چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۲:۵۳
اجتماعی - کد خبر : 9086
پنجشنبه، ۰۹ ارديبهشت، ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰

50 هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش جذب می شوند

با توجه به کارکرد معلمان باید پرداختی ها را انجام می دادیم و قطعا در برنامه آموزش و پرورش نیست که علیرغم کارکرد معلمان پرداخت آن ها را تعویق یا به عدم پرداخت بکشاند

50 هزار نیروی جدید در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از پیشنهاد برای جذب 50 هزار نفر در هر دو شکل دانشجومعلم و ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

علی الهیار ترکمن در جمع خبرنگاران راجب روند جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها در حرفه معلمی اظهار داشت: در قالب ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان دو اقدام برای سال 1400 در دستور کار داریم، نخست بخشی از مجوز های ما در سال گذشته به طور کامل استفاده نشده و حدود 10 هزار نفر است و در اولین آزمون استخدامی که احتمالا خرداد ماه توسط سازمان سنجش برگزار می شود این 10 هزار نفر مجوز را اعلام می کنیم، دوم مجوز سال 1400 است و شامل دو بخش جذب از طریق کنکور برای پذیرش در دوره چهار ساله دانشجومعلمی و هم جذب از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است.

ترکمن در ادامه گفت: نیازهای خود را به سازمان اداری استخدامی اعلام کرده ایم و در دست بررسی و صدور مجوز است و پیشنهاد ما این است که براساس نیازی که آموزش و پرورش دارد، 50 هزار نفر در هر دو شکل هم دانشجومعلم و هم ماده 28 است داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی راحب روند پرداخت حق التدریس معلمان، بیان کرد: با توجه به کارکرد معلمان باید پرداختی ها را انجام می دادیم و قطعا در برنامه آموزش و پرورش نیست که علیرغم کارکرد معلمان پرداخت آن ها را تعویق یا به عدم پرداخت بکشاند. در حال جمع آوری اطلاعات از استان ها هستیم که به تفکیک ارائه کنند و مبنای کار قرار بگیرد. بعد از جمع بندی اطلاعات و تائید کارکرد معلمان هرچه از حق التدریس سال های گذشته باقی مانده باشد پرداخت می شود.

رتبه بندی جدید با سابق متفاوت است

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در مورد عدم تفاوت رتبه بندی فعلی با گذشته، گفت: این درست نیست، رتبه بندی که در مجلس در دست بررسی است وجه تمایز مشخصی دارد. اعلام کردیم تمام اتفاقاتی که تحت عنوان رتبه بندی در سال های قبل افتاده به قوت خود باقی است و ضرایب ناشی از رتبه بندی که قرار است تصویب شود بر روی آن ها اعمال می شود و نه در داخل آن. یعنی تمام امتیازات قبلی به قوت خود باقی است و امتیازات جدیدی شکل می گیرد که تفاوت را ایجاد می کند. تائید نمی کنیم که نسبت به کارهای قبلی بی اثر است.

 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!