شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۱۸
فوتبال و فوتسال - کد خبر : 16867
شنبه، ۱۹ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

شاید کسی باور نکند ولی برزیل حذف شد

اولین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی با شگفتی همراه بود و کرواسی توانست در ضربات پنالتی تیم پر ستاره برزیل را حذف کند و اولین تیم باشد که به نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر می رود.

شاید کسی باور نکند ولی برزیل حذف شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، جمعه 18 آذر 1401 از ساعت 18:30 دقیقه به وقت ایران در قطر ، اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی بین دو تیم کرواسی و برزیل برگزار شد و در عین ناباوری برزیل مدعی در برابر کرواسی شکست خورد ، دو تیم در وقت قانونی 90 دقیقه بدون گل کار را تمام کردند و در وقت های اضافه اول و دوم به ترتیب برزیل و کرواسی یک گل به ثمر رساندند تا در نهایت بازی با نتیجه یک بر یک به وقت های اضافه بکشد. در ضربات پنالتی تجربه به کمک بازیکنان این تیم آمد و توانستند در نهایت با نتیجه 4 بر 2 برزیل مدعی را حذف کنند.

در نیمه اول، بازی کمی متعادل پیش میرفت و بنظر می رسید استرس در نزد بازیکنان هر دو تیم وجود دارد ، برزیل توپ و میدان را به دست گرفت و سعی میکرد به دروازه تیم کرواسی فشار بیاورد ولی تیم کرواسی یک تیم منسجم و یکپارچه بود و به تیم برزیل اجازه نمایش یک بازی کامل را نمیداد و مهم ترین تاکتیک آنها قطع پاس ها و استفاده از ضد حملات بود.

از همان ابتدا طبق پیش بینی ها، کرواسی بازی را طبق تاکتیک خود پیش برد و بازی را طوری جلو برد که به وقت های اضافه بکشد و تجربه نیز به کمک تیم کرواسی آمده بود و با پاس های صحیح در تلاش بودند تا بازی را کنترل کنند.

در پایان نیمه اول هر دو تیم صاحب موقعیت هایی میشدند ولی هیچ یک به گل تبدیل نشد.

نیمه دوم نیز مانند نیمه اول گذشت و برزیل بیشتر فشار می آورد تا گل اول را به ثمر برساند.اما بازیکنان کرواسی بسیار دقیق و حساب شده بازی می کردند. هم بازی و هم تیم حریف را مدیریت می کردند تا طبق سلیقه آنها بازی پیش برود.

هرچه به پایان مسابقه نزدیک تر می شدیم بازیکنان برزیل استرس بیشتری میگرفتند برای اینکه بتوانند هر چه سریع تر گل اول را به ثمر برسانند. اما اینگونه نشد.

تیته سرمربی برزیل برای دور زدن دفاع کرواسی هر سه بازیکن خط حمله خود را عوض کرد ولی باز هم افاقه ای نکرد و بازی باز هم گره خورده بود و تیم کرواسی با ضد حملات سریع خود دفاع برزیل را دچار اشتباه می کردند و برای همین هم مدافعان تیم برزیل یکی پس از دیگری کارت زرد می گرفتند.

در نهایت بازی در نیمه دوم نیز به پایان رسید و هیچ کدام موفق به گل زنی نشدند ، تا اولین بازی از مرحله یک چهارم به وقت های اضافی بکشد.

در نیمه اول وقت های اضافه نیز بازی الاکلنگی بود و در هر دقیقه از بازی یکی از تیم ها صاحب توپ و موقعیت بود ، بازیکنان برزیل بخاطر اینکه نتوانسته بودند گل بزنند عصبی شده بودند. بازی طوری پیش میرفت که کسی امیدی به گل زنی نداشت. شاید تا این دقیقه از بازی یکی از بهترین بازیکنان تیم کرواسی، دروازبان این تیم بود که هر موقعیتی را از بازیکنان برزیل می گرفت.

تا اینکه در آخرین دقایق نیمه اول وقت های اضافی، نیمار برزیلی کار خود را کرد. ستاره کار خود را کرد و توانست قفل دروازه لیواکوویچ را باز کند و برزیل را یک بر صفر پیش بیاندازد.

بازی در نیمه اول وقت های اضافه تمام شد و وارد نیمه دوم وقت های اضافه شدیم. کرواسی فقط 15 دقیقه فرصت داشت تا به بازی برگردد. با چند تعویض از سوی تیم کرواسی ورق برگشت و این تیم در نهایت مزد بازی قشنگ خود را در دقیقه 117 گرفت و با گل پتکوویچ بازی را به تساوی کشاند. بازی با همین نتیجه به ضربات پنالتی کشیده شد. جایی که تجربه کرواسی بیشتر بود؛ واقعیتی که برزیل را ترسانده بود.

در ضربات پنالتی تیم کرواسی ترکیبی از تجربه و مهارت را به نمایش گذاشت؛ تا برزیل مدعی را شکست دهد. شکستی که برای برزیل و بازیکنان این تیم سنگین تمام شد و در آخر بازی تاب و تحمل ایستادن را از آن‌ها گرفت و نقش زمین‌شان کرد. طبق گفته های خود نیمار ، این آخرین جام جهانی او خواهد بود و باید دید که چقدر این تصمیم جدی است.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار فوتبال و فوتسال
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!