شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۳:۰۷
چهارشنبه، ۱۶ آذر، ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

آمریکا ، چین را متهم به تضعیف صلح و ثبات در منطقه کرد

قرار شده است ارتش آمریکا در استرالیا حضور بیشتری داشته باشد و خبر از استقرار نیروها و تجهیزات نظامی در این کشور داده است ، دلیل این کار هم تضعیف صلح و امنیت منطقه از جانب چین عنوان شده است.

آمریکا ، چین را متهم به تضعیف صلح و ثبات در منطقه کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین ، آمریکا در موارد سیاسی و نظامی درگیر در چند جبهه است ، از یک سو در گیری های سیاسی داخلی مربوط به انتخابات است و از سوی دیگر در سیاست های خارجی در چند نقطه از جهان مشغول گفت و گو و وضع تحریم است.

یکی از مواردی که بعد از جنگ اوکراین و روسیه بیشتر خود را نشان میدهد، در شرق آسیا در جریان است؛ جایی که مدتی ست به ادعای آمریکا توسط چین تهدید می‌شود و منجر به بروز جدالی خطرناک و ناپایدار میان دو ابرقدرت دنیا شده است. تایوان که جزوی از منطقه چین بوده است، با حمایت آمریکا سعی دارد که خود را به عنوان منطقه‌ای خودمختار و مستقل معرفی کند.

از سوی دیگر چند روز پیش علیرغم توافق نامه سال 2018 میان دو کره ، شاهد بودیم کره شمالی حدودا 130 موشک به منطقه دریای زرد پرتاب کرد که با واکنش های زیادی از سوی کره جنوبی همراه بود. هنوز مشخص نشده است هدف کره شمالی از این کار چه بوده است اما پیشتر گفته بود که در صورت ادامه اقدامات تحریک‌آمیز از سوی آمریکا و کره جنوبی، پاسخ محکمی خواهد داد و اخیراً نیز اعلام کرده است که توان خود را بر افزایش قدرت هسته‌ای متمرکز خواهد کرد. کره جنوبی یکی از متحدین آمریکا در این منطقه میباشد که بیشتر تجهیزات نظامی مانند جنگنده ها و ناو های جنگی خود را از آمریکا خریده  و آمریکا در این کشور پایگاه نظامی دارد.

در اروپا نیز آمریکا متهم شده است به اوکراین تجهیزات سنگین ارسال می کند و روابط منطقه را پیچیده تر کرده و در حال حاضر بخاطر تحریم های انرژی از سوی روسیه ، متحدین آمریکا در اروپا دچار بحران انرژی برای زمستان شده اند. از سوی دیگر امنیت این منطقه به شدت پایین آمده و کشور های اروپایی از جمله آلمان ،لهستان ، ایتالیا و ... شروع به خرید سلاح کرده اند.

حال خبر رسیده ارتش آمریکا به دلیل تضعیف صلح و امنیت در منطقه از سوی چین ، به استرالیا تجهیزات و نیروی نظامی ارسال کرده. این اقدام بلافاصله پس از آن صورت گرفت که پکن، واشنگتن را به دلیل ترویج "اشاعه سلاح‌های هسته‌ای" تحت توافقی که سال گذشته با کانبرا به دست آمد، محکوم کرد.

وزیر دفاع آمریکا و وزیر دفاع استرالیا در یک بیانیه ای که در روز سه‌شنبه منتشر شد، اعلام کردند دو کشور با استقرار نیروهای آمریکایی بیشتر در این کشور و منطقه دریایی موافقت کردند و گفتند واشنگتن نیروهای زمینی، دریایی و هوایی خود را برای مقابله با سیلست های پکن تقویت خواهد کرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار شرق آسیا و اقیانوسیه
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!