جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۶:۲۸
دفاعی - کد خبر : 6882
دوشنبه، ۱۳ بهمن، ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰

همایش تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیروهای مسلح برگزار شد

سرلشکر باقری : اولین عامل رشد و سربلندی شهید سلیمانی ویژگیهای فردی او از جمله خودسازی و تلاش برای دستیابی به جایگاه رفیع انسان متدین، مومن، مجاهد و ایثارگر است که او را در بین مردم ایران ، منطقه و حتی جهان محبوب و برجسته کرد

همایش  تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیروهای مسلح برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین سرلشکر پاسدارمحمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز( دوشنبه) در همایش تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیروهای مسلح با تبریک دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین خجسته میلاد سالروز ولادت حضرت زهرا سلام ا... علیها  گفت: انقلاب اسلامی واقعیتی بی نظیر در تاریخ اسلام و کشور ماست و ان شاالله بتوانیم به برکت خون شهیدان و ابثار ایثارگران، این ثمره بزرگ ۱۴ قرن مجاهدت را پاس بداریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: خدا را شاکریم که در کشوری متولد شدیم و در زمانی زندگی می کنیم که از برکت دین مبین اسلام و چشمه جوشان فاطمی بهره مند هستیم و در دوران انقلاب از برکت آزادی، استقلال و پیشبرد اهداف الهی بهره مند هستیم.

وی با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام ) به ما یاد داد که حکومت اسلامی قابل قیاس با هیچ حکومتی نیست، عنوان کرد: مکتب شهید سلیمانی از کرمان آغاز شد، مکتبی که ریشه در اسلام، عاشورا، اهل بیت و دفاع مقدس دارد اما به طور خاص این شهید بزرگوار دست پرورده مردم کرمان است.

سرلشکر باقری افزود: اولین عامل رشد و سربلندی شهید سلیمانی ویژگیهای فردی او از جمله خودسازی و تلاش برای دستیابی به جایگاه رفیع انسان متدین، مومن، مجاهد و ایثارگر است که او را در بین مردم ایران ، منطقه و حتی جهان محبوب و برجسته کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد : شهید سلیمانی از یک روستا زندگی را آغاز کرد اما در عنفوان جوانی به انقلاب اسلامی و بعد از آن به دفاع مقدس پیوست و از روزی که در جبهه کرخه کور در مهر 59 وارد عرصه نبرد شد تا روز نهایت که به دست اشقی الاشقیا به شهادت رسید لحظه ای این پرچم را زمین نگذاشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش شهید سلیمانی در عملیات های مختلف در دفاع مقدس تصریح کرد: شهید سلیمانی در تمام دفاع مقدس روحیه ی جهادی، بن بست شکنی و حرکت در مسیر امام بزرگوار (ره) و نبرد بی امان با دشمن را به نمایش گذاشت.

عضو شورایعالی امنیت ملی با اشاره به اقدامات مقتدرانه و تحسین برانگیز  شهید سلیمانی در حوزه برقراری امنیت جنوبشرق کشور یادآور شد: حاج قاسم سپس به قله رفیع فرماندهی نیروی قدس وارد شد و رشد بی نظیر و شتابانی را در نیروی قدس یافت ، شهید سلیمانی در منطقه لبنان در ارتقا و شکوفایی و توانمندی های 

حزب الله، ایجاد شهرک های موشکی و توانمندی بی نظیر نظامی و امنیتی برای حزب الله که دشمن صهیونیستی را به استیصال و سردرگمی رسانید نیز نقش تعیین کننده و موثری ایفا کرد.

وی با اشاره به اینکه حزب الله لبنان در نبرد ۳۳ روزه آنچنان دشمن را به زانو در آورد که دشمن به التماس افتاد، اظهار کرد: تقویت توان فلسطینی ها در غزه در جنگ ۲۲ روزه و مقابله با تروریست های تکفیری و  ده ها گروه تروریستی دیگرهمچون داعش که سوریه و عراق را به عنوان مقدمه نبرد در ایران در نظر گرفته بودند از دیگر اقدامات انجام شده توسط سردار دل ها سپهبد شهید سلیمانی بود.

