جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۴:۵۸
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 16770
يكشنبه، ۰۶ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

پاسخ کوبنده و شایسته کی روش به اهانت کلینزمن درباره فوتبال ایران

بعد از پیروزی تیم ملی در برابر ولز در جام جهانی ، واکنش های زیادی از سوی کارشناسان و فوتبال دوستان چه در داخل و چه در خارج به همراه داشت ولی در میان آن ها کسی جز یورگن کلینزمن به فوتبال و مردم ایران اهانت نکره بود.

پاسخ کوبنده و شایسته کی روش به اهانت کلینزمن درباره فوتبال ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، تشویق ها ، واکنش های مثبت و منفی در بین اهالی فوتبال در رابطه با پیروزی تیم ملی ایران جالب بود ولی در میان آنها کسی نبود که به مردم ایران و همچنین فوتبال ایران اهانت و توهین کند و فرهنگ ما را زیر سوال ببرد ، به جز یورگن کلینزمن ، سرمربی و بازیکن سابق تیم آلمان که علاوه بر آن به سرمربی تیم ملی نیز اهانت کرد.
 
در پی توهین کلینزمن در رابطه با مردم ایران ، بازیکنان تیم ملی و همچنین سرمربی تیم ملی در برنامه پخش زنده واکنش کارلوس کی روش را به همراه داشت و او را به باد انتقاد قرار داد ، معمولا کارلوس کی روش از این موضوعات به راحتی نمی‌گذرد و این بار نیز با انتشار یک پست در صفحه شخصی خود به دفاع از فرهنگ کشور ایران و بازیکنان تیم ملی درامد.
 
این گفتگو در برنامه MATCH OF THE DAY از بی.بی.سی انجام شد.
 
مجری: تو قبل از بازی پیش‌بینی کردی که ایران این بازی را طوری پیش‌ می‌برد که تفکر خودش را نشان بدهد و می‌خواهد به مسیر خودش برگردد و دقیقا هم این کار را کردند. به لحاظ داوری هم شانس با آنها یار بود. اتفاقاتی که در بازی قبل رخ نمی‌داد.
 
کلینزمن در صحبت های خود از تیم ملی ایران در بازی با ولز و به انتقاد از رفتار و گفتار کی روش در هنگام بازی پرداخت و گفت: بله. این فرهنگ و روش کار آنهاست‌ و برای همین کارلوس کی‌روش را دارند. او برای تیم ملی ایران مناسب است؛ او در آمریکای جنوبی نتوانست کاری کند، با کلمبیا نتوانست صعود کند و مصر را هم به جام جهانی نرساند و دقیقا قبل از جام جهانی به ایران برگشت و کشوری را هدایت کرد که مدت زیادی مربی آن بوده است. این تصادفی نیست و از روی عمد است. این بخشی از فرهنگ و بازی آنهاست؛ می‌دیدید داور را فریب می‌دادند و نیمکت آنها مدام شلوغ می‌کرد و کنار زمین به خط نگهدار یا داور چهارم شکایت می‌کردند.
 
مجری نیز پا به پای او آمد و گفتگو را ادامه داد و حرف های کلینزمن را تایید کرد و گفت : درست است ، مدام آنجا بودند.
 
کلینزمن در ادامه گفت: بله مدام آنجا بودند و با صورت و احساسات‌شان داور را فریب می‌دادند. داور چهارم بعد از این بازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. برخوردهای کوچکی با آنها داشت که ما حتی نمی‌دیدیم. این بخشی از فرهنگ آنهاست؛ کاری می‌کنند که تمرکزت را از دست بدهی و ندانی چه چیزی برایت مهم است.
 
درادامه به واکنش سرمربی تیم ملی می‌پردازیم : کارلوس کی روش با انتشار یک پست اینستاگرامی که کلیزمن را در ابتدای مسابقه ایران با آلمان در جام جهانی 1998 فرانسه در حال رد و بدل پرچم با احمدرضا عابدزاده را نشان می‌دهد، در پاسخ به صحبت‌های کلینزمن که طبیعت فوتبال ملی ایران را سخت‌گیرانه، پرخطا، معترض و خشن توصیف کرده بود با همان لحن منحصربه‌فرد ، او را به باد انتقاد گرفت  که بدون شناخت از شخصیت وی او را زیر سوال برده است.
 
پاسخ کوبنده و شایسته کی روش به اهانت کلینزمن درباره فوتبال ایران
 
کی روش در پست خود ابتدا این گونه آغاز کرد : یورگن عزیز تو پیش‌قدم شدی که مرا کارلوس صدا کنی و من فکر می‌کنم که اشکالی نداشته باشد که تو را یورگن خطاب کنم... بدون اینکه حتی مرا شخصا بشناسی شخصیت من را با غرور همیشگی خودت قضاوت کردی.
هیچ اهمیتی ندارد که من چقدر برای عملکرد تو در زمین فوتبال می‌توانم احترام قائل باشم. آن سخنانت در فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنان من مایه شرمساری در فوتبال است. هیچ کس نمی‌تواند اتحاد ما را دچار تزلزل کند چون این موضوعات در سطح ما نیست.
اما حتی با این حرف‌ها ما دوست داریم تو را دعوت کنیم به عنوان مهمان در کمپ تیم ملی حضور پیدا کنی و با بازیکنان ایران ارتباط بگیری و از آنها درباره کشورشان، مردم ایران، شعر و هنر و ریاضیات و جبر و تمدن هزاران ساله ایران بیاموزی و همچنین از بازیکنان ما بشنوی که چقدر فوتبال را دوست دارند و برای آن احترام قائلند.
 
کی روش در ادامه جملات خود از کلمات تند تری استفاده کرد و گفت : ما متوجه‌ایم که به عنوان آمریکایی  - آلمانی حمایت خود را از ما دریغ کرده‌ای. مشکلی نیست. و با وجود اظهارات اشاره‌های توهین آمیزت در بی‌بی‌سی که تلاش کرده‌ای زحمات، فداکاری و مهارت ما را زیر سوال ببری به تو قول می‌دهیم بدون آنکه قضاوتی درباره فرهنگ، ریشه و سابقه تو داشته باشیم همواره از حضورت در جمع خود استقبال کنیم. در عین حال تمام نگاه ما متوجه این نکته است تا از تصمیم فیفا در ارتباط با پست سازمانی تو به عنوان عضوی از کمیته فنی جام جهانی قطر 2022 باخبر شویم. چرا که به طور واضح انتظار ما از تو این است که پیش از بازدیدت از کمپ ما از سمت خود استعفا داده باشی.
 
بنابراین کی روش با انتشار این پست خواست به همه نشان بدهد که کاملا حواس جمع است و هرگونه حواشی را بی پاسخ نخواهد گذاشت و میخواهد تمرکز بازیکنان فقط بر روی صعود از مرحله گروهی باشد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!