پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403 | Thursday 25th of April 2024
۰۲:۰۹
سیاست خارجی - کد خبر : 12452
چهارشنبه، ۲۴ شهريور، ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جریان است

حسین امیرعبداللهیان: وزارت امور خارجه با عزمی راسخ به وظیفه‌ ذاتی خود در پیگیری حقوقی، سیاسی و بین‌المللی این موضوع عمل خواهد کرد.

 پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جریان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین المللی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط کشوری و لشکری برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته (23 شهریور) میزبان جلسه‌ کمیته پیگیری‌های مربوط به پرونده شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در محل وزارت امور خارجه بود. 

طی این جلسه که با حضور نماینده خانواده مکرم شهید سلیمانی و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های ذیربط قضایی، سیاسی، امنیتی، حقوقی و نظامی برگزار گردید، مدعوین به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص پیگیری این پرونده پرداختند و ضمن بیان گزارش از عملکرد دستگاه متبوع خود، آخرین تحولات و پیشرفت‌ها در موضوع مورد نظر و ابعاد و آثار مختلف مسئله را بیان کردند.

امیرعبداللهیان ضمن تأکید بر لزوم پیشبرد اقدامات در حال اجرا، زنده نگاه داشتن یاد و خاطره‌ی سردار شهید سپهبد سلیمانی، قهرمان ملی و بین المللی مبارزه با تروریسم و همچنین نقش مقامات و دولت آمریکا در ارتکاب جنایت نابخشودنی ترور این سردار بزرگ، تصریح کرد: تداوم پیگیری این پرونده و به عدالت سپردن تروریست های دولتی جزو سیاست‌های قطعی است. 

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: وزارت امور خارجه با عزمی راسخ به وظیفه‌ ذاتی خود در پیگیری حقوقی، سیاسی و بین‌المللی این موضوع عمل خواهد کرد.

خاطرنشان می گردد وزیر امور خارجه کشورمان در ششم شهریور ماه در سفر خود به بغداد و با حضور در محل ترور شهید سلیمانی اظهار داشت: دولت آمریکا باید پاسخگوی ترور سردار سلیمانی باشد و عاملان و آمران این اقدام و حمله تروریستی بایستی به سزای اعمالشان برسند و به عدالت سپرده شوند.

امیرعبداللهیان همچنین در گفتگوی تلفنی اخیرش با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص پیگیری حقوقی و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه پرونده ترور بزدلانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد: پرونده ترور سردار سلیمانی را در ابعاد حقوقی و بین‌المللی با جدیت دنبال می‌کنیم و آمریکا نمی‌تواند از مسئولیت قطعی خودش در ترور این سردار بزرگ و قهرمان مبارزه با تروریسم سرباز کند.

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار سیاست خارجی
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز پنجشنبه، 6 ارديبهشت، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!