جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۶:۵۰
بین الملل - کد خبر : 16789
سه شنبه، ۰۸ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

آمریکا از جنگ اوکراین سود می‌برد

یک تحلیلگر سیاسی با بررسی ابعاد مختلف جنگ اوکراین گفت : آمریکا در پی آن است که خود را محافظ اروپا معرفی کند واین موضوع را با کمک کردن به اوکراین نشان می‌دهد ، گسترش سلطه این کشور بر حوزه انرژی در جهان نیز هست که میتوان از جمله منافع آمریکا در این جنگ برشمرد.

آمریکا از جنگ اوکراین سود می‌برد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، امیرعلی ابوالفتح نویسنده و کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد که ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به همراه هیات دولت او متعهد شدند تا زمانی که اوکراین در این جنگ پیروز شود در کنار کی‌یف هستند و از هیچگونه کمک مادی ، معنوی ، سیاسی و تسلیحاتی دریغ نخواهد کرد.
 
آمارها نشان میدهد که آمریکا در یک توافق نامه حاضر شده است 90 میلیارد دلار به اوکرراین کمک تسلیحاتی و مالی کند و تا به این لحظه حدود 19 میلیارد دلار از این رقم محقق شده است.
 
ابوالفتح اظهار داشت ، در نگاه اول میتوان گفت که آمریکا دارد از متحدین خود حفاظت کرده و انان را پشتیبانی میکند ولی اصل داستان چیز دیگری به ما نشان میدهد ، و ان هم این است که آمریکا منافع بلوک غرب و مخصوصا خود را در جهان ، در خطر میبیند.بنابراین این جنگ اوکراین برای آمریکایی ها ، جنگ بقای تمدن غرب است ، چرا که در صورت پیروزی روسیه در این جنگ ، تمامی نظام آمریکایی به یک باره دچار تغییر و تحول میکند و به همین دلیل است که آمریکا تمام قدرت خود را به کار گرفته است و به احتمال خیلی زیاد پا را فراتر از این ها هم خواهد گذاشت.
 
این کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد که در گام اول اجرای این توافق نامه ، ایالات متحده امریکا مشکلاتی داشت،چرا که نمیتوانست از همه ظرفیت های زرادخانه خود در این جنگ استفاده کند ، زیرا با ارسال آنها یعنی پای آمریکا و ناتور را به جنگ باز کرده است و مسائل را از این چیزی که هست پیچیده و خطرناک تر میکند. پس آمریکا میلی به ادامه این وضع ندارد ، بنابراین محدودیت هایی برای ارسال سلاح به اوکراین دارد.
 
آمریکا از جنگ اوکراین سود می‌برد
 
در پی ارسال سلاح و تسلیحات نظامی به اوکراین ، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت ، فقط با بعضی از درخواست های رئیس جمهور اوکراین موافقط کرده ایم ، زیرا ارسال بعضی از سلاح ها به اوکراین باعث گسترش جنگ می شود. برای مثال آمریکا از ارسال هواپیما و تانک به اوکراین خودداری کرده و بیشتر همکاری‌ها در قالب اطلاعاتی، پشتیبانی و ارسال موشک‌های کوتاه بُرد بوده است تا فقط مواضع روس‌ها را در خاک اوکراین هدف قرار دهند.
 
در ادامه این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد : آمریکا با محدودیت های زیادی برای ارسال سلاح به اوکراین دارد ، همچنین برخی از اقلام در زرادخانه آمریکا موجود نیست و باید دستور ساخت آنها را بدهند و این امر خود زمان را از آمریکایی ها میگیرد. از طرف دیگر ارتش آمریکا قصد ندارد انبارهای سلاح خود را خالی کند چراکه نگران شکل‌گیری یک درگیری نظامی دیگر در تایوان و یا اروپا است و به ذخایر راهبردی خود نیاز دارد.
 
در ادامه ابوالفتح عنوان کرد : با توجه به پیچیده شدن مسائل داخل آمریکا از جمله پیروزی حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا ، رفته رفته در ارسال بسته های حمایتی که دموکرات ها انجا میدادند وقفه ایجاد میشود چرا که جمهوری خواهان حتی اگر در روند ارسال تسهیلات و بسته های حمایتی وقفه ایجاد نکنند ، استمرار آنها بر حسابرسی دقیق و نظارت بیشتر بر انجام این کار است. به طور قطع هرچه که این روند در داخل آمریکا با مشکل مواجه باشد بازتاب آن در اروپا و متحدان اروپایی نیز نمود می‌یابد و به طور حتم بر وضعیت جبهه‌های جنگ در اوکراین تاثیر منفی خواهد داشت.
 
درگیری های آمریکا و روسیه در اوکراین مسائل دیگر را نیز در برگرفته و انهم این است که از یک سو آمریکا میخواهد خود به تنهایی امنیت اروپا را تامین کرده و نمیخواهد روسیه در این کار شریک او باشد بلکه میخواهد مسکو سکوت کرده و دخالتی نداشته باشد ،از سوی دیگر روسیه میخواهد مناطق مختلفی که قبلا تحت عنوان شوروی کنار هم بودند را تحت نفوذ خود ببیند ولی آمریکا با این موضوع مخالف است و در برابر این سیاست روسیه موضع گیری میکند. درست در همین نکته است که این دو دیدگاه مقابل همدیگر قرار می‌گیرند و از یک طرف آمریکایی‌ها حاضر به کوتاه آمدن نیستند و از طرف دیگر روسیه احساس می‌کند که اگر در بحث اوکراین کوتاه آید، موجودیت‌اش به خطر می‌افتد.
 
آمریکا از جنگ اوکراین سود می‌برد
 
 
این تحلیلگر سیاسی مسائل بین المللی گفت : آمریکا از یک کشور وارد کننده نفت تبدیل به یک کشور صادر کننده نفت و انرژی شده است ودر پی ان هست کشور ها یا شرکت های که سهمی در انتشار نفت در جهان دارند را ، یا تحت کنترل خود بگیرد یا از بازار بیرون کند. ایالات متحده برای مثال ونزوئلا را به بهانه انتخابات غیر آزاد، ایران را به بهانه‌ برنامه هسته‌ای و کشورهایی همچون لیبی را با فروپاشی ساختار سیاسی از بازار انرژی دور کرده است و کشورهای عربی نیز به نوعی پیرو سیاست آمریکا هستند و در زمره کشورهای دوست قرار می‌گیرند.
 
در حال حاضر روسیه یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت و گاز در جهان است که یا باید با آمریکا همکاری کند یا از بازار حذف شود که در جریان جنگ اوکراین ، ایالات متحده آمریکا تلاش کرده و می‌کند تا روسیه را از بازار انرژی خارج کند.
 
بنابراین ، جنگ اصلی در این میان ، جنگ بازار است ، چرا که شارهای آمریکا بیشتر بر سر این است که روسیه باید به اندازه ای که آمریکا در نظر دارد در بازار حضور داشته و سهم داشته باشد و این یعنی دعوا بر سر بازار جهان.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!