جمعه، 31 فروردين، 1403 | Friday 19th of April 2024
۰۸:۱۲
نظامی بین الملل - کد خبر : 10014
شنبه، ۱۵ خرداد، ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

نیویورک تایمز ادعا کرد، پهپادهای ساخت ایران به پایگاه های آمریکا در عراق حمله کرده اند

روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد:در حملات پهپادی طی ماه های اخیر به پایگاه های مورد استفاده ارتش آمریکا در عراق از هواپیماهای بدون سرنشین جنگی ساخت ایران بهره گرفته شده است.

 نیویورک تایمز ادعا کرد، پهپادهای ساخت ایران به پایگاه های آمریکا  در عراق حمله کرده اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایران زمین، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع خود اعلام کرد نیروهای تحت کنترل ایران چندین بار طی ماه های اخیر از هواپیماهای بدون سرنشین جنگی برای حمله به پایگاه ها در عراق از جمله پایگاه های مورد استفاده ارتش آمریکا استفاده کرده اند.

 این روزنامه آمریکایی می نویسد, بررسی ها و تجزیه و تحلیل های انجام شده نشان داد که آنها در ایران یا با کمک فن آوری های ارائه شده توسط ایران تولید شده اند.

این نشریه از جمله حملاتی که هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی احتمالاً در آنها  نقش داشته اند، از حمله 14 آوریل به فرودگاه اربیل ،محل استقرار آشیانه سازمان سیا ، حمله به  پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق در تاریخ 8 مه و همچنین پایگاه هوایی واقع در شمال اربیل  نام می برد که توسط فرماندهی عملیات ویژه ایالات متحده استفاده می شود.

5 ژانویه سال 2020  پارلمان عراق با اکثریت آرا به خروج نیروهای خارجی از این کشور رأی داد و همچنین خواستار بازنگری در چارچوب  همکاری با ائتلاف ضد تروریستی بین المللی به رهبری آمریکا شد. این تصمیم در پاسخ به عملیات آمریکا گرفته شد  که  در نتیجه آن بامداد 3 ژانویه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس معاون فرمانده بسیج مردمی عراق در حوالی  فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

پس از این وقایع  ایالات متحده بخاطر ترس از انتقام جبهه مقاومت به رهبری ایران ، تعدادی از تأسیسات را كه قبلاً ارتش آمریكا در آنها مستقر شده بود از جمله چندپایگاه هوایی و مقر مستشاران نظامی ائتلاف را  به ارتش عراق تحویل داد.

به نظر میرسد این نوع پوشش احبار توسط خبرگزاری های ایالات متحده  بیانگر  بخشی از موضع منفعل و ترس آلود این کشور در راستای تلاش در جهت ترک آبرومندانه عراق به مقصد ی نامعلوم برای احیای بخشی از هژمونی قدرت خود میباشد. 

ثبت نظر
نام و نام خانوادگی :
نظر خود را بنویسید :
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار نظامی بین الملل
پربیننده‌ترین اخبار
آخرین اخبار
اخبار برگززیده ...
به نظر شما نتیجه برجام چه تاثیری بر معیشت مردم می گذارد؟
تاثیر بسیار مطلوب بر اقتصاد و معیشت مردم
بدون تاثیر
تاثیر بد و مخرب در دراز مدت بر اقتصاد و امنیت ملی
ثبت رای
قیمت لحظه ای
در حال بروز رسانی ...
دلار
بیت کوین
یورو
لیر
پوند
دلار کانادا
یوان چین
کرون سوئد
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
سکه
انس طلا
مثقال طلا
طلای ۱۸
تمامی قیمت ها به ریال می‌باشد.
در حال بروز رسانی ...
نفت برنت
در حال بروز رسانی ...
بورس
در حال بروز رسانی ...
شهروند خبرنگار ...
تقویم روز جمعه، 31 فروردين، 1403
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد
تحلیلگر ایران زمین
ربات ChatGPT؛ هوش مصنوعی مُچ هوش انسانی را خواباند؟ وقتی هنوز زبان انسانی دست برتر را دارد

ربات Chat GPT این روزها سروصدای بسیاری به راه انداخته و بسیاری از علاقه‌مندان به این حوزه، هر روز مشغول چت کردن با رباتی هستند که با شما حرف می‌زند، راهنمایی‌تان می‌کند و حتی کارهایتان را با سرعتی باورنکردی انجام می‌دهد؛ آن هم تا حدی زیادی رایگان!