پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۳:۰۶
محیط زیست - کد خبر : 11698
يكشنبه، ۲۴ مرداد، ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰

۳۰۰ گونه مختلف جانوری در کردستان به زیستگاه‌های طبیعی بازگشتند

حفاظت محیط زیست استان کردستان در چهار ماه نخست سال جاری ۳۰۰ گونه مختلف جانوری را رها سازی و به زیستگاه های طبیعی در استان بازگردانده است.

 ۳۰۰ گونه مختلف جانوری در کردستان به زیستگاه‌های طبیعی بازگشتند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین به نقل از ایلنا، فریبا رضائی با اشاره به اینکه حذف هریک از موجودات حیاتت وحش بقاء انسان و زنجیره غذایی و محیط زیست را با خطر مواجه می کند گفت: اولویت اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان از یک سو افزایش آگاهی و حساسیت های زیست محیطی مردم در خصوص ارزش و اهمیت حیات وحش و از سوی دیگر لزوم بررسی علمی مقابله با بیماری ها در حیات وحش نگهداری و تیمار وحوش آسیب دیده است.
 
وی ضمن بیان اینکه با تلاش کارکنان محیط زیست و دوستداران طبیعت در چهار ماه نخست سال جاری 300 گونه مختلف حیات وحش دوباره به دامان طبیعت بازگردانده شده اند، تشریح کرد: پرندگانی چون کبک، عقاب، سارگچه، دلیجه، لک لک، جغد، بوتیمار و مرغابی 270 قطعه از این تعداد را شامل می شوند و علاوه بر آن 30 گونه از پستانداران نظیر سنجاب، روباه، گرگ و کل و بز در این مدت به زیستگاه های مناسب در استان بازگردانده شدند.
 
مقابله با متخلفان و شکارچیان غیر مجاز
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان به درستگیری و ارجاع 140 متخلف زیست محیطی در استان به مراجع قضایی در چهار ماه نخست سال جاری، اشاره کرد و افزود: با تلاش یگان حفاظت محیط زیست و امور حقوقی در این مدت 13۳ پرونده مربوط به جرایم زیست محیطی در مراجع قضایی تشکیل شده که از این تعداد37 فقره مختومه، 96 فقره در جریان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر رشد داشته البته نگاه ویژه دادگستری انقلاب اسلامی استان به پرونده های زیست محیطی کمک فراوانی به روند پیگیری پرونده ها کرده و جای تشکر دارد.
 
وی درباره شکار غیر مجار در این استان بیان کرد: متاسفانه در این مدت 333 قطعه ماهی، 14 قطعه پرنده و 8 گونه پستاندار به صورت غیر مجاز شکار شده اند، البته 74 مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش به صورت غیرمجاز شامل 67 قطعه کبک، 3 بطانه سنجاب و 4 دلیجه هم توسط مأموران اجرای یگان حفاظت محیط زیست کشف و توقیف شده و افراد خاطی و عاملان این تخلف ها برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده اند.
 
رضایی  افزود: همچنین در این مدت یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، هفت قبضه سلاح شکاری مجاز و حدود 6 هزار مورد ادوات و وسایل شکار  همچون قفس، تور ماهیگیری، تور زنده گیری پرندگان، دوربین، موتور سیکلت و ... کشف و ضبط شده است.
 
وی درباره  تخریب اراضی ملی، زمین خواری و تخریب مراتع در مناطق حفاظت شده استان نیز اظهار داشت: تا کنون 4 پرونده با مساحت تخریب حدود 80 هزار متر مربع تشکیل شده است و میزان ضرر و زیان ناشی از این تخلفات بیش از 266 میلیون و 900 هزارریال ارزیابی شده که بیش از  151 میلیون و 600 هزار ریال آن وصول شده است.
 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کردستان به آتش گرفتن حدود 148 هکتار از اراضی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان در چهار مورد آتش سوزی اشاره داشت و از دوستداران و همیاران محیط زیست در استان، حمایت‌های دستگاه‌های قضایی ونیروی انتظامی قدر دانی کرد.
 
وی یادآور شد: مطابق هماهنگی های صورت گرفته و مطابق قوانین و مقررات با هر گونه تخلف زیست محیطی به شدت برخورد خواهد شد.
 
ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار محیط زیست
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!