پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۱۱:۳۷
دولت - کد خبر : 16866
پنجشنبه، ۱۷ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰

رستم قاسمی درگذشت؛ پیام تسلیت سران کشوری و لشکری

وزیر پیشین راه و شهرسازی ، رستم قاسمی صبح امروز پنج شنبه و پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

رستم قاسمی درگذشت؛ پیام تسلیت سران کشوری و لشکری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، از سوی نزدیکان رستم قاسمی این خبر، تایید شده است.

مهندس رستم قاسمی وزیر سابق وزارت راه و شهرسازی و از مدفعان دوره هشت سال دفاع مقدس پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت. سال گذشته و بعد از انتخابب ایشان به عنوان وزیر راه و شهرسازی نشانه ایی از بیماری در ایشان ظاهر شده بود که تا مدتی شروع به درمان و انجام وظیفه کرد ، ولی بیماری تشدید پیدا کرد و از سمت خود استعفا داد تا اینکه بالاخره این بیماری وزیر سابق را از پا درآورد و صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

وی چندی پیش درخواست استعفا کرده بود و رئیس جمهور نیز با استعفای ایشان موافقت کرد و بعد از تشدید سرطان در بدن و افاقه نکردن درمان ، در نهایت دوستان و خانواده خود را داغ دار کرد.

مرحوم قاسمی در هشت سال دفاع مقدس حضور داشت و بعداز آن در مسئولیت های متعدد در وزارت نفت ، قرار گاه خاتم الانبیا و در آخر وزارت راه و شهرسازی حضور داشت.

 

پیام تسلیت رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیامی نوشت: درگذشت مدیر توانمند، خدمتگزار متعهد و یار و همکار پرتلاش،‌ مرحوم مهندس رستم قاسمی موجب تاثر و اندوه فراوان شد. کارنامه پربار آن جانباز سرافراز و مدیر انقلابی در دوران مسئولیت‌های مهم اجرایی در دولت‌های مختلف و پیش از آن، گواه این است که آن مرحوم زندگی کاری خود را در جایگاه‌های مهم مدیریتی و اجرایی وقف خدمت به میهن اسلامی و پیشرفت و آبادانی کشور نمود که بی‌شک نزد خدا توشه‌ای گرانبها برای ایشان خواهد بود. اینجانب با ارج نهادن به خدمات صادقانه آن مرحوم، مصیبت وارده را به خانواده مکرم ایشان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با همرزمان شهیدش و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

 

پیام تسلیت معاون هماهنگ کننده ارتش

امیر دریادارحبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی درگذشت سردار سرتیپ پاسدار رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عروج سردار سرتیپ پاسدار رستم قاسمی از مجاهدان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس و از خدمتگزاران دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که خدمات ارزشمند او در دولت‌های مختلف منشا اثرات خیر برای جامعه و کشور بود باعث اندوه فراوان شد.

اینجانب فقدان آن یادگار دوران دفاع مقدس و مرد خدمتگزار نظام اسلامی را به محضر مقام معظم رهبری، آحاد مردم قدرشناس کشور و خانواده داغدار آن مرحوم تسلیت عرض می نمایم و از درگاه احدیت رحمت و مغفرت الهی برای ایشان خواستارم.

 

پیام تسلیت رئیس مجلس

در پیام تسلیت محمدباقر قالیباف آمده است: ایشان در طول سال‌های دفاع مقدس به عنوان رزمنده‌ای پرتلاش و سرافراز و پس از آن در عرصه‌های متعدد از جمله نیروی قدس سپاه، قرارگاه‌های سازندگی نوح‌نبی(ع) و خاتم‌الانبیاء(ع) و وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی خدمات شایان و مجاهدتی بی‌شمار در انجام تعهد صادقانه به کشور و ملت داشتند و تا آخرین لحظه نیز علیرغم تشدید بیماری، با روحیه مردمی بر عهد خویش استوار ماندند که بدون شک خدمات و زحمات این مدیر دلسوز در گنجینه افتخارات کشور ماندگار خواهد بود.اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران، کارگزاران نظام، دوستان، خانواده گرانقدر و سایر بستگان،‌برای آن فرمانده سرافراز که در ایام سوگواری شهادت بانوی قدسی عالم حضرت زهرا (س) به همرزمان شهیدش پیوست علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

 

پیام تسلیت فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح

در پیام سرلشکر باقری در پی فوت رستم قاسمی آمده است: عروج سردار سرافراز و مجاهد برجسته عرصه سازندگی و پیشرفت کشور «سرتیپ پاسدار مهندس رستم قاسمی» وزیر سابق راه و شهرسازی و از فرماندهان پیشتاز سنگرهای هشت سال دفاع مقدس را سوگمندانه به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظّم کل قوا (مدظله العالی)، خانواده ارجمند و همرزمان دلاور آن مرحوم در نیروهای مسلح و دولت مردمی تسلیت عرض می نمایم.

بی‌شک مجاهدت‌های ارزنده و کم‌نظیر آن سردار مخلص و مومن در دفاع مقدس و جنگ نابرابر استکبار جهانی علیه ملت ایران و سپس در دیگر سنگرهای حساس و خطیر پاسداری از آرمان‌های دینی، انقلابی و ملی این سرزمین و عرصه سازندگی کشور از جمله در نیروی دریایی سپاه، فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، نقش‌آفرینی‌های ارزنده در جبهه مقاومت اسلامی، تلاش در جهت خنثی‌سازی آثار و تبعات تحریم و جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران و همراهی و کمک به دولت محترم در سکان‌داری وزارتخانه‌های نفت و راه و شهرسازی در لوح افتخارات آن مرحوم ثبت گردیده است و برای همیشه ماندگار و در صحنه‌های شکوهمند آینده میهن عزیزمان الهام‌بخش مدافعان انقلاب و خادمان ایران اسلامی خواهد بود.

اینجانب با گرامیداشت نام، یاد و نقش آفرینی‌های افتخارآمیز آن سردار مجاهد از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای آن یار سفرکرده غفران و رحمت واسعه الهی و همجواری با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام) و برای خانواده معظم، همرزمان، همکاران و همراهان او صبر و شکیبایی و ثبات قدم در صراط اسلام و ولایت، مسئلت می‌نمایم.

 

گروه خبری تحلیلی ایران زمین درگذشت مرحوم رستم قاسمی را به خانواده ایشان تسلیت می گوید.

 

آخرین توییت منتسب به مرحوم قاسمی در توییتر

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار دولت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!