جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۲۰:۲۹
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 16850
چهارشنبه، ۱۶ آذر، ۱۴۰۱ - ۹:۰۰

آماده ترین و ترسناک ترین تیم جام مشخص شد ، پرتغال از همیشه وحشی تر

آخرین بازی مرحله یک شانزدهم نهایی جام جهانی در حالی آغاز شد که دو تیم اروپایی باید بایک دیگر رقابت میکردند تا چهره 8 تیم راه یافته به دور بعد مشخص شود ، پرتغال با یک بازی حساب شده ، سریع ، ترسناک و خشن توانست تیم سوئیس را با نتیجه 6 بر 1 ببرد و به مرحله بعد صعود کند.

آماده ترین و ترسناک ترین تیم جام مشخص شد ، پرتغال از همیشه وحشی تر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، روز سه شنبه 15 آذر 1401 از ساعت 22:30 دقیقه به وقت ایران در قطر آخرین بازی از مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات جام جهانی بین دو تیم پرتغال و سوئیس برگزار شد تا در نهایت چهره 8 تیم راه یافته به مرحله بعدی مسابقات مشخص شود.

در نیمه اول و با شروع بازی هر دو تیم کمی محتاط عمل می‌کردند و سعی داشتند یک دیگر را محک بزنند تا این که تیم پرتغال توانست گل اول مسابقه را به ثمر برساند ، در حالی که در 15 دقیقه نخست بازی دو تیم هیچ شوتی به سمت دروازه یکدیگر نزده بودند، در دقیقه 17 حرکت تکنیکی و انفرادی فیلیکس در سمت چپ و پاس عمقی او به راموس بازیکن تیم بنفیکا رسید و او هم با پای چپ و از زاویه‌ای بسته توانست دروازه یان زومر سوئیسی را باز کند.

نکته قابل توجه در این مسابقه نیمکت نشینی کریس رونالدو بود. بعد از گلی که پرتغال به ثمر رساند خط دفاع سوئیس بالا آمد تا به خط هافبک خود کمک کند که در زمین پرتغال حملاتی را ترتیب دهد ولی بازیکنان پرتغال به سرعت مدیریت بازی را بدست آوردند تا اینکه در دقیقه 33 مسابقه پرتغالی‌ها صاحب یک ضربه کرنر شدند و ارسال دقیق فرناندز روی سر پپه فرود آمد و ضربه سر این بازیکن کهنه‌کار به تور دروازه زومر چسبید.

بعد از زدن این گل پرتغال سعی داشت باز گل های دیگر را بزند و از پشت محوطه جریمه شوت هایی را روانه دروازه یان زومر کرد ولی این دروازه بان آن ها را به خوبی مهار میکرد ، سوییس بعد از گل هایی که خورده بود در شوک فرو رفته بود و انتظار همچین نمایشی را از سوی پرتغال نداشت.

بازی در نیمه اول با نتیجه 2 بر صفر به اتمام رسید تا پرتغالی ها با روحیه بالا به رختکن بروند.

در نیمه دوم باز این پرتغال بود که عملکرد بهتری از خود نشان داد تا در دقیقه 50 بانفوذ عالی دیگو دالو از سمت راست و پاس عرضی و دقیق او به دهانه دروازه و بغل پای دقیقراموس، توپ وارد دروازه زومر شود. و این دومین گل راموس بود.

از سوئیس انتظارات بیشتری میرفت در این بازی اما خط دفاع این تیم به راحتی راه را برای مهاجمان این تیم باز میکرد و بسیار شکننده نشان میداد، تیم پرتغال دست از سر تیم سوئیس بر نمیداشت و در دقیقه 54 بازی این بار نوبت گوئررو رسید تا درواز یان زومر را باز کند.

سوئیس به شدت روبه جلو حرکت میکرد تا بتواند این نتیجه را با زدن یک گل جبران کند و در نهایت جواب هم داد و سوئیسی ها در موقعیتی قرار گرفتند که یکی از گل های خورده را جبران کنند. در دقیقه 57 بازی ، کرنر ارسالی بازیکنان سوئیس پس از برخورد به سر مدافعان پرتغال به تیر دوم رفت و آکانجی توانست با جاگیری دقیق دروازه خالی کاستا را باز کند. تا یکی از گل های خورده را جبران کنند.

بعد از این گل ، پرتغال باز هم حمله کرد و به شدت چشم نواز بازی میکرد تا اینکه راموس 21 ساله در دقیقه 65 بازی توانست گل سوم خود و گل پنجم تیمش را به ثمر رساند. تا در این مسابقه مهم توانسته باشد هتریک کند.

در ادامه مسابقه دو تیم فشار هایی روی دروازه یکدیگر می‎‌آوردند ولی هیچ یک منجر به گل نشد تا اینکه در دقیقه 74 روناادو به زمین آمد و دقایقی بعد گلی را به ثمر رساند که از سوی داور آفساید اعلام شد.

بازی به پایان خود نزدیک میشد و بنظر میرسید همه چیز تمام شده است و سوئیس خود را بازنده این دیدار میداند اما پرتغال دست بردار نبود تا شب تلخ بازیکنان و هواداران این تیم تکمیل شود ، در دقیقه 91 مسابقه یک ضد حمله خطرناک دیگر از بازیکنان پرتغال برای سوئیسی‌ها دردسرساز شد و رافائل لیائو که یار تعویضی تیم پرتغال در دقایق پایانی بود در سمت چپ محوطه جریمه پس از فریب یکی از بازیکنان سوئیس با پای راست اقدام به شوت‌زنی کرد و ضربه فنی این بازیکن دروازه زومر را برای بار ششم باز کرد.

لحظاتی بعد بازی به پایان رسید تا پرتغال با نتیجه 6 بر 1 به صورت قاطعانه سوئیس را شسکت دهد و برای همه تیم های حاضر در این جام خط و نشان بکشد.

با برتری پرتغال برابر سوئیس حال چهره 8 تیم پایانی رقابت ها مشخص شده است و فوتبال به اوج خود رسیده است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!