شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۱۴:۴۲
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 16761
جمعه، ۰۴ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

اژدها اولین قربانی یوز ایرانی؛ ایران 2 - ولز 0

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با دو گل روزبه چشمی و رامین رضاییان، تیم ملی ولز را در چارچوب هفته دوم رقابت های گروهی جام جهانی 2022 قطر شکست دهد و امید صعود به مرحله حذفی را دوباره زنده کنند.

اژدها اولین قربانی یوز ایرانی؛ ایران 2 - ولز 0

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، یوزهای ایرانی که در چارچوب هفته دوم از رقابت های گروهی جام جهانی 2022 قطر از 13:30 امروز (جمعه، 4 آذر) به مصاف تیم ملی ولز رفته بودند، موفق شدند که با دو گل در وقت های تلف شده نیمه دوم، به پیروزی ارزشمندی دست یابند.  

کارلوس کی روش در این بازی این ترکیب را برابر حریف به میدان فرستاد: سیدحسین حسینی، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نورالهی، رامین رضاییان

ولز هم در این مسابقه با ترکیب وین هنسی، نکو ویلیامز، بن دیویس، کریس مفام، جو رودون، هری ویلسون، آرون رمزی، گرت بیل، کیفر مور، کونور روبرتس و اتان آمپادو وارد زمین شد.

در این بازی پس از تلاش های مداوم ایران برای باز کردن دروازه حریف که به یک گل مردودی، دو تیرک در 9 ثانیه، سیو زیبا و حیاتی هنسی، اخراج هنسی به دلیل خطای خطرناک روی طارمی برای جلوگیری از موقعیت تک به تک و موقعیت های متعدد دیگری بر دروازه ولز منجر شد، در نهایت روی یک توپ برگشتی و در دقیقه 98 روزبه چشمی موفق شد که پس از حدود 3 سال گل نزدن، با یک ضربه بغل پا دروازه ولز را باز کند.

ولز که قافیه را باخته می دید، تمام بازیکنان خود را در لحظات پایانی به جلو کشید، که با فرصت طلبی مهدی طارمی و دادن پاس گل، رامین رضاییان موفق شد که تور دروازه ولز را برای دومین بار در دقیقه 101، به لرزه درآورد.

این برد شیرین، کارلوس کیروش را که بعد از باخت سنگین به انگلیس در موقعیت بدی قرار گرفته و تحت حملات اهالی فوتبالی ایران بود، به اظهار نظر واداشت و او در مصاحبه بعد از بازی گفت: در تیم ما وحدت خوبی ایجاد شد و امروز به ریشه‌های خود بازگشتیم.

در این نشست خبری کیروش به شخصیت پیروزی میان اعضای تیم اشاره کرد و گفت: ما امروز بازی بسیار خوبی داشتیم و همه نشان دادند شخصیت بسیار بالایی دارند. در تیم ما وحدت خوبی ایجاد شد و امروز به ریشه‌های خود بازگشتیم. ما باید بر احساسات بد شکست قبلی غلبه می‌کردیم.

وی ادامه داد: اولین بازی ما غرورمان خدشه‌دار شد اما امروز آن را برگرداندیم و توانستیم خودمان را نشان دهیم و این کار ساده‌ایی نبود. ولز بسیار حریف سرسختی بود و آنها خیلی سریع فوتبال بازی می‌کردند و ما باید تمرکز خود را حفظ می‌کردیم.

بعد از این بازی سه بازیکن ایران تحت تست دوپینگ قرار گرفتند. این سه بازیکن عبارتند از سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی و رامین رضاییان.

 

شادی ایرانیان در قطر

شادی هواداران حاضر در ورزشگاه هم خالی از لطف نبود و ایرانیان حاضر در محل برگزاری بازی ها با در دست داشتن پرچم ایران به شادی پرداختند. 

گفته میشود که امیر قطر نیز در جایگاه ویژه ورزشگاه حاضر شده و با ایرانیان به شادی پرداخته. ایرانیان حاضر در ورزشگاه با این حال که در نتیجه اولین پیروزی تیم ملی ایران برابر یک تیم اروپایی، دست از پا نمی شناختند، در اقدامی فرهنگی اقدام به تمیز کردن محل نشستن خود در ورزشگاه کردند. بازیکنان و اعضای تیم ملی هم در اقدامی مشابه اقدام به تمیز کردن رختکن نمود و در پیامی نوشتند: «ممنون برای همه چی. به زودی بر می گردیم!»

