چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۱۱:۳۳
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16832
يكشنبه، ۱۳ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

خواسته عجیب و غریب ترامپ : خاتمه دادن به قانون اساسی آمریکا

ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا هنوز نتایج انتخابات 2020 آمریکا را نپذیرفته و اعتقاد دارد که در آن انتخابات تقلب شده و اسناد و مدارک زیادی از این بابت دارد.

خواسته عجیب و غریب ترامپ : خاتمه دادن به قانون اساسی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، ترامپ با انتشار پیامی در تروث سوشال ، شبکه اجتماعی که خود موسس آن است نوشت : 

آیا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا را پس می‌زنید و پیروز برحق این دور از انتخابات را اعلام می‌کنید یا انتخابات جدیدی دارید؟ این تقلب بزرگ امکان خاتمه‌دادن به تمامی قوانین و مقررات و حتی بندهای قانون اساسی را فراهم می‌کند. همچنین، "بیگ تک" – یکی از غول‌های شرکت فناوری – همکاری نزدیکی با دموکرات‌ها دارد. بنیانگذاران بزرگ ما نمی‌خواستند و نمی‌خواهند انتخابات غلط و جعلی را بپذیرند!

در این ادعای ترامپ به خوبی آشکار است که ترامپ درخواست لغو قانون اساسی و همچنین پایان دادن به دموکراسی آمریکا را عنوان می‌کند.

مخصوصا در حال حاضر که ایلان ماسک مدیرعامل جدید توییتر اسناد محرمانه ای را در رابطه با انتخابات 2020 آمریکا منتشر کرده که گویا در آن زمان از سوی جو بایدن در خصوص فساد پسرش، یعنی هانتر بایدن تقلبی رخ داده است.

در حال حاضر مشخص شده است  که توییتر در ان زمان و از سوی مدیر عامل قبلی این شبکه اجتماعی، انتشار اطلاعاتی در رابطه با لب تاپ هانتر بایدن را مدیریت کرده است.

معاون دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، اندرو بیتس اظهارات ترامپ را به باد انتقاد گرفت و گفت : قانون اساسی آمریکا سند مقدسی هست که حدود بیش از دویست سال را ضمانت کرده که آزادی و حاکمیت قانون در کشور آمریکا حاکم باشد. قانون اساسی ایالات متحده آمریکا ، مردم این کشور را صرف نظر از حزب  ، گِرد هم می‌آورد و رهبران منتخب (رئیس جمهور ها) سوگند یاد می‌کنند که از آن حمایت کنند. حمله به قانون اساسی کشور مانند تحقیر روح ملت است و چنین اقداماتی باید محکوم شوند. اینطور نیست که فقط زمانی که پیروز میدان هستید، آمریکا را دوست داشته باشید.

اظهارات ترامپ زمانی صورت گرفت که روز جمعه فایلی از سرکوب آزادی بیان در توییتر از سوی ایلان ماسک منتشر شد که مشخص شده است در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 در توییتر مطالبی در رابطه با لب تاپ هانتر بایدن حذف یا به شدت محدود می‌شده است.

این روز ها در آمریکا از همین الان جنگ برای پیروزی در انتخابات 2024 شروع شده و این اولین حاشیه نیست که پیش آمده و انتشار اخبار و فشار های سیاسی احزاب در آینده بیشتر هم خواهد شد. مخصوصا در شرایطی که آمریکا دارد و سیاست های خارجی این کشور در رابطه با چین و روسیه به شدت زیر ذره بین است.

حال جدال بر سر تصاحب قدرت در آمریکا علاوه بر احزاب و رسانه ، پای شبکه های اجتماعی را به میان آورده است.

پیش از این نیز شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و همینطور توییتر و ... نقش زیادی در انتخابات آمریکا داشتند و بنظر میرسد نقش آنها در سال 2024 بیشتر نیز خواهد شد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!