سه شنبه، 28 فروردين، 1403 | Tuesday 16th of April 2024
۱۰:۵۳
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16812
پنجشنبه، ۱۰ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

آمریکا 1.2 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین فرستاد

آمریکا و اوکراین قراردادی جدید منعقد کردند که آمریکا متعحد شد موشک های ناسامس را به ارزش 1.2 میلیارد دلار برای این کشور ارسال کند.

آمریکا 1.2 میلیارد دلار تجهیزات نظامی به اوکراین فرستاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین و به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا گزارش داد که ایالات متحده قراردادی بیش از 1.2 میلیارد دلاری را با شرکتی به نام ریتون که کار ساخت تجهیزات نظامی را برعهده دارد ، برای خرید سامانه‌های موشکی زمین به هوای متحرک ناسامس امضا کرده است.

 

این پنجمین بسته کمک رسانی ایالات متحده آمریکا برای جنگ اوکراین می باشد. این بار پای یک قرارداد به ارزش 1.2 میلیارد دلاری وسط است . تحویل شش دستگاه سیستم موشکی پیشرفته سطح به هوا، آموزش و لجستیک منعقد شده است. این گزارشی است که وزارت دفاع آمریکا برای حمایت از اوکراین منتشر کرد.

 

براورد تحویل این موشک که پای همکاری ارتش امریکا و شرکای صنعتی را به میان آوره شده است ، 24 ماه خواهد بود.

 

پیش از این یکی از افسران عالی رتبه آمریکا اعلام کرده بود که برای ساخت و ارسال این شش دستگاه موشکی چند سالی وقت لازم است. هفته گذشته نیز وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که ایالات متحده مهمات و تجهیزات دفاع هوایی را به عنوان بخشی از بسته جدید کمک نظامی به ارزش 400  میلیون دلار به اوکراین ارسال می‌کند. 

 

در این گزارش آمده است که این بسته حمایتی شامل تسلیحات، مهمات و تجهیزات دفاع هوایی اضافی از موجودی‌های وزارت دفاع آمریکا است. بسته جدید؛ کل مجموع کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را از زمان آغاز به کار جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا به حدود 19.7 میلیارد دلار می‌رساند

 

 بلینکن وزیرامور خارجه آمریکا گفت: مهمات توپخانه، آتش‌های دقیق، موشک‌های پدافند هوایی و وسایل نقلیه تاکتیکی که آمریکا ارسال کرده است  بهترین کمک را در میدان نبرد به اوکراین خواهد کرد.

 

با توجه به تنش های سیاسی و نظامی که از قبل روسیه و آمریکا داشتند ، حال باید دید واکنش روسیه در قبال این قرارداد چه خواهد بود. پیش از این وزیر امور خارجه روسیه و دیگر مقامات روسیه اعلام کرده بودند بسته های ارسالی آمریکا احتمالا سر از جای دیگری بیاورند و جنگ روسیه و اوکراین فقط بهانه باشد. سفیر روسیه در آمریکا نیز چندی پیش اعلام کرده بود ارسال تجهیزات نظامی برای اوکراین میتواند تهدید های جدی برای امنیت اروپا و جهان داشته باشد.

 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 28 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!