شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۴:۳۴
سلامت - کد خبر : 1152
شنبه، ۰۹ آذر، ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

9 توصیه ای که در روزهای آلودگی هوا به کارتان می آید

با بروز چنین شرایطی ما باید به برخی از نکات و توصیه ها توجه داشته باشیم تا ضمن حفظ سلامت خود به بهبود کیفیت هوا در این روز های آلوده کمک کنیم

9 توصیه ای که در روزهای آلودگی هوا به کارتان می آید


در چند روز اخیر هوای کلان شهر های ایران از جمله تهران ، اصفهان و مشهد بر اثر افزایش غلظت آلاینده ها و ذرات معلق کمتر از 2 ونیم میکرونی در شرایط نامساعدی قرار دارد. آلودگی هوا دارای اثرات کوتاه مدت و بلند مدتی است که می تواند باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن شود.

 


کیفیت هوای شهر تهران برای هشتمین روز متوالی دارای شریاط بسیار نامطلوب است، پیش بینی ها حاکی از ان است که این آلودگی تا فردا شب ادامه پیدا کند. آلودگی هوا می تواند اثرات مخرب و جبران ناپذیری در سلامت افراد ایجاد کند، مشکلات تنفسی تنها بخشی از مشکلاتی است که آلودگی هوا برای انسان به جود می آورد. اما با بروز چنین شرایطی ما باید به برخی از نکات و توصیه ها توجه داشته باشیم تا ضمن حفظ سلامت خود به بهبود کیفیت هوا در این روز های آلوده کمک کنیم، در ادامه به 9 توصیه ای می پردازیم که باید در این شرایط به آن توجه داشت.


1_ در چنین روزهایی که اعلام می شود شاخص آلودگی از 100 واحد عبور کرده بهتر است افراد و گروه های حاص از جمله سالمندان، کودکان، زنان باردار، بیماران کلیوی و ریوی و .. از فعالیت های سنگین و طولانی مدت در خارج از خانه اجتناب کنند تا دچار مشکل نشوند.
2_ علاوه بر افراد و گروه های خاصی که ذکر شد، عموم افراد جامعه که مشکلی ندارند هم باید از فعالیت های ورزشی در فضای بیرون اجتناب کرده و حتی الامکان در فضای بسته ورزش کنند.
3_ طبیعی است که برخی از افراد به دلیل شرایط کاری مجبورند در این روزهای آلوده در فضای بیرون فعالیت داشته باشند، این دسته از افراد باید از ماسک های مخصوص P2 یا N95 برای جلوگیری از خطرات احتمالی استفاده کنند.
4_ آلودگی هوا اثرات کوتاه مدتی چون سردرد، سرفه و گلودرد را به همراه دارد، برای جلوگیری از این اتفاقات باید مصرف شیر و مایعات را در الویت قرار داد. همچنین استفاده از سبزیجات دارای برگ سبز پهن مانند کلم بروکلین یا اسفناج و کاهو می تواند در روزهای آلوده به سلامت بدن کمک شایانی کند.
5_ اقداماتی از قبیل سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری یا روشن کردن آتش باعث تشدید آلودگی هوا می شود و شهروندان باید توجه داشته باشند برای بهبود کیفیت هوا از این دست اقدامات انجام ندهند.
6_ مصرف کردن سیب برای بهبود سیستم تنفسی بدن بسیار موثر خواهد بود.
7_ در هنگام سوخت گیری دقت کنید تا از ریختن آن به زمین جلوگیری به عمل آید چراکه سرریز شدن سوخت در تشدید آلودگی تاثیر گذار است.
8_ برای استفاده داز وسائل حرارتی از جمله آبگرمکن، بخاری و تاسیسات گرمایشی باید الگوی مصرف را رعایت کرد، چراکه افزایش بی رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و ادری باعث تشدید آلودگی هوا می شود.
9_ در سفر های درون شهری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، خودرو های تک سرنشین بیشترین تاثیر را در آلودگی هوا دارند، پس حتی المقدور از بیرون آوردن خودروی شخصی خودداری کنید.
 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!