سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403 | Tuesday 23rd of April 2024
۱۰:۲۲
اروپا و آمریکا - کد خبر : 16293
شنبه، ۰۸ مرداد، ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

16 کشته شامل 6 کودک در جریان سیل کنتاکی آمریکا

مقامات ایالتی اعلام کردند که تعداد کشته شدگان در شرق کنتاکی در روز جمعه به دست کم 16 نفر افزایش یافت. این سیل ناشی از باران های سیل آسایی است که خانه ها را درنوردیده، جاده ها را شسته و منجر به طغیان رودخانه‌ها شده است. مقامات در خصوص تلفات بیشتر هشدار دادند.

16 کشته شامل 6 کودک در جریان سیل کنتاکی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، پلیس و نیروهای گارد ملی، از جمله پرسنل ایالت های همسایه، از هلیکوپتر و قایق برای نجات ده ها نفر از خانه ها و وسایل نقلیه در منطقه معدن زغال سنگ آپالاچی کنتاکی استفاده کردند. ویدئویی از رسانه های محلی نشان می دهد که سیلاب به پشت بام خانه ها رسیده و جاده ها را به رودخانه تبدیل کرده است.

به نقل از رویترز، فرماندار اندی بشیر در یک کنفرانس خبری صبحگاهی گفت: "این فاجعه تمام نشده است. در حالی که ما در حال جستجو و نجات هستیم، هنوز خطرات واقعی وجود دارد."

او گفت که بیشتر جکسون، شهری با 2200 نفر جمعیت در 160 کیلومتری جنوب شرقی فرانکفورت، زیر آب رفته است.

این سیل دومین فاجعه ملی بزرگی بود که در هفت ماه گذشته به کنتاکی رسید، پس از انبوه گردبادهایی که در ماه دسامبر در بخش غربی این ایالت جان نزدیک به 80 نفر را گرفت.

بشیر گفت که تعداد تلفات تایید شده مربوط به سیل در روز جمعه از 15 نفر به 16 نفر افزایش یافت که حداقل 6 کودک را شامل می شود و با کاهش سیل و یافتن اجساد بیشتر توسط تیم های جستجو، به طور قطع تعداد قربانیان افزایش خواهد یافت.

او که از تأیید تعداد مفقودان خودداری کرد، گفت: «هنوز تعداد زیادی از افراد مفقود هستند. ممکن است در چند هفته آینده تعداد تلفات بیشتر شود.»

این فاجعه دو هفته پس از آن رخ داد که سیل‌های ناگهانی ناشی از باران، جامعه آپالاچی‌های ساحلی رودخانه وایت‌وود در جنوب غربی ویرجینیا در نزدیکی مرز کنتاکی را غرق کردند.

تپه های شیب دار و دره های باریک این منطقه را مستعد سیل می کند، اما به گفته هانبرگ، فراوانی و شدت فزاینده سیل های ناشی از باران در منطقه آپالاشی نشانه تغییرات آب و هوایی ناشی از اقدامات بشر است.

او در مصاحبه‌ای گفت: «رویدادهای آینده شدیدتر و مکرر خواهند بود.»

تا بعد از ظهر جمعه، حدود 22000 خانه و کسب و کار در کنتاکی و 2200 خانه در ویرجینیای غربی بدون برق بودند. استاندار گفت: قطعی گسترده گاز، آب و شبکه های ارتباطی نیز گزارش شده است.

سرویس ملی هواشناسی اعلام کرد که هشدارهای سیل در طول روز برای نیمه شرقی کنتاکی و همچنین شمال شرقی تنسی و غرب ویرجینیای غربی، جایی که انتظار می‌رود بارش‌های بیشتر، سطح آبراه‌ها را بسیار بالاتر از مرحله سیل افزایش دهد، باقی ماند.

به گفته ناظران دولتی، رودخانه نورث فورک کنتاکی در جکسون بیش از 4 متر بالاتر از مرحله سیل قرار گرفت که یک رکورد در اوایل روز جمعه بود.

جو بایدن روز جمعه اعلام کرد که یک فاجعه بزرگ در کنتاکی رخ داده است و اجازه می دهد بودجه فدرال به این ایالت اختصاص یابد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار اروپا و آمریکا
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز سه شنبه، 4 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!