و به تسلیح اوکراین ادامه داده اما نمی‌گذارد این جنگ به سطح یک جنگ بین واشنگتن با مسکو تبدیل شود.

وزیر دفاع آمریکا در دولت بایدن مدعی شد: ما به هیچ وجه به داخل جنگ پوتین کشیده نخواهیم شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!