شنبه، 1 ارديبهشت، 1403 | Saturday 20th of April 2024
۰۵:۴۵
پنجشنبه، ۲۹ مهر، ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

تغییر نام، فیسبوک را نجات نخواهد داد

کارشناسان بازاریابی و برندسازی گفتند بعید است که تغییر نام فیسبوک، این غول فناوری را از بازرسی سازمان های ناظر و افکار عمومی منفی در خصوص آسیب های ناشی از برنامه های رسانه های اجتماعی این شرکت، نجات دهد.

تغییر نام، فیسبوک را نجات نخواهد داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، نشریه فناوری "The Verge" گزارش داد که این شرکت مستقر در کالیفرنیا قصد دارد نام تجاری خود را تغییر دهد؛ تا شرکت مادری برای کنترل تمامی نرم افزار ها و سایر فعالیت های این شرکت، داشته باشد.

به نقل از رویترز، یکی از مدیران سابق فیسبوک در ماه گذشته، هزاران سند داخلی این شرکت را که نشان می‌داد غول فناوری با ایجاد تغییراتی در الگوریتم محتوای خود به افزایش قطبی‌سازی آنلاین کمک کرده، اقداماتی جهت کاهش تردید مردم در خصوص واکسیناسیون کرونا انجام نداده و از آسیب های روانی اپلیکیشن شبکه اجتماعی خود، اینستاگرام، به نوجوانان و جوانان آگاه بوده و اقدامی در خصوص آن انجام نداده است، منتشر کرد.

جیمز کوردول ، تحلیلگر اینترنت در "Atlantic Equities" می گوید: "قانون گذاران و سیاستمداران آنقدر باهوش هستند که فریب حقه ی قدیمی تغییر نام تجاری را نخورند."

ماریسا مولویهیل، سرپرست برند پرافیت، گفت که تغییر نام می تواند یک استراتژی موثر باشد؛ تا به برندهای تابعه اجازه دهد اعتبار خود را حفظ کنند.

وی افزود: "اما رسانه ها و نهادهای نظارتی قصد ندارند از تحقیقات یا ایجاد اصلاحات صرفاً به دلیل تغییر نام تجاری شرکت، دست بکشند."

کارشناسان معتقدند که تغییر نام تجاری فیسبوک می تواند نشان دهنده تمرکز این شرکت بر تکنولوژی جدید "متاورس" باشد.

به گفته مولویهیل، بر اساس رتبه‌بندی سالانه پرافیت، اعتبار نام تجاری فیسبوک میان کاربران آمریکایی طی چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

دبورا استافورد واتسون، مدیر طراحی استراتژی در شرکت مشاوره برند "Elmwood"، می گوید: "آنچه شما نمی خواهید این است که نام تجاری شرکت، تأثیر منفی ای بر سایر قسمت های تجارت شما داشته باشد."

سایر شرکت های بزرگ نیز اقدامات مشابه این را انجام داده اند. کارخانه سیگار فیلیپ موریس زمانی که تصمیم گرفت شرکت "Kraft Food" را به زیر مجموعه خود در سال 2003 اضافه کند، نام خود را به "Altria" تغییر داد.

مولویهیل گفت، با اینکه تغییر نام شرکت به آلتریا، اثر منفی فروش تنباکو توسط شرکت را کم نکرد، ولی به کاهش اثرات آن بر برند کرافت فود، کمک کرد.

طبق نظر کارشناسان، فیسبوک همچنان با فشارهای مشابه حتی پس از تغییر نام تجاری نیز روبرو خواهد شد.

 

منبع: www.reuters.com

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری اطلاعات
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز شنبه، 1 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!