واکنش های ملی و بین المللی به برد ایران 

پیام تبریک رئیس جمهور

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در پیامی پیروزی برابر ولز را به اعضای تیم ملی و مردم ایران تبریک گفت:

بسمه‌تعالی

بچه‌های پر تلاش و با غیرت تیم ملی فوتبال ایران، از اینکه با همه وجود جنگیدید و شیرینی پیروزی را به کام مردم کشورمان نشاندید، صمیمانه از شما و سرمربی و سایر دست‌اندرکاران تیم ملی تشکر میکنم. دعای خیر یک ملت در ادامه این راه نیز بدرقه راهتان است.

پیام تبریک رئیس مجلس

محمد باقر قالیباف نیز فرصت را از دست نداد و با صدور پیامی، در شادی پیروزی ایران برابر ولز، سهیم شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی غرورآفرین و نمایش خیره‌کننده جوانان سرافراز تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر تیم ملی ولز در جریان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موجب شادی و مباهات مردم شریف ایران گردید.

هم‌صدایی و اتحاد همه اعضای تیم که با همدلی شایسته یک ملت همراه بود این پیروزی درخشان را به ارمغان آورد و بار دیگر به جهانیان ثابت کرد پیوند و یکپارچگی مردم ایران پایان‌ناپذیر است و پرچم مقدس این کشور همواره بر افراشته خواهد ماند.

ضمن عرض تبریک به یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، سرپرستان و به همه هموطنان عزیز، امیدوارم در ادامه رقابت‌ها شاهد موفقیت‌های جوانان عزیزمان باشیم.

 

پیام تبریک رئیس قوه قضاییه

حجت الاسلام محسنی اژه ای نیز در پیامی پیروزی مقتدرانه ایران برابر ولز را تبریک گفت:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیروزی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بر تیم ولز و از آن مهم‌تر بازی غیرتمندانه و غیورانه ملی پوشان کشورمان، موجب مسرّت و شعف آحاد مردم عزیز بالاخص جوانان شد. اینجانب این پیروزی را به ملت شریف ایران تبریک گفته و برای ملی‌پوشان سرافراز کشورمان در ادامه مسیر آرزوی توفیقات بیشتر دارم.

 

واکنش دیلی میل به برد ایران

نشریه دیلی میل در پیامی برد ایران را سزاوارانه خواند و نوشت: ایران در دومین جدال خود در جام جهانی کاملا شایسته کسب برد بود و بازی برتری نسبت به ولز به نمایش گذاشت.

 

آمریکا نباید ایران را دست کم بگیرد

خبرگزاری آمریکایی فاکس اسپرت نیز به این بازی پرداخت و در توصیه ای به تیم ملی این کشور نوشت: آمریکا نباید ایران را دست کم بگیرد.

این رسانه افزود: فقط یک امتیاز بازی با آمریکا هم می تواند ایران را به مرحله بعد ببرد و این خطرناک است.

فاکس اسپرت نوشت: ایرانی ها خیلی بهتر از بازی برابر انگلیس ظاهر شدند و بازی برابر با ولز بازی واقعی ایرانی ها بود. ایرانی ها با هم می جنگند به هم پاس می دهند و بازی را برای رقیب سخت می کنند.

 

پیام تبریک نخست وزیر عراق

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در توئیتی نوشت :پیروزی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در برابر تیم ملی ولز را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می گوییم و برای همه برادران و دوستان شرکت کننده آرزوی راهیابی به دور سرنوشت ساز جام جهانی داریم.

 

زهر شدن رکورد بیل

روزنامه دیاریو اسپورت اسپانیا هم با اشاره به رکورد گرت بیل برای ولز، در خصوص بازی امروز نوشت: ایران رکورد گرت بیل(بیشترین تعداد بازی ملی در تاریخ ولز) را زهر کرد.

 

واکنش دیلی استار

روزنامه دیلی استار در مطلبی در ارتباط با پیروزی امروز ایران مقابل ولز خاطر نشان کرد "ضربه غیرمنتظره ایران به ولز با پیروزی در وقت های اضافه همراه بود."

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!