سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۹:۲۱
مجلس - کد خبر : 16876
يكشنبه، ۲۰ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

خلیج فارس و جزایرش همگی متعلق به ایران است

نائب رئیس مجلس نسبت به یاوه گویی های چین و امارات در رابطه با جزایر سه‌گانه که متعلق به ایران است واکنش نشان داد و در صحن علنی مجلس در رابطه با این موضوع موضع گرفت.

خلیج فارس و جزایرش همگی متعلق به ایران است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، علی اکبر نیکزاد ، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس نسبت به یاوه گویی های مقامات چینی و اماراتی واکنش نشان داد و گفت : ما در عین رحمتی که نسبت به همسایگان خود داریم ، در برابری یاوه گویی ها و شرارت ها محکم و قاطع برخورد میکنیم.

امروز یکشنبه 20 آذر ماه در جلسه علنی مجلس بسیاری از نمایندگان نسبت به یاوه گویی های مقامات چین و امارات واکنش نشان دادند و برخی از نمایندگان و همچنین نائب رئیس مجلس نسبت به این مسائل پاسح قاطع دادند و عنوان کردند در برابر هر شرارتی محکم و قاطع می ایستیم و با آن برخورد میکنیم. باید در جوامع بین الملل به تمامیت ارضی ایران احترام گذاشته شود و همه از قبل این را پذیرفته اند ، صحبت کردن در رابطه با خلیج فارس و جزایر آن فقط حقارت شما را نشان می دهد.

نائب ریس مجلس در ابتدا با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت : بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار بر این شده است که ما نه سلطه گر باشیم نه سلطه پذیر ، ما همیشه با همسایگان خود رابطه دوستانه داشته و داریم اما در برابر هر گونه شرارتی قطعا می ایستیم.

نیکزاد در ادامه گفت : ما خواستار همسایگانی آباد، امن و دارای رونق اقتصادی و رفاه زندگی برای مردم منطقه هستیم اما در عین حال اگر شاهد بلندپروازی‌های خارج از اندازه باشیم، قطعا ایران پاسخی قاطع و پشیمان کننده برای انها خواهد داشت. چه بلندپروازی در تغییر مرزها و اراضی کشور در مناطق خاکی و آبی باشد، چه اجازه دادن به گروهک‌ های مزدور و تروریستی در منطقه باشد  و چه یاوه گویی درباره جزایر سه گانه متعلق به ایران باشد.

نائب رئیس مجلس بیان کرد : برای اثبات حاکمیت مطلق ایران بر این جزایر سه گانه و حتی دیگر جزایر داخل خلیج فارس و یا حتی اسم این خلیج همیشه فارس ، حتی نیاز به بررسی حقوقی و معاهدات بین المللی و اسناد سازمان ملل متحد نیست و با نگاه کردن به نقشه های قدیمی، این موضوع مشخص میشود.

نائب رئیس مجلس به صورت قاطع و محکم بیان کرد : ما از افزایش روابط اقتصادی کشورهای همسایه خود استقبال می‌کنیم و در این زمینه و زمینه های دیگر همکاری میکنیم و دخالتی در امور داخلی این کشور ها نداریم، اما بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ سازمان ، نیرو و کشوری شوخی نداریم.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار مجلس
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!