سرلشکر باقری تأکید کرد: سپهبد شهید سلیمانی با درک عمیق و راهبردی و با وجود مخالفت ها به این موضوع ورود کرد و امنیت ملی کشور را به گونه بی نظیری صیانت و ارتقا داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر روزی حاج قاسم در دیوارهای اهواز و شلمچه با دشمنان می جنگید، او این نبرد را به دو هزار کیلومتر فراتر از مرزهای ما برد و کشوری امن و آرام را برای ملت ایران ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی می گفت "من کانال ماهی به عرض دو هزار متر ایجاد می کنم تا هیچ دشمنی دستش به ایران نرسد"، عنوان کرد: تنها بخش اندکی از این خدمت قابل بیان است و شهید سلیمانی این خدمت را با فرماندهی  رزمندگان و مدافعان حرم در کشورهای اسلامی سازماندهی کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: بر سر مزار سپهبد شهید سلیمانی مجددا پیمان بستم که پرچم او را بر زمین نخواهیم گذاشت و تقاص و انتقام خون او را از عاملان، مجریان و آمران خواهیم گرفت.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به تحولات اخیر امریکا و روی کار آمدن بایدن بعنوان رئیس جمهور این کشور  تصریح کرد: رفت و آمد دولت های گوناگون آمریکا طی این ۴۲ سال برای همگان اثبات کرده است که آمدن یک رییس جمهور از این حزب و آن حزب تفاوتی در نیت نهایی و رویکرد این دشمن قدار ندارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در دوره هایی شمش به تخته از نیام کشیده می شود و در دوره هایی مشت آهنین در دستکش مخملی، عنوان کرد: قطعیت این دشمنی حتمی و انکارناپذیر است و اگر لحظه ای احساس سستی در ما متوجه شود نسبت به تهاجم تردید نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در دوره ترامپ چندین بار تا آستانه چکاندن ماشه رفتند، اظهار کرد: یک عامل مانع این امر شده است و آن ترس و واهمه از قدرت بازدارندگی، توان دفاعی و پاسخ ویرانگر جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد:  در صورت وقوع معرکه و تحمیل و آغاز جنگی علیه ایران اسلامی ،شدت نبرد، کیفیت و جغرافیای نبرد به دست ما تعیین می شود، ممکن است جنگ به ما تحمیل شود؛ اما در  هشت سال دفاع مقدس حاج قاسم ها نشان دادند ، چگونه در برابر دشمن می ایستیم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه این ملت نسبت به ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس سست نشده است، تاکید کرد: کسی تجاوز کند حتما در برابر او می ایستیم و این مکتب شهید سلیمانی است.

عضو شورایعالی امنیت ملی بیان کرد: همراهان و هم پیمانان ما در سراسر جهان اسلام آسیب هایی را به دشمنان زده اند؛ آنها آرزو داشتند که جمهوری اسلامی ایران چهل سالگی انقلاب و امروز چهل و دومین  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نبیند، اما نتیجه چه شد؟ جمهوری اسلامی سربلند، سرافراز با حفظ تمام آرمان ها؛ عزت و سربلندی مسیر را طی می کند و امروز در جایگاه عالی تر نسبت به گذشته قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه مکتب شهید سلیمانی نیاز به کالبدشکافی و درک عمیقی داد، تصریح کرد: رویکرد آن بزرگوار در تأسی از فرهنگ عاشورا، رویکرد فرهنگی او را نشان می دهد، رویکرد مردم داری که چگونه در برابر مردم  مظلوم، خاضع و افتاده است.

سرلشکر باقری ادامه داد: نحوه نگرش به جوانان توسط شهید سلیمانی چگونه بود؟ در جلسه عزاداری افرادی با ظاهری غیر حزب الهی حضور داشتند؛ سردار سلیمانی به آنان نکاه می کرد و می گفت باید قدر اینها را دانست، این جوانی است که زیر پرچم امام حسین عزاداری می کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در حفظ منابع کشور، پایداری بر ارزش ها، تکریم جوانان، دفاع از محرومان و در همه ابعاد از او درس گرفتیم و ابعاد این مکتب باید شکافته و تبیین شود، ابراز کرد: آنچه خداوند از بنده اش طلب کرد در این بنده صالح خدا بود.

وی گفت: در نبردهای امنیتی مسلحانه، در مقابله با اغتشاشات، در نبردهای ضد تروریسم، رویکردهای او به عنوان دکترین امنیتی بود و لذا در بخش دفاع و امنیت حرف ناگفته ای از شهید سلیمانی نمانده است.

وی با تأکید براینکه آموزه ها و درس های شهید سلیمانی بایستی برای نسل جوان به ویژه کرمانی های عزیز و غیور تبیین و منتقل شود ، عنوان کرد: این استان در ابعاد و زوایای مختلف دارای اهمیت بالاست و باید امنیت و دفاع مطمئن را برای مردم تامین کنیم.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در کنار مردم همواره پیشتازی حضور ارگان های مسئول در زلزله، سیل و کرونا را عهده دار شده اند، افزود: اما وظیفه اصلی ما تأمین امنیت است، سرمایه گذاران نباید هیچ احساس نگرانی داشته باشند و با اطمینان خاطر در استان حضور یابند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: مردم و مسئولان استان باید احساس کنند نیروهای مسلح هر لحظه ای در هر حادثه ای قبل از همه در خدمت مردم و بخش های مختلف هستند و این حضور و نقش آفرینی بدون منت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: در یک تعامل و هم افزایی در کل کشور باید، امکانات بالقوه استان کرمان را به فعلیت برسانیم و مردم بتوانند از این نعمات خدادادی استفاده کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح ما یک ید واحده هستند و انچه که امام و رهبری عظیم الشان انتظار داشته و دارند همین اتحاد و وحدت است، گفت: تنها بخاطر انضباط و انسجام سازمانی نام یکی سپاهی، یکی ارتشی و یکی انتظامی است؛ والا جمهوری اسلامی دارای یک نیروی مسلح متحد و مقتدر تحت امر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا که آگاه ترین و هوشیارترین نعمت الهی است.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار دفاعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!