چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403 | Wednesday 24th of April 2024
۰۵:۵۵
سلامت - کد خبر : 4021
دوشنبه، ۲۹ ارديبهشت، ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

30 میلیون انگلیسی تا پایان سپتامبر مقابل کرونا واکسینه می‌شوند

انگلیس قصد دارد در صورت موفقیت‌آمیز بودن تمامی مراحل آزمایش بالینی، تا ماه سپتامبر سال جاری، برای ۳۰ میلیون انگلیسی واکسن کووید-۱۹ تولید کند.

30 میلیون انگلیسی تا پایان سپتامبر مقابل کرونا واکسینه می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ایران زمین به نقل از ایسنا، "آلوک شارما" وزیر کسب‌وکار انگلیس به تازگی در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این کشور تا ماه سپتامبر سال جاری واکسن کووید-۱۹ را آماده خواهد کرد.

او با بیان این مطلب که برای غلبه بر این بیماری باید یک واکسن ایمن تولید کرد، گفت: دانشگاه آکسفورد در یافتن دارویی موثر برای بیماری کووید-۱۹ به خوبی در حال پیشرفت است و دولت انگلستان تا کنون بیش از 250 میلیون پوند برای توسعه این واکسن هزینه کرده است.

 شارما ضمن اظهار این خبر که تمامی مراحل بالینی واکسن کرونا ساخت دانشگاه آکسفورد به خوبی در حال پیشروی است. افزود: ماه گذشته من انتخاب یک کارگروه جدید برای تولید واکسن کووید-۱۹ را به همگان اعلام کردم و حال مفتخرم که بگویم دانشمندان ما با سرعت در حال تولید واکسنی هستند که کروناویروس را شکست خواهد داد.

او در ادامه صحبت‌های خود به کار تحقیقاتی محققان کالج سلطنتی لندن هم اشاره کرد و افزود: محققان این دانشگاه هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و قرار است واکسن ساخت آن‌ها در اواسط ماه ژوئن سال جاری به مرحله آزمایش بالینی برسد.

"شارما" ادامه داد: این بودجه جدید به تولید انبوه واکسن دانشگاه آکسفورد کمک خواهد کرد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های بالینی، مردم انگلیس به زودی در برابر کروناویروس واکسینه خواهند شد. شرکت داروسازی " آسترازنکا" (AstraZeneca) با دانشگاه آکسفورد همکاری خواهد کرد تا ۳۰ میلیون دوز از واکسن کووید-۱۹ این دانشگاه را تا سپتامبر سال جاری به تولید برساند.

البته توافق آکسفورد و این شرکت تولید مجموعا ۱۰۰ میلیون دوز است.

بنا به اعلام این وزیر دولت انگلیس، برای نخستین بار خود انگلیس به این واکسن دسترسی پیدا خواهد کرد، ولی قرار است واکسن با هزینه‌ای پایین، در اختیار کشورهای در حال توسعه هم قرار گیرد.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار سلامت
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز چهارشنبه، 5 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!