سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۱:۳۷
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16797
چهارشنبه، ۰۹ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

اوج تنش بین بایدن و جمهوری خواهان در مورد اعتراضات چین

اختلافات بین دولت بایدن با جمهوری خواهان در این روز ها به شدت بالا گرفته و این بار نوبت به واکنش جو بایدن نسبت به اعتراضات مردم چین رسید.

اوج تنش بین بایدن و جمهوری خواهان در مورد اعتراضات چین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، این روز ها در آمریکا تنش ها بخاطر تصمیمات رئیس جمهور بالا گرفته و بنظر می‌رسد جمهوری خواهان در تلاش هستند که از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرند تا بتوانند نظر مردم آمریکا را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دور بعد، جلب کنند.

به نقل از رویترز ، بعضی از تحلیلگران می گویند با توجه به تنش روابط بین امریکا و چین ، منطقی است که آمریکا محتاطانه رفتار کند.

روز دوشنبه کاخ سفید اعلام کرد که از اعتراضات آرام در چین حمایت میکند و از حقوق مردم چین دفاع خواهد کرد ، اما از پکن هیچ گونه انتقادی نکرد.

حال چند نفر از سناتور های حزب جمهوری خواه امریکا از بایدن انتقاد کردند ، سناتور تد کروز واکنش رئیس جمهور را ترحم آور توصیف کرد ، برخی دیگر از سناتور های حزب جمهوری خواه مانند مارکو روبیو و کریس اسمیت آن را واکنشی ضعیف عنوان کردند.

تنش ها بین آمریکا و چین نیز از زمان سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان بیشتر شد ، چرا که چین ، تایوان را جزوی از قلمرو خود میداند و در پی این سفر ، چین تمام ارتباطات نظامی و مسائل تغییرات آب و هوایی خود را با آمریکا قطع کرد . از آن زمان، چین و آمریکا برای بهبود و تثبیت روابط دوجانبه تلاش کرده اند. بایدن و شی اوایل ماه نوامبر در ملاقات حضوری جزیره بالی اندونزی،درباره پیگیری مذاکرات توافق کردند که شامل سفر برنامه ریزی شده آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به چین در اوایل سال ۲۰۲۳ بود.

یکی از خبرگزاری های چین بدون اشاره کردن به اعتراضات مردم در رابطه با محدودیت های کرونایی در چین گفت : رئیس امنیت داخلی چین روز سه‌شنبه اعلام کرده با عاملین خرابکاری سخت برخورد میکنیم.

یکی از دیپلمات های مسائل شرغ آسیا در دولت اوباما گفت : دولت بایدن نگرشی بلندتر دارد و قدم های بعدی چین را بررسی و زیر نظر دارد.

با توجه به انتشار این خبر که کمیسیون بهداشت چین بیش از 40 هزار فرد مبتلا به کرونا را شناسایی کرده است مردم این کشور ، اللخصوص مردمی که در محدودیت های کرونایی هستند دست به اعتراض زدند.

حال رویترز گزارشی نوشته که در ان عنوان کرده است فقط 3 هزار نفر از ان ها به کرونا مبتلا شده بودند و نه 40 هزار نفر و بقیه افراد بدون علائم بودند. در پی این اخبار هنوز کسی تایید نکرده که آیا در اثر ابتلا به کرونا کسی فوت کرده است یا خیر.

با توجه به روند افزایشی کرونا در چین ، مقامات در پی سیاست "Zero-Covid" تصمیم گرفتند قرنطینه شدید طبقاتی را اعمال کنند تا بتوانند ان را کنترل کنند؛ که در جای خود جای بسیار تعجب است، چراکه تاکنون انواع مختلفی از واکسن های کرونا تولید شده است و بسیاری از کشورها محدودیت های کرونایی خود را برداشته اند.

نیاز به توضیح نیست که همین الان در کشور قطر بزرگترین رویداد ورزشی و اقتصادی جهان بدون هرگونه محدودیت کرونایی در حال برگزاری است. پوشش جام جهانی نیز در چین درگیر حواشی شده است و گزارش هایی مبنی بر سانسور هواداران بدون ماسک در تصاویر جام جهانی بدست مقامات چینی، شنیده میشود.

گفته میشود که اعتراضات در پی آتش سوزی ساختمانی در منطقه ایغورها در چین که 10 کشته برجای گذاشت آغاز شده است. طبق گزارشات رسیده نیروهای آتش نشانی نتوانستند به موقع به محل حادثه برسند؛ چراکه ساختمان در محدوده قرنطینه بوده و گفته میشود که به علت اقدامات شدید دولت در قرنطینه، مردم خودروهای خود را در خیابان ها رها کرده اند که موجب مسدود شدن معابر شده است.

انتشار این اخبار و بازگشت محدودیت های شدید کرونایی به چین، خشم مردم را برانگیخته است. در برخی مناطق چین، مردم 3 ماه است که در قرنطینه بسر میبرند و اجازه خروج از محل سکونت خود را ندارند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!